Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gitarrcombo allt-i-ett?

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2009-06-13 22:55

Jo, jag vet. Jag snackade med kille i affären och konstaterade att jag för 20 år sedan kunde varenda teknisk specifikation och visste hur varenda pryl lät på tex Musikverkstan i Uppsala. Nu är jag inte intresserad. Jag har blivit äldre*, bekvämare (latare) och rikare, så jag vill bara ha nåt som passar utan att behöva sätta mig in i hela marknaden igen.

* I går fick jag visa leg på bolaget, 38 bast!

  • Medlem
  • 2009-06-13 23:03

Jag tror dom jäklarna samarbetar så man måste ha bägge.

/Mein

Ursprungligen av Mein:

Jag tror dom jäklarna samarbetar så man måste ha bägge.

/Mein

Hahahaha tänkte på samma sak fan måste va så men va fan köra boss Gt som fx o POD som förstärkar simulator in i PA kan fan inte bli bättre lätt att transportera o så har man allt man behöver + mer

  • Medlem
  • 2009-06-13 23:03

Haha, hittade förresten min gamla Zoom 9002 som jag kom över billigt nån gång. Den definierar i alla fall vad jag inte vill ha.

  • Medlem
  • 2009-06-13 23:05

Haha! Japp, den var väl ball när den kom men det var Rockman också.

/Mein

  • Medlem
  • 2009-06-13 23:07

En kollega köpte nyss en Blackstar HT-5 med frågan (den enda): "Har den AC/DC-ljudet?" Det hade den visst.

  • Medlem
  • 2009-06-13 23:17

Jag är rätt lost på nya (senaste 5 åren) förstärkarmodeller iom att jag till 98% pular i lekrummet hemma. _Egentligen_ så behöver man väl bara en 4-5 grundljud att lägga effekter på men känslan att ha hela skiten är rätt najs.

Jag minns tydligt när jag satt med en Tascam 244 och tre-fyra olika pedaler och harvade. Då drömde man om 24-kanals rullbandare och digitalreverb istället för den fjösiga fjäderburken som stod i hyllan. Då gjorde jag musik 10 timmar om dagen. Nu, när jag har tillgång till saker jag inte ens kunde fantisera om då, gör jag 4-5 om året.

Enkelt is teh shit!

/Mein
Skönt med en gitarrnördtråd.

  • Medlem
  • Gislaved
  • 2009-06-14 13:13

Håller med Mein. Nu när man har "allt" blir det mer att man filar på det perfekta ljudet eller den häftigaste effekten än man ägnar åt skapandet. Men jag har testat att bara köra gitarren rakt in i förstärkaren och hitta det rena ljudet, och det befrämjar faktiskt kreativiteten....

Apropå den ursprungliga tråden/frågan: Min son har en Line6 III 75 som jag tycker låter väldigt bra. Många "färdigrattade" ljud som är bra rakt av.

Bevaka tråden