Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone OS 3.0

Tråden skapades och har fått 977 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-06-17 11:51
Ursprungligen av Robo-X:

Är inte det bara att dra igång ichat med en egen kanal? nionioiphone eller nåt sånt.

//Rob

Vi kan ju köra samma iChat kanal som för WWDC:
http://www.99.se/1776365-post6.html

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-06-17 13:19
Ursprungligen av Jetwash:

Vi kan ju köra samma iChat kanal som för WWDC:
http://www.99.se/1776365-post6.html

Lite OT, ber om ursäkt för det. Just nu är vi bara 2 modiga som är inne i chatten, vore trevligt om det kunde befolkas lite mer

  • Medlem
  • Malung
  • 2009-06-17 12:00

För oss döingar med PC ?

  • Medlem
  • Malung
  • 2009-06-17 12:04

Det där är för Singapore.

Haha har det postats tio gånger nu?

Här är "vår" länk, Mattias:

http://www.apple.com/se/iphone/softwareupdate/

  • Oregistrerad
  • 2009-06-17 12:12

Den här tråden slår hål på hela evolutionsteorin!

Snälla moderator. In och radera bort singapore-refernserna.

KOmmer inte push...eller vad det heter? Alltså det där att t.ex. Skype vaknar till om det ringer på ens Skypekonto? Eller alla dessa chatprogram som behöver denna funktion?

Ursprungligen av Zimmerman:

KOmmer inte push...eller vad det heter? Alltså det där att t.ex. Skype vaknar till om det ringer på ens Skypekonto? Eller alla dessa chatprogram som behöver denna funktion?

Jo?

Meddelandet du har skrivit in är för kort. Du måste skriva minst 5 boksväver för att meddelandet skall bli godkänt.

  • Medlem
  • 2009-06-17 12:56

En kille skrev detta på telias iphone blog (http://www.teliaiphoneblog.se/?p=164)
Låter mycket konstigt..

Citat:

Alex Skriver:
juni 17th, 2009, 09:16

09:09:41 Chatten är placerad i kö
09:09:44 Din handläggare Emely har kommit in i chatten
09:09:44 Emely Välkommen, jag heter Emely, vad kan jag hjälpa till med?
09:10:16 Alex hej, ville kolla med er om ni har någon information om när Iphone OS 3.0 släpps idag?
09:10:39 Emely Hej! Vid 19:00 cirka
09:11:05 Alex har ni fått den infon från apple?

09:11:52 Emely Enligt min kollega som själv har iphone så har han fått den informationen av iphone, kan vara från deras hemsida.-
09:12:33 Alex på deras hemsida står det bara datumet. inte tiden.
men detta är alltså inte bekräftat utan bara vad kollegan “hört”?

09:13:12 Emely Ja, desto mer information än det har vi inte mottagit.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-06-17 13:02
Ursprungligen av can:

En kille skrev detta på telias iphone blog (http://www.teliaiphoneblog.se/?p=164)
Låter mycket konstigt..

Detta är redan nämnt i denna tråden (se föregående sida, post nr 186)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-17 13:06
Ursprungligen av can:

En kille skrev detta på telias iphone blog (Telia iPhone Blog Bloggarkiv Latest News)
Låter mycket konstigt..

ja det var jag.

Ursprungligen av can:

En kille skrev detta på telias iphone blog (Telia iPhone Blog Bloggarkiv Latest News)
Låter mycket konstigt..

Varför låter det konstigt?

  • Medlem
  • 2009-06-17 13:12

Och nu när jag frågade var de hade hört det ifrån sa de plötsligt att det inte alls fanns en bestämt tid :S

Ursprungligen av can:

12:59:21 Chatten är placerad i kö
12:59:23 Din handläggare Jenny har kommit in i chatten
12:59:23 Jenny: Välkommen, jag heter Jenny, vad kan jag hjälpa till med?
12:59:31 Isak: Tja

12:59:43 Isak: Jag har en fråga angående iPhone OS 3.0..När kommer den att vara tillgänglig för ner laddning?

13:00:53 Jenny: Vi har hört att den kommer att finnas tillgänglig efter klockan 19:00.
13:01:11 Isak: hört?
13:01:42 Jenny: Ja vi har inte fått en tidpunkt från Apple.
13:02:27 Isak: Vart har ni hört detta ifrån då?

(Tog väldigt lång tid för henne att svara)

13:07:11 Jenny: Tyvärr så hör jag nu att vi inte har någon tidpunkt alls utan under dagen den sjuttonde någon gång ska den släppas.
13:07:36 Isak: ok ^^

13:07:41 Isak: tack ska du ha

13:07:43 Isak: <3
13:11:19 Jenny Tack och välkommen åter!
13:11:19 Chatten är avslutad
..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-17 13:21
Ursprungligen av can:

Och nu när jag frågade var de hade hört det ifrån sa de plötsligt att det inte alls fanns en bestämt tid :S

det är så sjukt Irriterande att de på telia går ut med info som de faktiskt inte har. de vill verka som att det är de som styr i spakarna. men utrullningen av 3.0 verkar ju ha NOLL att göra med operatörerna både tekniskt och informationsmässigt.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-06-17 13:29
Ursprungligen av djdisc:

det är så sjukt Irriterande att de på telia går ut med info som de faktiskt inte har. de vill verka som att det är de som styr i spakarna. men utrullningen av 3.0 verkar ju ha NOLL att göra med operatörerna både tekniskt och informationsmässigt.

Nja, de har väl en delvis roll iom stöd för MMS / tethering (vet dock inte om det måste aktiveras på något speciellt sätt för iPhone, om inte så lär de inte behöva ha någon direkt inblandning om de redan har stöd för det så att säga).
Dock har de troligen inget att göra med själva uppdateringen av mjukvaran att göra. Men vi lär nog aldrig få reda på det

Känns lite som när iPhone skulle lanseras i Sverige, oavsett vilken telefonförsäljare man frågade så skulle alla ha iPhone...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-17 13:36
Ursprungligen av Drakfot:

Nja, de har väl en delvis roll iom stöd för MMS / tethering (vet dock inte om det måste aktiveras på något speciellt sätt för iPhone, om inte så lär de inte behöva ha någon direkt inblandning om de redan har stöd för det så att säga).
Dock har de troligen inget att göra med själva uppdateringen av mjukvaran att göra. Men vi lär nog aldrig få reda på det

Känns lite som när iPhone skulle lanseras i Sverige, oavsett vilken telefonförsäljare man frågade så skulle alla ha iPhone...

förstår vad du menar men håller inte med. Visst måste de ha stöd för mms etc i sina nät för att det ska fungera i iphone MEN det stödet har de haft redan tidigare till alla andra mobiler. De har ju en APN osv.
Möjligtvis att nån tekniker har pillat på någon liten inställning till deras nät men det skulle i så fall inte ha något att göra med lanseringen av 3.0.

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-06-17 12:54

Orka vänta till kl 19.00?!
Släpp det nu Apple!

Då är det inte bara Telia som säger 19.00 CET med andra ord och då stämmer det säkert.

Nästan rätt! Gizmodo rapporterade om detta imorse men tog bort inlägget när det kom fram att denna fw är för 3GS. Filen som det länkas till heter ju t om Iphone2,1... osv i början vilket pekar på just 3GS. "Gamla" 3G heter ju "internt" Iphone1,2 om jag inte minns helt fel. Så prova alltså inte att lägga in denna fw på telefonen om ni inte har just en 3GS!

Det är ingen nyhet, bara Roger Åberg som inte hängt med, det där är för iPhone 3G S och bör INTE köras in på någon annan modell.

iPhone2,1 = iPhone 3G S

Edit: ulfalf hann före.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-17 13:41

Det står 2.1.3 på filen som kommer???
Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Det står 2.1.3 på filen som kommer???
Yes!!

Nej, läste lite närmare, filen heter iPhone2,1_3.0_7A341_Restore.ipsw där iPhone2,1 stå för iPhone-modell, 3.0 står för firmware-version och 7A341 är byggnumret (build number).

  • Oregistrerad
  • 2009-06-17 14:03

Hahaha... folk är så sjukt ivriga på att få ner 3.0 att man verkar ha inaktiverat läsförmågan och logiskt tänkande totalt: "YES YES YES JAG HAR DEN NU! HAHAHAHAHA!", "Fan.. den kommer inte förrän 18 <länk till Signaporesidan>". Snälla, läs tråden innan ni slänger er på "Nytt inlägg"-knappen så slipper tråden spammas sönder med goddagyxskaft-inlägg och fler irriterade påpekningar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-17 14:15

kom in till nioniomac chatten och låt denna tråd enbart handla om 3.0
vi kan avreagera oss i ichat istället =p

  • Medlem
  • Malung
  • 2009-06-17 14:21

Vad händer om man byter ut iPhone2,1_3.0_7A341_Restore.ipsw till det som stämmer överens med 3.0?

Ursprungligen av Rickii:

Vad händer om man byter ut iPhone2,1_3.0_7A341_Restore.ipsw till det som stämmer överens med 3.0?

Din telefon börjar grina och springer iväg

Bevaka tråden