Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snow Leopard - Icke-kompatibla program

Tråden skapades och har fått 67 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-01 12:53
Ursprungligen av mista:

Cyberduck vill inte starta, verkar vara en java-issue, tror det tar några dagar tills næsta release.

Såg att en beta redan ligger uppe som fungerar med SL.

Finns redan en beta ute som fungerar.

Någon som testat hur Plex funkar under Snow Leopard?

Ursprungligen av tobiwan:

Någon som testat hur Plex funkar under Snow Leopard?

Plex Forums -> Plex on Snow Leopard

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Alright, tack!

Efter lite läsande där så verkar det som den största buggen i Plex under Snow Leopard är att apple remoten slutar fungera. Så det är nog värt att vänta med en uppgradering tills de släppt en fix för det problemet.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-09-08 23:03
Ursprungligen av tobiwan:

Alright, tack!

Efter lite läsande där så verkar det som den största buggen i Plex under Snow Leopard är att apple remoten slutar fungera. Så det är nog värt att vänta med en uppgradering tills de släppt en fix för det problemet.

Well, remoten fungerar fast Plex (XBMC) stänger inte av vad remoten gör i bakgrunden, detsamma gäller även för Boxee. Och det är ju lite irriterande att den ändrar volym och annat för hela datorn när man bloppar runt lite

Däremot!
iPhone-remoten för boxee fungerar klockrent!
XBMC-appen fungerar som vanligt rätt kass i Plex, däremot fungerar det bra att välja, starta och stoppa filmer med den.
Snatch ska tydligen fungera bra för båda mediaspelarna, har inte testat ännu. Men det är ju lite pill att få det att fungera

  • Medlem
  • 2009-09-02 16:55

ScriptDebugger fungerar inte har jag hört från en säker källa...

  • Medlem
  • 2009-09-03 19:01

TimeMachineEditor verkar inte funka...

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-04 17:56

Inför framtida uppgradering till Snow Leoprd undrar jag

Har en del som jag undrar över inför upg. till SL

Har frågat på en del av dessa här men ej fått svar, vissa tas inte upp på eller blivit besvarade på: Snow Leopard Compatibility: Mac OS X 10.6 Snow Leopard Compatibility List.

En del har inte uppdaterats sen 2006 om man går till deras hemsidor.

Så, om nån har någon/några och vet om dom med frågetecken funkar var bussig/a och tala om det.

NuFile ?
Epson P-util (R2400) ?
Klondike Forever ?
Toast 8 Titanium ?
MacScan ?
Hallon ?
Lingon ?
Zipeg ?

Tack:
Richard Rönnbäck
Patrik D
c5j
geekshirts

Varierande svar:

PhotoShop CS3 Ja enligt några. Vissa problem enligt länk nedan
Lightroom 2.x: Ja enligt några. Vissa problem enligt länk nedan

Funkar enligt: Snow Leopard Compatibility: Mac OS X 10.6 Snow Leopard Compatibility List

EasyFind 4.5 ok
Xerox Phas. 6110VN ? No new drivers from xerox for this one??????? Fix: Leta upp skrivaren i /library/printers - visa info: klicka för "Öppna i 32-bitats läge" och "Öppna med Rosetta". /geekshirts
Drobo Dashboard 32 bit mode, 64 bits kommer
Drobo 2 ok (USB & FW)
JustLooking ok
Flip4MacWMV: ok med nya betan
MobileMe med iDisk ok
muCommander 0.8.3, verkar vara problem med 0.8.4?
iStat menus 2.0 ok
iStat Pro 4.9 Works but some network probs remebering settings?
MicrosoftMouse 7.x ok
EXIF Viewer 2.6 ok
Google Earth 5.0. 11733. 9347 ok
Bento: 2.0v5 ok
Vuescan 8.3.60 ok
Realplayer 11.0 ok
SuperDuper 2.6.1 ok
Smultron 3.5.1 ok
TimeMachineEditor 2.2 ok

Trodde inte jag hade så många

Och JA, jag har letat och frågat på nån/några men inte hittat/fått svar i "SL-tråden"
Tänker att ni med avancerade grejor kan hålla till där så slipper jag cluttra ner den med mina profana problem

Senast redigerat 2009-09-08 12:31
Ursprungligen av Cekari:

Har en del som jag undrar över inför upg. till SL

Har frågat på en del av dessa här men ej fått svar, vissa tas inte upp på eller blivit besvarade på: Snow Leopard Compatibility: Mac OS X 10.6 Snow Leopard Compatibility List.

Xerox Phas. 6110VN ? No new drivers from xerox for this one???????

Installera Rosetta, då kan du skriva ut igen - jag har fått min 6110n att fungera med SL.

Leta upp skrivaren i /library/printers - visa info: klicka för "Öppna i 32-bitats läge" och "Öppna med Rosetta".

Lycka till!
Johan

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-07 19:24
Ursprungligen av geekshirts:

Installera Rosetta, då kan du skriva ut igen - jag har fått min 6110n att fungera med SL.

Leta upp skrivaren i /library/printers - visa info: klicka för "Öppna i 32-bitats läge" och "Öppna med Rosetta".

Lycka till!
Johan

Ah, så du använder dom gamla drivisarna med rosettta?
Tack.

Borde väl gå med Epsonskrivaren också då? Har ju inte installerat SL än så lite svårt att prova , väntar tills jag vet att det jag "måste" ha funkar först.

Photoshop CS3 körs inte i Rosetta. Det är ett universal-program.

JustLooking Ja
Flip4MacWMV: Ja (med nya betan)
MobileMe med iDisk Ja

Jag installerade 10.6 dagen det släpptes och gick tillbaka till 10.5 dagen efter.

FDT/eclipse funkar ännu inte som det ska, debuggern funkar inte riktigt, man får inte ut sina traces i consolen och den inbyggda externa swf-launchern startar inte. Går att komma runt genom att kompilera med ANT-builds, och köra swfen på localhost och tracea via firebug, men det känns inte riktigt som att det är värt besväret. Det kommer en fix för detta i veckan för public beta1 av FDT 3.5.

After Effects funkar inte heller riktigt som det ska, trots att adobe säger att cs4 har "officiellt stöd" i 10.6. När jag körde 9.01 i 10.6 blev avi-filer i gamla projects bara vita, fast med ljud i compen. Sen jag återgick till 10.5 har det dock kommit en uppdatering (9.02, den är väl ny?) som jag hoppas antar löser problemen.

Min dåvarande version av 1password funkade ing. Man var tvungen att registrera sig som betatestare för v3.0 och det var så meckigt att jag inte pallade. Såg precis att det kommit en uppdatering, v2.9-nånting som hade fixar för 10.6.

I övringt funkade 10.6 skitbra och det kändes rappare och snabbare än 10.5.

Deal breakern för mig är helt klart FDT, som är min överlägset viktigaste programvara, när en fix för den kommer uppgraderar jag igen

Spotify funkar, visserligen, men när man vill ta nästa låt med snabbtangenterna, så skuttar det lite hur som helst!
Vill man lyssna någonting i rätt ordning måste jag nu välja manuellt. Knepigt fel.

Nu märker jag att Windows Media Player fungerar inte heller. OM jag försöker öppna en fil med den får jag den här texten framme:

”Du måste installera Rosetta om du vill öppna WindowsMediaPlayer. Vill du installera det nu?”
Skumt värre!

Betyder det här att jag inte kan använda den längre, nånsin? Jag har visserligen VLC-player, men det vore inte dumt att kunna använda WMP också.

Senast redigerat 2009-09-06 12:28
Ursprungligen av pick-me-up:

Nu märker jag att Windows Media Player fungerar inte heller. OM jag försöker öppna en fil med den får jag den här texten framme:

”Du måste installera Rosetta om du vill öppna WindowsMediaPlayer. Vill du installera det nu?”
Skumt värre!

Inte skumt alls.

Windows Media Player för Mac har inte utvecklats på flera år.

Installera Flip4Mac i stället, så kan du titta på Windows Media-material via Quicktime.

Ursprungligen av pick-me-up:

Jag har visserligen VLC-player, men det vore inte dumt att kunna använda WMP också.

Jo det vore dumt. Vad i hela världen ska du med det förlegade programmet till? Kör du Internet Explorer för Mac också?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-06 20:20

CS3 funkar
LR 2.0 funkar

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-06 20:32
Ursprungligen av c5j:

CS3 funkar
LR 2.0 funkar

Photoshop CS3?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-06 20:37
Ursprungligen av Cekari:

Photoshop CS3?

Jag kör då Photoshop CS3 (10.0.1) utan problem vad jag märkt. T.o.m pluggarna NoiseNinja och Viveza funkar då hittils finfint. Men Sveriges Radio tillsammans med Realplayer 11 funkar buggigt

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-07 02:30

Ok, har hört liter varierande svar på PCS3.
Realplayern brukar ju uppd. rätt ofta så det kommer nog en fix snart.

Någon som provat Openfire ännu?

Alltid lär man sig något nytt …

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Inte skumt alls.

Windows Media Player för Mac har inte utvecklats på flera år.

Installera Flip4Mac i stället, så kan du titta på Windows Media-material via Quicktime.

Tack för tipset.
Hur smidigt som helst! Wow.

Ursprungligen av Capeman:

Jo det vore dumt. Vad i hela världen ska du med det förlegade programmet till? Kör du Internet Explorer för Mac också?

Nej, verkligen inte. Sorry att jag verkar inte hänga med utvecklingen! O:-)

Det är konstigt att när jag öppnar Firefox så blir den inte aktiv innan jag klickar på den.
Med tidigare systemet hände det aldrig.
Det verkar finnas tiotals skumma smågrejer som inte funkar som dem ska med Snöleopard.

Eller vågar man lita på Snöleopard och Safari för bankärenden nu? Förut såg jag att många rekommenderade Firefox för sånt.

P.S. Felet med Spotify var mitt eget ….(typiskt).
Samma grej som hände för den här killen:
”Aaah I had accidentally enabled shuffle mode (crossed arrows, lower right”

Tacka fan att Spotify hoppar när jag hade ställt den att göra så! :">

Senast redigerat 2009-09-08 16:25
  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-09-08 23:06

Glömde, man kan så klart använda sig av Apple - Downloads - Productivity Tools - Remote Buddy för att kringgå buggen med remoten!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-10 18:44

iStumbler

Yes!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-10 19:24

Audio Hijack Pro och Airfoil finns nu i versioner som funkar på Mac OS X 10.6

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-09-11 12:14

AFPTCP mot Novell funkar inte

Från den sista av betorna av 10.6 så funkar inte längre AFPTCP mot Novell. Ett litet problem för de flesta, men varför funkade det i de tidigare betorna? För vår del är det en dealbreaker, även om det troligen är Novells fel.

Condrey Corporation

  • Medlem
  • 2009-09-11 17:48

Djvu browser plugin 6.1 fungerar inte i Snow Leopard. Lantmäteriets kartor är inte viktigt för mig men SVARs bilder vill jag kunna använda så den ena Macen får fortsätta med Leopard tills vidare.

Nu finns även Cocktail i en ny version för Snow Leopard.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2009-09-23 21:19
Ursprungligen av SV O:

Djvu browser plugin 6.1 fungerar inte i Snow Leopard. Lantmäteriets kartor är inte viktigt för mig men SVARs bilder vill jag kunna använda så den ena Macen får fortsätta med Leopard tills vidare.

Det funkar för mig efter jag kryssat i 32 bitars alternativet för Safaris info, jag använder kartorna ganska ofta.

Bevaka tråden