Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag älskar Spotify - som iTunes fast online med strömmande musik

Tråden skapades och har fått 276 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-18 10:49
Ursprungligen av phindus:

Jo, men samtidigt är det väldigt tröttsamt att det kommer ett intressant inlägg som handlar om tjänsten och sedan 5 inlägg som ber om inbjudan. Bästa vore ju om de som har inbjudan över kan annonsera det istället.

Ja! Typ "jag har ett par invites, första två inläggen under får dom" eller "första som skickar pm får". Eller skapa en ny tråd för bara invites, men jag undrar om den kommer få vara kvar

Ursprungligen av phindus:

Jo, men samtidigt är det väldigt tröttsamt att det kommer ett intressant inlägg som handlar om tjänsten och sedan 5 inlägg som ber om inbjudan. Bästa vore ju om de som har inbjudan över kan annonsera det istället.

Jo, det förstår jag mycket väl.
Men då får ni väl rapportera inläggen istället för att skriva sådana inlägg då?
Det är ju precis det moderatorerna lobbar för. Rapportera inlägg ni inte tycker passar in.
I annat fall kan man ju skapa en invite-diskussion.
Men jag håller med dig om det. Invite-tjatet kan vara jobbigt när det spammar trådar (säger jag som själv bett om invite).

Ursprungligen av RockyMontana:

Jo, det förstår jag mycket väl.
Men då får ni väl rapportera inläggen istället för att skriva sådana inlägg då?
Det är ju precis det moderatorerna lobbar för. Rapportera inlägg ni inte tycker passar in.
I annat fall kan man ju skapa en invite-diskussion.
Men jag håller med dig om det. Invite-tjatet kan vara jobbigt när det spammar trådar (säger jag som själv bett om invite).

Kände inte att jag kan rapportera inlägg som inte på något sätt bryter mor några regler, iom att de fortfarande ligger inom trådens ämne.

Hur som helst, skall bli intressant att se nu när mitt konto går över till ett free-konto, som man för övrigt måste gå in och ställa in. Annars drar de automatiskt från ens kort nästa månad igen, vilket jag inte alls uppskattar.

Vafan kom igen nu! 99 bagis är ju för fan ingenting för vad man får. Men det är klart, det är kanske svårt att veta för alla invite-junkies. Men försök att tro alla som skriver gott om den här tjänsten. Blir ni inte nöjda så är det 99 spänn i sjön men hur många gånger har man inte slängt lika mycket och många gånger mer i sjön tidigare? Och är 99 kr för mycket att avvara så kanske man inte har råd att köpa musik. Vad kostar en skiva idag?

Beatles har väl alltid varit kinkiga med sin katalog när det gäller online-verksamheter. De finns väl inte ens att köpa i iTunes Store?

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Beatles har väl alltid varit kinkiga med sin katalog när det gäller online-verksamheter. De finns väl inte ens att köpa i iTunes Store?

Eller så har jag fel. (Lite OT). Verkar som att man kan få Beatles ihop med en special-Beatles-collector-iPod trots allt.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Eller så har jag fel. (Lite OT). Verkar som att man kan få Beatles ihop med en special-Beatles-collector-iPod trots allt.

Fast det där är verkligen inget officiellt från varken Apple Inc. eller Apple Corps Ltd. :). Men lite roligt hade det varit att ha.

Har aldrig handlat på iTMS, men det är mycket möjligt kändes bara konstigt.

Har man inga pengar får man väl gå till banken och ta ut?

Jag håller med. Det är den typen av beteende som gör det svårt för de lagliga alternativen att kunna konkurrera med the pirate bay & co.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-21 18:26

Tycker att spotify verkar vara en suverän funktion så om någon sitter på en invite skulle jag verkligen uppskatta det

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-25 21:03

Kan tipsa om Airfoil för er som kör Spotify och som önskar kunna använda era airport-enheter. Funkar kanon!

Ursprungligen av Frhog:

Kan tipsa om Airfoil för er som kör Spotify och som önskar kunna använda era airport-enheter. Funkar kanon!

Beklagar OT'n, men:
Airfoil fungerar sådär för mig tillsammans med Spotify; får helt enkelt inte upp volymen tillräckligt för att det ska bli bra. Byter jag och streamar med AirTunes är volymen normal.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-26 14:37

Någon som har en invite till mig? Fick nys om detta för 1 månad sedan och fortfarande inte kunnat spana in det. Uppskattas... Tack!

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-10-27 10:13

Hej. Har kört spotify ett tag här nu, och det har fungerat finfint de senaste månaderna. perfekt att ladda ner när man sitter på skolans datorer och simplify drainar iphonen i ett nafs, det är alltid perfekt, minskat mina besök på tbp markant. Har kört ljudet ut ur tele utgången till förstärkaren hemma från en mac mini. Igår kopplade jag in min mixer (numark dxm01usb) vilken tar ljudet från två usbutgångar och har två ljudkort i sig själv sedan vidare till förstärkaren. Nu är ljudet inte alls lika fint. det ligger ett svagt brus i bakgrunden.
Detta är ett problem som enbart uppstår med spotify och inte med någon annan audiospelare. (itunes, disco qt, vlc etc)
någon som har koll vad detta beror på?
Jag har upplevt kvaliten på låtarna i spotify som bra. är det någon annan här som upplevt något liknande?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-10-27 10:54

Kan någon säga något om utbudet?

Stort

Säg någon ovanlig artist så kan vi testa att söka.

Ursprungligen av Robban303:

Stort

Säg någon ovanlig artist så kan vi testa att söka.

Xex
Anozi
à;GRUMH...
Weltklang
Weltschmertz
V-sor,X
An Unknown Command

Finns dessa så betalar jag för mig direkt.

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-10-27 12:05
Ursprungligen av ztaafen:

Xex
Anozi
à;GRUMH...
Weltklang
Weltschmertz
V-sor,X
An Unknown Command

Finns dessa så betalar jag för mig direkt.

Xex: NEJ
Anozi: NEJ
à;GRUMH...: JA; 137 låtar
Weltklang: NEJ
Weltschmertz: NEJ
V-sor,X: NEJ
An Unknown Command: NEJ
Bröderna Lagerståhl: NEJ

Ursprungligen av thor:

Bröderna Lagerståhl: NEJ

Men tyvärr Philemon Arthur and the Dung.

Det hade nästan varit värt 99:-/mån att slippa den skiten.

Ursprungligen av Claes Magnusson:

Men tyvärr Philemon Arthur and the Dung.

Det hade nästan varit värt 99:-/mån att slippa den skiten.

Som tur är så äger jag redan alla deras verk, så Spotify får vänta ett tag till.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-10-27 13:06

Kan man söka på skivbolag?

T.ex. Temporary Residence, Cuneiform Records

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-10-27 13:31
Ursprungligen av planB:

Kan man söka på skivbolag?

T.ex. Temporary Residence, Cuneiform Records

Nej det går inte...

Hur är kvalliten på ljudet? Är det youtube kvalle på ljudet ?

Ursprungligen av SoundDesign:

Hur är kvalliten på ljudet? Är det youtube kvalle på ljudet ?

Jag vill gärna veta

Nu finns det en egen tråd för invite-tiggeri och -utdelning.

http://www.99.se/vrig-programvara/253786-spotify-invites.html

Har försökt flytta över alla invite-inlägg från den här tråden, men kan ha missat några...

I fortsättningen hänvisas den typen av inlägg till den tråden.

/Mod

Senast redigerat 2008-10-28 16:29
Ursprungligen av SoundDesign:

Hur är kvalliten på ljudet? Är det youtube kvalle på ljudet ?

Det här med ljudkvalité är enligt mig något väldigt subjektiv. Men jag tycker överlag att det är bra kvalité på den musik jag lyssnat på via spotify, helt klart bättre än vad man kan höra på youtube.

Spotify använder sig enligt vad jag läst ogg vorbis som codec.
http://www.spotify.com/blog/archives/2008/07/02/spotify-030/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-27 22:38

Tackar för inviten som jag fick av någon! Verkligen ett fantastiskt program!

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-10-27 23:52

Fasen, varit så himla sugen på Spotify ett tag nu. Jag gillar idén med att ha ett invitesystem så man får prova på det lite innan man pröjsar 99kr/månaden. Så man slipper reklamen. Verkar som Spotify klår Deezer med hästlängder.

Någon som är sugen på att dela med sig av sina invitestillgångar?
min mail är pierre.pzr at gmail.com

Tack i förhand!

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-10-28 11:34

vilken invitefrossa jag startade..

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-10-28 13:09

Borde starta en invitetråd.
Jag skulle också uppskatta en invite för att prova det lite.
tedbackman at gmail.com

Bevaka tråden