Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Swirly MMS till iPhone

Tråden skapades och har fått 220 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-09-17 13:12

Problemet var att jag inte hade en validerad licens, köpte en och 56kr fattigare kan jag säga att jag är mycket nöjd.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-17 22:11

Hmm, för mig fungerar det fint med demo licens. Känns stabilt, tror det får bli att kosta på sig 8 dollar för att inte förnedras av vänner som kan skicka mms och anser det vara en sååå måste funktion. Personligen har man lärt sig att klara sig utan. MEn detta är ju kul. Säger som Steve och grabbarna, mailar inte folk?

Har lite mysko problem, kan skicka till mig själv å andra, ta emot egna men när en vän svarade på ett mms med endast text kunde jag inte, och kan fortfarande inte, öppna mms:et

Setup: Telenor på 2G iPhone
Någon som haft liknande upplevelse och har ev. lösning?

APN: services.telenor.se

Tror jag Hnke me skriver in.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-10-04 10:20

Hur raderar man inkommande i SwirlyMMS. Har även 2 som ligger i Outbox som inte går att ta bort

Ursprungligen av Belkin2:

Hur raderar man inkommande i SwirlyMMS. Har även 2 som ligger i Outbox som inte går att ta bort

Dra med fingret från vänster till höger på skärmen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-10-09 14:23

jag har tidigare kört med 1.1.3 på min 2G iphone.. nu har jag uppdaterat till 2.1 och nu har helt plötsligt swirly slutat att funka..
funkade ju skitbra förut!

nu står det så här när jag försöker skicka

Failed to send MMS the network reported: service denied (pe)

kör med telia och köpt licens...

Ursprungligen av GoliAth:

jag har tidigare kört med 1.1.3 på min 2G iphone.. nu har jag uppdaterat till 2.1 och nu har helt plötsligt swirly slutat att funka..
funkade ju skitbra förut!

nu står det så här när jag försöker skicka

Failed to send MMS the network reported: service denied (pe)

kör med telia och köpt licens...

Sådana specifika problem är nog vettigast att ta på SwirlyMMS's egna forum.
Sök på det felmeddelandet där.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-10-12 21:46

Hur mycket får man betala ungefär för att skicka/ta emot ett mms via gprs? har fastpris så har ingen annan kostnad:)

Tog bort swirly för att ta emot ett mms på datorn istället tänkte jag, för att få ett sms om det så jag kunde kolla det på tele2s hemsida, men nu fick jag inget sånt sms:S

Ursprungligen av markuzw:

Hur mycket får man betala ungefär för att skicka/ta emot ett mms via gprs? har fastpris så har ingen annan kostnad:)

Har du fastpris på data eller samtal eller vadå?
Har du fastpris på data betalar du inte mer än MMS-kostnaden, den borde din operatör kunna förse dig med.

Citat:

Tog bort swirly för att ta emot ett mms på datorn istället tänkte jag, för att få ett sms om det så jag kunde kolla det på tele2s hemsida, men nu fick jag inget sånt sms:S

Detta var uppe för diskussion nån gång på forumet och jag tror man sa att det tar ca ett dygn innan man får ett sådant sms.

Testa att ändra upplösningen på bilden som ska skickas under inställningar.
Flera har gjort den erfarenheten att om du sänker upplösningen vid den inställningen så kommer programmet igång. Du kan senare ändra tillbaks.
Ang. debitering så säger telia att MMS kostnaden går under datatrafikkostnaden då de inte kan debitera för något som "inte finns"...

Bevaka tråden