Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är det vanligt med Macförbud?

Tråden skapades och har fått 62 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Björn Wahlsten:

Jag tycker att säkerhet och hög produktivitet måste komma i första hand. Därför har jag alltid krävt att ha en Mac vid min sida om systemutveckling eller annat måste utföras i Windowsmiljö. När någon börjat knorrat, har jag sagt att jag gärna säger upp mig om jag inte får jobba effektivt. Jag har aldrig ångrat min fasta övertygelse. Å andra sidan skapar Windows många arbetstillfällen - mycket strul!

"Strulet" driver en hel industri.

Det räcker ju att man pratar med ett par Windowsvänner så får man ju snart klart för sig.

1) Systemet ominstalleras på regelbunden basis, då ryker adresser mm.
2) Man har en "konsult" som hjälper en med uppdateringar och installationer och så..
3) Ibland är datorn på serviceverkstaden, för "Virus" i datorn.
4) Vanligt svar är "Nä, jag har strul med datorn nu..."
5) man måste hela tiden vara RÄDD för allt på internet

Vanligt folk (alltså inte VI nördar här...) har dessa problem mest hela tiden. Men det blir en vana, "Second nature". Ingen ifrågasätter utan "det är ju så det är - datorer strular ju ibland".

När jag då säger att, jag aldrig är rädd för ngt skit på nätet, inte har risken för virus, datorn INTE behöver totalblåsas hela tiden och att det strular så sällan att jag kan påminna mig ETT stort strul sedan 2001 eller nåt...

Då bara stirrar de på mig och blinkar... det går liksom inte in i huvet på dem.

"Men om OS X inte har ett Registry, hur fixar man då saker när de strular?"

Att företag sätter sig i den här marinaden alldeles frivilligt är alltid en gåta.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-02-28 13:57

Väl talat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-02 09:00

Jag raderade ett antal inlägg på grund av det Offtopic innehåll de hade.

Om ni vill ha en diskussion om politiker som misstänks för att ta mutor får ni starta en ny tråd, företrädesvis med någon form av bevis eller funderingar.

/Mod

Bevaka tråden