Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förköp av iPhone 3GS

Tråden skapades och har fått 171 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Adrian B:

Ville bara meddela att du kan vänta till den 31 juli, sen kan du välja andra abonnemang och andra surf-tillägg hos Telia.

Summan blir:

...olika beroende på abonnemang.

Detta är bara ett förköpserbjudande, det är dyrt och begränsat och passar inte alla. Men vänta tills lanseringen så finns det mer att välja på.

Du har rätt !!

Men vad händer om man vet att det inte kommer fler abonnemang under lanseringen och att endast Telia prata på + Mobilsurf Extra är det enda man kan välja ??

Ursprungligen av Unbalanced:

Du har rätt !!

Men vad händer om man vet att det inte kommer fler abonnemang under lanseringen och att endast Telia prata på + Mobilsurf Extra är det enda man kan välja ??

Världen går väl under.

Ursprungligen av Goflorp:

Världen går väl under.

Helvete, är det sant? Hur blir det då med abonnemanget, är man fortfarande bunden eller upphör det att gälla?

Ursprungligen av akerstrom:

Helvete, är det sant? Hur blir det då med abonnemanget, är man fortfarande bunden eller upphör det att gälla?

Med tanke på alla frågor som börjar dyka upp nu så vill jag bara påminna om... att svaret är... 42...

Ursprungligen av Goflorp:

Världen går väl under.

Fast Telia har redan sagt att det kommer att komma andra möjligheter/kombinationer på lanseringsdagen. Se bland annat på deras iPhoneblogg (som ligger ljusår före 3 och speciellt Telenor)

Ursprungligen av BlackSmp:



Fast Telia har redan sagt att det kommer att komma andra möjligheter/kombinationer på lanseringsdagen. Se bland annat på deras iPhoneblogg (som ligger ljusår före 3 och speciellt Telenor)

Hahah "världen kommer gå under" den var bra


Fast Telia suger och det stämmer inte att det kommer flera kombinationer på lanseringsdagen.

Ursprungligen av Unbalanced:

Hahah "världen kommer gå under" den var bra


Fast Telia suger och det stämmer inte att det kommer flera kombinationer på lanseringsdagen.

Vill du slå vad?

Ursprungligen av BlackSmp:

Vill du slå vad?

Gärna men vågar du göra det fastän jag jobbar på Telia ? ;);)

Ursprungligen av Unbalanced:

Fast Telia suger och det stämmer inte att det kommer flera kombinationer på lanseringsdagen.

Come again?

Ursprungligen av Adrian B:

Come again?

hehe har du väntat hela natten bara för att säga detta till mig gulligt av dig tack

Ursprungligen av Unbalanced:

Men vad händer om man vet att det inte kommer fler abonnemang under lanseringen och att endast Telia prata på + Mobilsurf Extra är det enda man kan välja ??

Det är klart det kommer.

Från Telias officiella blogg:

Kommer man kunna köpa iPhone 3GS med andra alternativ vid lansering den 31 juli?
Svar: Ja, man kommer kunna köpa den med andra abonnemang samt kontant ( kommer gälla för de kunder som har ett bundet abonnemang). Man kommer även kunna välja på bindningstider på 18 samt 24 månader.

Trots vad Unbalanced hävdar tror jag mer på vad som står på den officiella bloggen.

Och det är också det rimliga, varför skulle Telia inte erbjuda flera alternativ när de redan har det för iPhone 3G?

Imorgon den 23/7 får de som anmält sitt intresse till 3 ett erbjudande.

Firman kontorsvaror.se har lagt upp en del tele 2 priser samt priser för operatörsfria iphones.

Ursprungligen av wrongturn:

Imorgon den 23/7 får de som anmält sitt intresse till 3 ett erbjudande.

Firman kontorsvaror.se har lagt upp en del tele 2 priser samt priser för operatörsfria iphones.

Det var på tiden..

Citat:

SMS och MMS 69 öre/st, Öppningsavg 79 öre/samtal.
Uppsägningstid 3 mån. Lägsta totalkostnad 13 905 kr (inträde 99kr + upplägningsavgift 150kr + 24 mån x 369kr + 200kr förhöjd månadsavgift). För fullständig info se tele2.se

Plus att du ska betala 4062:- spänn för telefonen förutom den förhöjda månadsavgiften (om jag förstått allting rätt)

undrar vad man får ge för 16gb telefonen i butik den 31e. med enkel mattematik så kostar den ju 3601kr enligt de förbokningsabb de har idag (1kr + 150x24 mån). hoppas det är de pris man får betala för telefonen i butik med ifall man köper andra abb. tänkte mig själv Telia Mobil Max 25 49kr och sedan Mobilsurf Alltid vilket kostar 69kr, alltså 118kr i månaden. mycket bättre än det iMini abb jag har idag, om nu telefonen kostar 3600kr förstås. annars blir det svårt för mig.

Ursprungligen av Ollebro:

undrar vad man får ge för 16gb telefonen i butik den 31e. med enkel mattematik så kostar den ju 3601kr enligt de förbokningsabb de har idag (1kr + 150x24 mån). hoppas det är de pris man får betala för telefonen i butik med ifall man köper andra abb. tänkte mig själv Telia Mobil Max 25 49kr och sedan Mobilsurf Alltid vilket kostar 69kr, alltså 118kr i månaden. mycket bättre än det iMini abb jag har idag, om nu telefonen kostar 3600kr förstås. annars blir det svårt för mig.

Det är inte troligt att telefonen kostar 3600 kr oavsett abonnemang eftersom iPhone 3G idag INTE kostar 3600 kr oavsett abonnemang. Generellt sett gäller: Ju dyrare abonnemang (och därmed mera lönsam kund) desto lägre pris utöver abonnemanget.

Det är bara att gå in på Telias beställningssida för iPhone 3G och jämföra olika abonnemang så ser man det med egna ögon.

Exempel:
Telia Mobil Fastpris privat 24 månader: 895 kr + 100 kr/mån x 24 = 3295 kr
Telia Mobil Prata på 24 månader: 395 kr + 150 kr/mån x 24 = 3995 kr
Telia Mobil Till vänner 24 månader: 395 kr + 150 kr/mån x 24 = 3995 kr
Telia Mobil Max 25 24 månader: 895 kr + 150 kr/mån x 24 = 4495 kr

Det är också dyrare ju kortare du binder dig (rätt naturligt):
Telia Mobil Till vänner 24 månader: 395 kr + 150 kr/mån x 24 = 3995 kr
Telia Mobil Till vänner 18 månader: 1295 kr + 150 kr/mån x 18 = 3995 kr
Telia Mobil Till vänner 12 månader: 2295 kr + 150 kr/mån x 12 = 4095 kr
Telia Mobil Till vänner 0 månader: 4495 kr + 0 kr/mån x 0 = 4495 kr

Det är rimligt att anta att affärsmodellen är liknande för 3GS när den släpps. Inget är ju säkert förstås, men det är rimligt som sagt. Exakt vilka priser det blir återstår att se.

Ursprungligen av Adrian B:

Det är inte troligt att telefonen kostar 3600 kr oavsett abonnemang eftersom iPhone 3G idag INTE kostar 3600 kr oavsett abonnemang.

Förra året gav min kompis 3600kr för en iphone 3G och telia Max Mobil 25. säger han.
får se nästa fredag ifall det gäller iår igen:)

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-23 01:43
Ursprungligen av Ollebro:

undrar vad man får ge för 16gb telefonen i butik den 31e. med enkel mattematik så kostar den ju 3601kr enligt de förbokningsabb de har idag (1kr + 150x24 mån). hoppas det är de pris man får betala för telefonen i butik med ifall man köper andra abb. tänkte mig själv Telia Mobil Max 25 49kr och sedan Mobilsurf Alltid vilket kostar 69kr, alltså 118kr i månaden. mycket bättre än det iMini abb jag har idag, om nu telefonen kostar 3600kr förstås. annars blir det svårt för mig.

Återigen.. Spekulationer.

Priset på iPhone kommer att bli dyrare ju "billigare" abonnemang man väljer. Så var det med 3G och så blir det med 3Gs.

Här är lite priser med abonnemang för 3G att jämföra med. Räkna med att priset på 16GB blir ungefär som dessa (rimligt?)

Jag har fruktansvärt förstå vad allt det här käftandet handlar om?

Köp en lur kontant. Kör det du har idag i den.
Så tänker jag göra.

Vill du så köp en lur i Belgien eller knäck den du köper; så kan du köra telenor, Tele2, tele1, TV3, eller så Canal Anal i den om du vill.

Alla sitter här och tycker och gnäller en massa. Det här är ju världens i-landsproblem.

rekordet är väl mannen som nu då trashar Telia - och jobbar där?
Byt jobb innan du får magsår.

Klart folk får fog för sina påståenden om Telia när inte ens de som jobbar där håller på det egna bolaget.

Ursprungligen av Goflorp:

Jag har fruktansvärt förstå vad allt det här käftandet handlar om?

Köp en lur kontant. Kör det du har idag i den.
Så tänker jag göra.

Vill du så köp en lur i Belgien eller knäck den du köper; så kan du köra telenor, Tele2, tele1, TV3, eller så Canal Anal i den om du vill.

Alla sitter här och tycker och gnäller en massa. Det här är ju världens i-landsproblem.


rekordet är väl mannen som nu då trashar Telia - och jobbar där?
Byt jobb innan du får magsår.

Klart folk får fog för sina påståenden om Telia när inte ens de som jobbar där håller på det egna bolaget.

Jag har inte gnällt men vill påpeka efter alla dessa år på jobbet så tycker bara synd om kunderna för vad de drabbas med varje dag och vad de får stå ut med.
Jag kommer själv köpa luren kontant utomlands om en månad samtidigt som jag byter jobb o kommer bort från Telia. Det enda jag infomerade om var att bindningstiden gäller både abonnemanget och tjänsten. Mobilsurf Extra får alltså inte tas bort från abonnemanget. THATS IT
[

Nja;)

Du sa att det inte skulle komma några alternativ till förhandserbjudandet den 31/7, glöm inte det:)

Sedan så håller jag med dig när det gäller bindningstiden. Jag blev lite förvånad över alla spekulationer kring att man skulle kunna säga upp datadelen direkt. Jag tyckte att det var självklart att bindningen gällde paketet dvs abbonemanget plus Mobilsurf. Något annat hade varit alldeles konstigt.

Dessutom så får jag hålla med Goflorp om att vi håller på världens ilandsproblem. I mitt fall beror det på att jag har gott om tid under min semester på att spekulera och läsa forum (samt att jag är allmänt surrvillig:cool:))

Ursprungligen av BlackSmp:

Nja;)

Du sa att det inte skulle komma några alternativ till förhandserbjudandet den 31/7, glöm inte det:)

Sedan så håller jag med dig när det gäller bindningstiden. Jag blev lite förvånad över alla spekulationer kring att man skulle kunna säga upp datadelen direkt. Jag tyckte att det var självklart att bindningen gällde paketet dvs abbonemanget plus Mobilsurf. Något annat hade varit alldeles konstigt.

Dessutom så får jag hålla med Goflorp om att vi håller på världens ilandsproblem. I mitt fall beror det på att jag har gott om tid under min semester på att spekulera och läsa forum (samt att jag är allmänt surrvillig:cool:))

hehe jo jag sa det också för att ni som kund kanske ville veta, eftersom vi får info om vad som gäller under lanseringen och hitilis så har det inte dykt upp något än det abg prata på. Men men man vet aldrig kanske dyker upp något dagen innan lanseringen.

Vi får väl se hur rätt Suzanne på TeliasIPhoneBlogg har... det är ju bara en vecka kvar nu...

Sedan så kan jag tipsa om att vandra över till http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/265636-officiella-traden-foer-nya-iphone-3gs-13.html

Nu har 3 börjat släppa information och jag vet inte i vilken tråd vi borde diskutera deras "deal".

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-23 17:07

Tre släppte nyss sitt "erbjudande"

Jättekul och jättebra för de som har mobilen fasttejpad till örat...

748 kr per månad med 3Total... 18000kr totalt.... Jättebra med 3000 minuter per månad. Det är ungefär vad jag använder på 24 månader....

Verkar som de har någon sorts övertro till att 3Gs kommer att sälja, oavsett abonnemang.... Vilket skit alltså. Passar på att kräka lite över tre, som balans till kritiken på Telias erbjudande som helt plötsligt är väldigt bra

http://www.tre.se/templates/MobilePage.aspx?id=37933

Ursprungligen av Jeppe_E:

Tre släppte nyss sitt "erbjudande"

Jättekul och jättebra för de som har mobilen fasttejpad till örat...

748 kr per månad med 3Total... 18000kr totalt.... Jättebra med 3000 minuter per månad. Det är ungefär vad jag använder på 24 månader....

Verkar som de har någon sorts övertro till att 3Gs kommer att sälja, oavsett abonnemang.... Vilket skit alltså. Passar på att kräka lite över tre, som balans till kritiken på Telias erbjudande som helt plötsligt är väldigt bra

iPhone 3GS 32 GB

Kan bara instämma i din kommentar...

Intressant att det är samma pris för mobilen om du väljer det mindre abbonemanget (pott 499) som är 200 kronor billigare. Men jag orkar inte jämföra abbonemangen för att se vad som skiljer.

Nu har jag lust att gå tillbaka till de som postade och höjde Tres erbjudande (som inte var känt då) till skyarna

iPhone 3GS 32 GB

även förköp hos tre nu

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2009-07-24 07:56

Hittade en schysst tabbe på telenor.se!

När man klickar sig in på deras "intresseanmälan" här Telenor - Förhandsboka din iPhone 3GS

så heter själva internetadressen ../pre-order-iphone.html
Ämnet på sidan heter Telenor - Förhandsboka din iPhone 3GS
Och i menyn heter sidan Privat -> Mobiltelefoni -> Förhandsbokning iPhone 3GS

I övrigt står det alltså "intresseanmälan" på sidan.. Är inte detta humor så säg?

Ursprungligen av baeck:

Hittade en schysst tabbe på telenor.se!

När man klickar sig in på deras "intresseanmälan" här Telenor - Förhandsboka din iPhone 3GS

så heter själva internetadressen ../pre-order-iphone.html
Ämnet på sidan heter Telenor - Förhandsboka din iPhone 3GS
Och i menyn heter sidan Privat -> Mobiltelefoni -> Förhandsbokning iPhone 3GS

I övrigt står det alltså "intresseanmälan" på sidan.. Är inte detta humor så säg?

VI har gått igenom det där redan:)

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2009-07-24 08:45
Ursprungligen av BlackSmp:

VI har gått igenom det där redan:)

Haha, sorry.. Måste ha slarvat när jag skummade igenom tråden

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2009-07-24 14:22

Nu har det dykt upp ett mail från 3 där de erbuder "Exklusiv förhandsbokning av iPhone‏"

Men tycker att de blandar ihop 3G och 3GS lite väl mycket? Rörigt..

Länken kan jag tyvärr inte klicka på här på jobbet.. Nån annan som vill förmedla vart den leder?

Ursprungligen av baeck:

Nu har det dykt upp ett mail från 3 där de erbuder "Exklusiv förhandsbokning av iPhone‏"

Men tycker att de blandar ihop 3G och 3GS lite väl mycket? Rörigt..

Länken kan jag tyvärr inte klicka på här på jobbet.. Nån annan som vill förmedla vart den leder?

Du menar mailet alla fick igår?

Bevaka tråden