Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min Iphone har låst sej HJÄLP

Tråden skapades och har fått 81 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-28 22:53
Ursprungligen av theplague:

Vad händer om du laddar ner bootneuter från cydia och kör ev nedgradering av basebandet där?

Det är onödigt eftersom han har iPhone 2G och den är redan upplåst.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Det är onödigt eftersom han har iPhone 2G och den är redan upplåst.

//Rob

Helt säker?
Har han någon gång tryckt på återställknappen i iTunes(alltså inte återställ+shift eller uppdatera) uppgraderas väl även basebandet?
Om han sedan inte genomfört en lyckad upplåsning i samband med jailbreaken är det inte ett upplåst baseband i luren.
Så tänker jag.
Värt ett försök.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-28 23:04
Ursprungligen av theplague:

Helt säker?
Har han någon gång tryckt på återställknappen i iTunes(alltså inte återställ+shift eller uppdatera) uppgraderas väl även basebandet?
Om han sedan inte genomfört en lyckad upplåsning i samband med jailbreaken är det inte ett upplåst baseband i luren.
Så tänker jag.
Värt ett försök.

Hade den inte varit upplåst hade det stått wrong sim och inte no service. Basebandet har inte ändrats sen 2.0.0.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Hade den inte varit upplåst hade det stått wrong sim och inte no service. Basebandet har inte ändrats sen 2.0.0.

//Rob

ok

........

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-28 22:51

Cydia finns med som ikon på min iphone. Finns nån vettig guide var jag ska börja så jag slipper ställa hundra frågor till här?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-28 23:01

Telenor. kortet är flera år gammalt men funkar som det ska i en annan telefon. ser inget annat sätt att "aktivera" kortet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-28 23:10

Det står 2.2.1 i min lur. Är inte det basebandet?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-28 23:12
Ursprungligen av HeLe:

Det står 2.2.1 i min lur. Är inte det basebandet?

Nej det är firmware version. Modem firmware är basebandet. Min kristall kula säger mig att det är 04.05.04_G på din.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-28 23:15

japp..och det hade jag visst redan skrivit så ska det räcka med att aktivera kortet? hur?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-28 23:20
Ursprungligen av HeLe:

japp..och det hade jag visst redan skrivit så ska det räcka med att aktivera kortet? hur?

Har du använt sim kortet i en annan mobil och vilken operatör har du?

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Har du använt sim kortet i en annan mobil och vilken operatör har du?

//Rob

http://www.99.se/1771012-post33.html

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-06-09 20:38

Hej,

Tänkte uppdatera min Iphone (1.4) 2g, men råkade visst glömma att återställa den innan.
Så nu när jag försöker starta iTunes så står det att det är ett felaktigt sim kort osv.
Av vad jag läst mig till ska jag byta baseband (eller??) Men när jag laddat ned quickpwn och försöker starta det så står det bara failed to initialize properly (0xc0000135)...Försökte efter det att använda sleep/wake samt home-knappen för att starta om den, och då hittar iTunes den, men mer än så blir det inte.


HJÄLP!

Ursprungligen av markuzw:

Hej,

Tänkte uppdatera min Iphone (1.4) 2g, men råkade visst glömma att återställa den innan.
Så nu när jag försöker starta iTunes så står det att det är ett felaktigt sim kort osv.
Av vad jag läst mig till ska jag byta baseband (eller??) Men när jag laddat ned quickpwn och försöker starta det så står det bara failed to initialize properly (0xc0000135)...Försökte efter det att använda sleep/wake samt home-knappen för att starta om den, och då hittar iTunes den, men mer än så blir det inte.


HJÄLP!

Vilken guide följer du?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-06-09 21:15

det är nog det som är ett av det största problemen, jag trodde att det räckte med att trycka på uppdatera programvara i iTunes:/
så ingen guide tyvärr..

Så nu är ju telefonen ocrackad, och det funkar inte med quickpawm utan det där felmeddelaldet kommer fram, what to do?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-09 21:16
Ursprungligen av markuzw:

det är nog det som är ett av det största problemen, jag trodde att det räckte med att trycka på uppdatera programvara i iTunes:/
så ingen guide tyvärr..

Så nu är ju telefonen ocrackad, och det funkar inte med quickpawm utan det där felmeddelaldet kommer fram, what to do?

För windows:
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1880

För mac:
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1557

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-28 23:59

Prova med ett annat kort. Kan vara så att sim kortet är för gammalt. Helst från en operatör utan 3G.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-28 23:59

Ja jag svarade på det. Telenor. Kortet är använt i annan telefon men det funkar där.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-29 00:06
Ursprungligen av HeLe:

Ja jag svarade på det. Telenor. Kortet är använt i annan telefon men det funkar där.

Som jag skrev prova med ett annat kort. Du får kanske låna ett kort från vänner eller någon i din famij.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-03 20:42
Ursprungligen av Robo-X:

Som jag skrev prova med ett annat kort. Du får kanske låna ett kort från vänner eller någon i din famij.

//Rob

Så, nu har jag provat med annat kort och det funkar fortfarande inte att ringa.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-04 02:09
Ursprungligen av HeLe:

Så, nu har jag provat med annat kort och det funkar fortfarande inte att ringa.

Samma operatör eller annan?

//Rob

Även min 2G har nu låst sig när jag försökte uppgradera till 2.2.1.

Enligt DEV-team så skulle det inte vara något att oroa sig för, utan bara göra en säkerhetskopia i iTunes och sen uppgrader den där. Sen köra QuickPWN så var det klappat och klart. I helvete heller.....

Allt verkar gå bra tills det sägs att det är klart och man ska vänta till iPhone startar om i sin nya skepnad. Det som händer är att man har ett äpple i skärmen i evigheter, samt att den verkar koppla upp och ner till PC:n då och då samt att vibratorn surrar till ibland.

Jag kör PC och har testat att göra om det hela flera gånger utan att det funkat.

Vad kan ha gått fel och hur löser jag problemet?

Dr Tinnitus

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Även min 2G har nu låst sig när jag försökte uppgradera till 2.2.1.

Enligt DEV-team så skulle det inte vara något att oroa sig för, utan bara göra en säkerhetskopia i iTunes och sen uppgrader den där. Sen köra QuickPWN så var det klappat och klart. I helvete heller.....

Allt verkar gå bra tills det sägs att det är klart och man ska vänta till iPhone startar om i sin nya skepnad. Det som händer är att man har ett äpple i skärmen i evigheter, samt att den verkar koppla upp och ner till PC:n då och då samt att vibratorn surrar till ibland.

Jag kör PC och har testat att göra om det hela flera gånger utan att det funkat.

Vad kan ha gått fel och hur löser jag problemet?

Dr Tinnitus

Vi börjar som vanligt:
Vilken guide följde du?

Samt, Vista eller XP?

Ursprungligen av theplague:

Vi börjar som vanligt:
Vilken guide följde du?

Samt, Vista eller XP?

Jag följde guiden på DEV, http://blog.iphone-dev.org/post/74278878/close-the-stable-door

Sen körde jag den QuickPWN som man kan ladda ner på samma sida.

Jag har alltså en 2G och kör Vista. Jag har uppgraderat firmwaren tidigare på denna 2G utan problem, men nu verkar det skita sig som jag beskrev.

Håller just på med att testa igen efter att ha återställt den i iTunes, får se hur det går...

Dr Tinnitus

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Jag följde guiden på DEV, http://blog.iphone-dev.org/post/74278878/close-the-stable-door

Sen körde jag den QuickPWN som man kan ladda ner på samma sida.

Jag har alltså en 2G och kör Vista
. Jag har uppgraderat firmwaren tidigare på denna 2G utan problem, men nu verkar det skita sig som jag beskrev.

Håller just på med att testa igen efter att ha återställt den i iTunes, får se hur det går...

Dr Tinnitus

Där har vi det igen.
Vista verkar som sagt krångla väldigt ofta.
Och efter (den lilla) erfarenhet jag har förstår jag inte varför folk inte kör XP istället.
OT nu.

Meddela hur det gick när du började om.

Ursprungligen av theplague:

Där har vi det igen.
Vista verkar som sagt krångla väldigt ofta.
Och efter (den lilla) erfarenhet jag har förstår jag inte varför folk inte kör XP istället.
OT nu.

Meddela hur det gick när du började om.

Men, när VANLIGT folk köper datorer levereras dessa ofta med Vista och en massa "lull-lull".
Jag tror FÅ sätter sig ner och kastar ut det.
Att lägga in en DVD och UPPGRADERA, det gör folk, men BYTA hela OS'et... nepp.

Möjligen om man som PC-användare har en "Kanelbullekonsult" (ngn duktig 13-åring i grannskapet) som kan fixa med PC'n varje månad

Ursprungligen av theplague:

Där har vi det igen.
Vista verkar som sagt krångla väldigt ofta.
Och efter (den lilla) erfarenhet jag har förstår jag inte varför folk inte kör XP istället.
OT nu.

Meddela hur det gick när du började om.

Det gick bra.

För övrigt så är XP gammalt och förlegat (om än bra) och Vista nytt och modernt, med en rad bättre funktioner än XP. Vista är definitivt inte så kasst som belackarna påstår. Nog om det nu i denna tråd.

En annan sak mer i hand med trådens topic, är att iPhonen som tidigare hade börjat bli rätt seg i många situationer, nu är blixtsnabb igen efter "städningen"

Dr Tinnitus

Det verkade tack och lov funka med att göra en fabriksåterstälning i iTunes och sen göra om QuickPWN, för nu är den igång igen. Nu ska jag bara köra in säkerhetskopian igen i iTunes, hoppas det går bra med.

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-04 12:18

Samma. Ska jag testa med annan?

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2009-06-05 12:40
Ursprungligen av HeLe:

Samma. Ska jag testa med annan?

Men alltså..

Du kör en mac vad jag kan förstå, och har du uppdaterat Macen till 10.5.7 så är inte buggen med DFU längre ett problem.

Ladda hem Pwntool och denna; http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/061-5830.20090127.Mmni6/iPhone1,1_2.2.1_5H11_Restore.ipsw

Sedan öppnar du upp pwntool, kopplar in nallen och sen kör du igenom allt. Du bygger då ett "eget" FW. När det är klart kommer PWNtool att guida dig att sätta telefonen i DFU och sedan flashar den in det nya FW, troligtvis utan minsta problem. Jag gjorde detta på min iPhone 2G säkerligen 40 gånger innan jag sålde den och köpte 3G. I pwntool så finns även alternativet att låsa upp bootloadern. Det finns två stycken binfiler som efterfrågas när du kör igenom, googla dessa och ta hem även dom, sen är det liksom - klart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-02 01:52
Ursprungligen av kenka:

Men alltså..

Du kör en mac vad jag kan förstå, och har du uppdaterat Macen till 10.5.7 så är inte buggen med DFU längre ett problem.

Ladda hem Pwntool och denna; http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/061-5830.20090127.Mmni6/iPhone1,1_2.2.1_5H11_Restore.ipsw

Sedan öppnar du upp pwntool, kopplar in nallen och sen kör du igenom allt. Du bygger då ett "eget" FW. När det är klart kommer PWNtool att guida dig att sätta telefonen i DFU och sedan flashar den in det nya FW, troligtvis utan minsta problem. Jag gjorde detta på min iPhone 2G säkerligen 40 gånger innan jag sålde den och köpte 3G. I pwntool så finns även alternativet att låsa upp bootloadern. Det finns två stycken binfiler som efterfrågas när du kör igenom, googla dessa och ta hem även dom, sen är det liksom - klart.

Det kör fast redan från början. För det första hittar jag inget bra ställe för att ta hem Pwntool, däremot PwnageTool. Spelar det någon roll? dessutom har jag QuickPwn sedan tidigare.

Jag testade med PwnageTool men den säger bara "select firmware bundle" och länkar vidare till google där man kan ta hem Restore.ipsw-programmet, vilket tar 20 minuter att ta hem. När det är gjort så fortsätter den säga "select firmware bundle". Hur kommer jag vidare?

Bevaka tråden