Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Helt ny design på MacBook/MacBook Pro?

Tråden skapades och har fått 722 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-25 09:31
Ursprungligen av mmmikael:

Det hade inte gjort mig nåt om den nya Macbook Pron såg ut såhär...

Kom igen nu Apple! Jag bryr mig snart inte bara det kommer nåt nytt så jag kan byta upp mig...

Jäklar det där hade varit någonting! Man kan ju hoppas Den var väldigt väldigt snygg.

Har tänkt en del på det här med integrerat 3g-modem. Vore inte det egentligen ett rätt naturligt steg om man som Apple satsar rätt hårt på 'the digital lifestyle', mobilitet och trådlöshet? I alla fall ha det som tillval?

Betvivlar att de behåller lufthålen på topcaset, men annars får den gärna se ut så

Det blir ljusa tangenter - tangentbordet blir helt enkelt - i princip - det som följer med en iMac...fast inbyggt så klart.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-08-25 10:16

En att ha surfat runt så avfärdar de flesta annonsen som falsk. Styrplattan (glass pad) är felaktig, bland annat.

Ursprungligen av Northwiz:

En att ha surfat runt så avfärdar de flesta annonsen som falsk. Styrplattan (glass pad) är felaktig, bland annat.

Ja, det är klart den är falsk. Men det hade inte gjort något om den nya liknar den på bilden. Jag tycker den nuvarande MBP är jävligt snygg men hatch-låset är grymt opraktiskt så jag hade gärna sett en ny design med samma magnetlås som MB och MBA...

Hur troligt är det att Macbook får ett helt nytt utssende i aliminium? Tyvärr verkar det som att jag måste köpa en ny dator inom dom närmaste dagarna, men jag vill ju hellre klara mig utan en (bärbar) dator ett tag till om det kommer en ny Macbook.

Men hur troligt är det att den är mindre? Lättare? Billigare? Tunnare?

Ursprungligen av Patrik D:

Hur troligt är det att Macbook får ett helt nytt utssende i aliminium? Tyvärr verkar det som att jag måste köpa en ny dator inom dom närmaste dagarna, men jag vill ju hellre klara mig utan en (bärbar) dator ett tag till om det kommer en ny Macbook.

Men hur troligt är det att den är mindre? Lättare? Billigare? Tunnare?

Du menar hur troligt det är att den utvecklas till någonting bättre? Mycket troligt om man ser till historien, samt vilka rykten som florerat de senaste.

Ursprungligen av Marcus_R:

Du menar hur troligt det är att den utvecklas till någonting bättre? Mycket troligt om man ser till historien, samt vilka rykten som florerat de senaste.

Så svårt att vänta, men det vore inte helt fel med en helt ny Macbook i aliminium

Jag orkar knappt inte vänta mer! Hoppas stenhårt på quad core iallafall

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-25 17:08

Härligt, min MacBook Pro från februari 2008 är fortfarande modern alltså

Förstår att ni väntar tålmodigt.. Själv väntade jag i 3 månader, ytterst jobbig tid!

Undrar verkligen om den nya kommer ha quad core, det vore rätt sjukt Men nice såklart.
Samma stora trackpad som air har vore också rikitigt trevligt.

Min MBP strular rätt rejält nu (penryn som redan fått byta hårddisk och logikkort en gång). Hög temperatur och grafikbuggar som kraschar datorn (nvidiabuggen antar jag).
Den kraschar dessutom rätt ofta när den går ur vila.

Undrar om man ska vänta med att kontakta apple till denna modellen kommer, och chansa på att man får den nya modellen. Risken är kanske annars att man får en lika dålig grafikkrets från nvidia igen... Fast chansen att man skulle få den nya är nog rätt liten.

jag hoppas innerligt att de billigaste macbooken kommer in i 2000 talet och har inbyggd dvd brännare, för det är faktiskt ganska patetiskt att den inte har det...

Verkar som om det är någon försening som kan ställa till det, om man får tro Apple Insider (min markering):

With the delay of Intel's Centrino 2 platform likely pushing the release of a redesigned MacBook line out of its intended schedule, Apple may face the undesirable prospect of either having to incorporate new Mac launches into an iPod-oriented press gathering or else staggering the announcements in a way that might jeopardize valuable back-to-school Mac sales.

Ursprungligen av Adrian B:

Verkar som om det är någon försening som kan ställa till det, om man får tro Apple Insider (min markering):

With the delay of Intel's Centrino 2 platform likely pushing the release of a redesigned MacBook line out of its intended schedule, Apple may face the undesirable prospect of either having to incorporate new Mac launches into an iPod-oriented press gathering or else staggering the announcements in a way that might jeopardize valuable back-to-school Mac sales.

Jag tolkade det där som att den försening som menas är förseningen som innebar att Centrino 2 lanserades i mitten av juli istället för början av juni, och att apple innan den förseningen dök upp hade tänkt släppa nya bärbara tidigare. Alternativen nu skulle då vara att släppa dem samtidigt med ipod-eventet eller att missa hela "skolstarts-racet".

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-26 12:19
Ursprungligen av hallgren:

Jag tolkade det där som att den försening som menas är förseningen som innebar att Centrino 2 lanserades i mitten av juli istället för början av juni, och att apple innan den förseningen dök upp hade tänkt släppa nya bärbara tidigare. Alternativen nu skulle då vara att släppa dem samtidigt med ipod-eventet eller att missa hela "skolstarts-racet".

Det visste jag inte om, men låter som vääääldigt trevligt om dom såg till o uppdatera nu Jag vill ha ju :D:D:D

Vore det inte coolt om dom hade 3G-modem inbyggt, men det får man väl se sig om i stjärnorna.

Apple är inte dåliga när det gäller marknadsföring och liknande, om de inte är dumma nu så ska de släppa en ny närsomhelst såhär till skolstarten!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-27 09:09
Ursprungligen av Felix.Thalen:

Apple är inte dåliga när det gäller marknadsföring och liknande, om de inte är dumma nu så ska de släppa en ny närsomhelst såhär till skolstarten!

Tror inte skolor vill ha nya MacBooks nu, just när dom skall köpa in ett antal till sina elever. Dom vill nog hellre ha kvar de "gamla" för att inte behöva drabbas av barnsjukdomar. Om Apple släpper nya i Januari så kan allt sådant vara fixat till nästa höst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-27 10:13
Ursprungligen av MatsOlov:

Tror inte skolor vill ha nya MacBooks nu, just när dom skall köpa in ett antal till sina elever. Dom vill nog hellre ha kvar de "gamla" för att inte behöva drabbas av barnsjukdomar. Om Apple släpper nya i Januari så kan allt sådant vara fixat till nästa höst.

Samtidigt så finns det alla de studenter som funderar på att köpa Macbooks till sig själva. Är övertygad om att majoriteten av dessa gärna skulle se en nyare version att lägga pengrna på, barnsjukdomar eller ej.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-27 20:17
Ursprungligen av zAjben:

Samtidigt så finns det alla de studenter som funderar på att köpa Macbooks till sig själva. Är övertygad om att majoriteten av dessa gärna skulle se en nyare version att lägga pengrna på, barnsjukdomar eller ej.

Jag är en av dom

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-27 21:23
Ursprungligen av XeroX:

Jag är en av dom

Jag med!

Ursprungligen av zAjben:

Jag med!

Och jag!

Annars är jag stolt över att mitt gymnasium (endast estetlinjen) har en datasal med typ 20 stycken iMac's där alla har Logic Express, Adobe, Microsoft Office och tillhörande Keyboard till vardera.

(Använder datasalen varje dag! )

Tänkte också på studenter som zAjben antydde!

Jag vill inte ha en ny Macbook, jag köpte Air idag istället

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-27 22:55
Ursprungligen av Patrik D:

Jag vill inte ha en ny Macbook, jag köpte Air idag istället

Hade gärna köpt en Air om det inte vore för det ruttna grafikkortet, därför väntar jag på Pro. Kommer det ingen ny design vid nästa uppdatering så blir det dock en Air för mig med.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-08-27 22:59

AppleInsider sammanfattar läget, eller något: AppleInsider | iPods, MacBooks, iMacs up next on Apple's 2008 roadmap

Hade gärna köpt en Air om det inte vore för priset...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-28 10:09
Ursprungligen av Felix.Thalen:

Hade gärna köpt en Air om det inte vore för priset...

Måste faktiskt hålla med. Den prestanda man får o så, så vill man ha billigare pris. Svårt o motivera lika mkt pengar som en hyfsat utrustad MBP tycker jag.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-31 10:27
Ursprungligen av Felix.Thalen:

Hade gärna köpt en Air om det inte vore för priset...

Ursprungligen av Minto0:

Måste faktiskt hålla med. Den prestanda man får o så, så vill man ha billigare pris. Svårt o motivera lika mkt pengar som en hyfsat utrustad MBP tycker jag.

Du betalar för det lilla formatet. Där är Air unik.

Åker till Ayia Napa om drygt 24 h och blir borta en vecka! När jag kommer tillbaka hoppas jag på massa nytt skvaller. Eller ännu bättre, att den nya macbookpron har kommit! ha de gott alla!

Bevaka tråden