Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Enkel gate-sequencer?

Tråden skapades och har fått 281 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-09 07:55

Du kommer vara trött på jobbet idag.. Ser bra ut. Hur går det med VCOn till?
Ser riktigt bra ut annars. Du har varit duktig med ditt panelande. Kul grej med att göra panelen först

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-12-09 07:58

Skippar VCOn som klocka så länge och kör på en ASM-LFO istället. Eftersom varje kanal kommer ha egen klockingång är det ju en enkel sak att patcha in en VCO från t ex ASMen som klocka.

Gör panel först för att motivera mig - jag är så ytlig!

Skämt åsido har jag ju en fungerande protyp-kanal på labbplattan...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-09 08:16

Snyggt jobbat!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-12-09 08:38

Yeeah!

najs!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-12-09 09:55

Hängde inte med på följande Zthee, kan du förklara detta?

"The good part about this is that if you instead of having the inversion of the clock pulse appear on pin 15 you tie it to ground - then you get tied notes instead of gate pulses.. So my switches are on-off-on. When up the gate is off. When in the middle it's on and when it's down the note ties."
electro-music.com :: View topic - My SEKU sequencer.

Har du trevägs-switchar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-09 11:31

Kroffe, Ja, on-off-on har jag. Men det fungerar inte riktgit som jag hade tänkt mig. Upptäckte det på exprimentplattan när jag labbade runt - att om man kör pinne 16 på den 4067:a som styr gate:n till jord så håller ju steget hela tiden (Det är ju det 4001:an ska förhindra). Problemet är att jag har feedback hela tiden från det aktiva steget, så om jag drar ner en switch så blir det "tie" för samtliga steg. Jag antar att jag skulle kunna lösa det på något sätt. Men har ärligt talat inte funderat på det mer sen jag byggde ihop prylen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-12-09 11:44

"on-off-on" som i "trig-off-gate" var det tänkt eller?

Och jag hänger inte riktigt med på vad som inte fungerar - trig eller gate?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-09 12:39

Det som inte fungerar är gate. Fast det fungerar. Det enda som händer är att det blir på samtliga noter.. Och det var inte riktigt så jag ville ha det. Utan bara på det valda steget.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-12-09 12:43

Så i din youtube-film slår du bara om switcharna från "off" till "trig" ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-09 12:46

Det minns jag inte..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-12-09 12:56
Ursprungligen av zthee:

Det minns jag inte..

Det jag menar är - det låter som om den fungerar som den ska, även när du mot slutet slår om switchen på steg 2...?
YouTube - Sequencer

Om jag förstått det rätt skulle alla noter hänga utan uppehåll om du kör gaten som inte fungerar då...och låta som i min film där jag bara kör CV-delen?
YouTube - seku sequencer in progress

edit: äh...får testa lite ikväll ...

Senast redigerat 2008-12-09 15:03
Bevaka tråden