Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .

jag vet inte vad jag ska göra av den glädje jag fick när jag kom tillbaka till skolan!

Från att ha haft vita iMacs, dem med bulliga rumpan och som var liksom...inte riktigt lämpade att använda på en design akademi (som kostar 15000 om året att gå på)..

Men nu! NU har det hänt något! Det står nämligen kanske dubbelt så många NYA iMacs där nu. 24" gissar jag..och jag satt bara och flämtade, jag visste inte hur jag skulle ta in storheten i satsningen!? Innan tog det ibland en halvtimma att scanna ett A4 i färg..omstarter inte inräknade..Visst borde de kunna installera premiere också? De hade till o med firefox!! Finns Maya o Rhino för mac än? Tangentborden var överraskande sköna att skriva på!

Jo jag ska ta bilder nästa vecka, jag hoppas det inte var en hägring.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-09-13 23:15

PC gick i sönder, vad gör man? Jo man köper Mac! Fick den igår och är helnöjd! Att jag inte köpt mac innan.
Här är min hörna: iMac 24" med nvidia grafikkortet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-15 11:05

Nya skrivbord

Ursprungligen av jimballa:

PC gick i sönder, vad gör man? Jo man köper Mac! Fick den igår och är helnöjd! Att jag inte köpt mac innan.
Här är min hörna: iMac 24" med nvidia grafikkortet.

Väldigt snyggt!

Vad har du för skrivbord?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-09-23 13:10
Ursprungligen av Ajohansson:

Väldigt snyggt!

Vad har du för skrivbord?

Fredrik från Ikea

Ursprungligen av jimballa:

PC gick i sönder, vad gör man? Jo man köper Mac! Fick den igår och är helnöjd! Att jag inte köpt mac innan.
Här är min hörna: iMac 24" med nvidia grafikkortet.

vad är det för bakgrundsbild du har? mkt fin

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-09-18 17:19

En Griffin Elevator och Apple's trådlösa tangentbord inhandlades idag med tanke på ergonomin vid skrivbordet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-27 22:46
Ursprungligen av joakimo:

En Griffin Elevator och Apple's trådlösa tangentbord inhandlades idag med tanke på ergonomin vid skrivbordet.

Det verkar som om du har satt den nedre delen av din elevator upp och ner

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2008-09-28 01:21

Ja, tapeterna är hemska

http://farm4.static.flickr.com/3266/2892867215_65acca2bfa_b_d.jpg

  • Medlem
  • Svedala
  • 2008-10-02 14:07

Här kommer en liten bild på början till min arbetsmiljö. Är ny i macvärlden och vill ha en inspirerande arbetsplats. Är lite rörigt med sladdar och allt och det har tillkommit en wacom sen bilden togs, men ni förstår min idé. Skrivbord i frostat glas med alu-kant och diodbelysning undertill. Diodlampa med väldigt riktat ljus över tangentbord.

PS. belysningen under skrivbordet kan självklart växla färg! Röd till jul och gul till påsk för rätt stämning...

Ursprungligen av skorge:

Här kommer en liten bild på början till min arbetsmiljö. Är ny i macvärlden och vill ha en inspirerande arbetsplats. Är lite rörigt med sladdar och allt och det har tillkommit en wacom sen bilden togs, men ni förstår min idé. Skrivbord i frostat glas med alu-kant och diodbelysning undertill. Diodlampa med väldigt riktat ljus över tangentbord.

PS. belysningen under skrivbordet kan självklart växla färg! Röd till jul och gul till påsk för rätt stämning...

Var har du köpt skrivbordet?

  • Medlem
  • Svedala
  • 2008-10-02 23:00
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Var har du köpt skrivbordet?

Ikea!

Ursprungligen av skorge:

Ikea!

Har du ett modellnamn på det? Lyckades inte hitta det på deras webbplats.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2008-10-02 23:01
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Har du ett modellnamn på det? Lyckades inte hitta det på deras webbplats.

Vet inte vad det heter... är lös skiva och ben.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Har du ett modellnamn på det? Lyckades inte hitta det på deras webbplats.

Tror det är Vika Lauri han använder: IKEA | Bordsskivor & ben | VIKA bordbarssystem | VIKA LAURI | Bordsskiva

  • Medlem
  • Svedala
  • 2008-10-03 15:21
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Låter väldigt bekant. Tack!

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-10-04 20:40
Ursprungligen av skorge:

Låter väldigt bekant. Tack!

Har ett exakt likadant, fast på mitt bord står min Macbook Pro. Cleant och Mac:igt som bara den. Idén med lysdioder har jag dock inte tänkt på, men det blev ju j****igt kool! Ut och jaga lysdioder...

  • Medlem
  • Svedala
  • 2008-10-04 20:43
Ursprungligen av hks:

Har ett exakt likadant, fast på mitt bord står min Macbook Pro. Cleant och Mac:igt som bara den. Idén med lysdioder har jag dock inte tänkt på, men det blev ju j****igt kool! Ut och jaga lysdioder...

Kan tipsa om att Ikea säljer dessa färdiga plug-n-play kit med diodlister. Hade inte ork att sitta och löda och detta fungerar väldigt bra. Ger ett behagligt ljus som inte stör ögonen.

  • Oregistrerad
  • 2008-12-11 14:32
Ursprungligen av skorge:

Här kommer en liten bild på början till min arbetsmiljö. Är ny i macvärlden och vill ha en inspirerande arbetsplats. Är lite rörigt med sladdar och allt och det har tillkommit en wacom sen bilden togs, men ni förstår min idé. Skrivbord i frostat glas med alu-kant och diodbelysning undertill. Diodlampa med väldigt riktat ljus över tangentbord.

PS. belysningen under skrivbordet kan självklart växla färg! Röd till jul och gul till påsk för rätt stämning...

Vart kan man köpa den fina diodlampan som står på ditt skrivbord?

Ursprungligen av imported_Badanka:

Vart kan man köpa den fina diodlampan som står på ditt skrivbord?

Ikea Jansjö

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70123682

  • Oregistrerad
  • 2008-12-12 16:38

Tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-18 14:56
Ursprungligen av joakimo:

En Griffin Elevator och Apple's trådlösa tangentbord inhandlades idag med tanke på ergonomin vid skrivbordet.

Vart kan man köpa ett sådant ställ till en laptop om man får fråga?

Ursprungligen av marQz:

Vart kan man köpa ett sådant ställ till en laptop om man får fråga?

Hos välsorterade appleåterförsäljare. Finns bland annat hos applestore och macoteket.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-09-23 13:14
Ursprungligen av shrimpii:

vad är det för bakgrundsbild du har? mkt fin

Tack, den är ihopsnickrad av mig själv.

ImageShack - Hosting :: apple1tw7.jpg

  • Medlem
  • 2008-10-03 00:02

-Tim: Chassit du har till din filserver nu, vad är det för något? Det är stiligt.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-10-13 01:52
Ursprungligen av CKOTG:

-Tim: Chassit du har till din filserver nu, vad är det för något? Det är stiligt.

det som är postat här är ett lian li v600, har numera ett v2000 då jag gått upp i lagringskapacitet och "vuxit ur" det där chassit.. ser likadant ut fast högre.

  • Medlem
  • 2008-10-13 07:40
Ursprungligen av tim-:

det som är postat här är ett lian li v600, har numera ett v2000 då jag gått upp i lagringskapacitet och "vuxit ur" det där chassit.. ser likadant ut fast högre.

Okej. Jag har inte hittat något som såg ut som det du postade här på Lian Lis hemsida, skulle du kunna skicka en länk?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-03 15:20

Hej!

Här är mitt skrivbord. Datorn är satt i en garderob och jag har dragit kablar till min stereo så att jag får ut ljud i mina högtalare(två i vardagsrummet, en i sovrummet och en i köket).

Nu väntar jag bara på att Apple ska komma med en ny 24 tummare och är den matt så slår jag nog till.

/Anders

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-10-05 09:08
Ursprungligen av cyber:

Hej!

Här är mitt skrivbord. Datorn är satt i en garderob och jag har dragit kablar till min stereo så att jag får ut ljud i mina högtalare(två i vardagsrummet, en i sovrummet och en i köket).

Nu väntar jag bara på att Apple ska komma med en ny 24 tummare och är den matt så slår jag nog till.

/Anders

Vad har du för dator när du måste ha den i garderoben?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-05 11:16

Hej MatsOlov!

Jag har en Mac Pro. Nu är väl inte ljudet från fläktarna så väldigt högt, men jag blev lite irriterad på det och funderade på om jag kunde göra något åt det. Så efter att ha placerat datorn på olika ställen i lägenheten för att höra efter vart det lät minst så hamnade den tillslut i en garderob i hallen. Sedan så tycker jag också att det är skönt att datorn inte syns i sovrummet eller i hallen. Plus är också att jag fick dra mina sladdar på ett annat sätt så dom syns mindre nu och det är bra. Minus är att jag måste gå till hallen för att sätta på datorn och vill jag lägga in en cd/dvd så måste jag göra likadant. Men det är ju inga problem egentligen.

Bevaka tråden