Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äckligaste synthen

Tråden skapades och har fått 55 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-08-26 12:43
Ursprungligen av outshape:

Åh, blev han (säker på att det är en han?) kvar i synten efter att du moddat. Elakt!
Jag borde ha bett dig om moddning och sanitet...

Nej, plockade ur honom när jag öppnade...han fick en värdig begravning till sjöss - förlåt, i papperkorgen...

Dessutom har jag ju lovat att inte köttmodda nåt mer efter 202an...;)

Ursprungligen av kroffe:

...det senaste fyndet gjorde jag i en rysk synt full med spindelväv:
http://www.acc.umu.se/~amber/IMG_7969.JPG

Nej va obehagligt, ser lite giftig ut. Kan det vara min gamla Poli som huserat krypet?

Ursprungligen av MERZMAC:

Nej va obehagligt, ser lite giftig ut. Kan det vara min gamla Poli som huserat krypet?

Japp, det är din gamla. Finns det såna kryp på din sida Årsta? Tur att det inte finns på denna sidan iallafall.

Kroffe: Det där tror jag på när jag ser det. Jag kommer öppna för att se så du inte lämnat nån wokad älg i den!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-08-26 18:34
Ursprungligen av outshape:

Kroffe: Det där tror jag på när jag ser det. Jag kommer öppna för att se så du inte lämnat nån wokad älg i den!

Jag har använt lök-skärbrädan den här gången så om den låter lite lökigt nu efteråt...;)

Ursprungligen av outshape:

Japp, det är din gamla. Finns det såna kryp på din sida Årsta?

Nej den där måste komma straight from den bördiga Ukrainska stäppen. En riktig survivor. Eller var den död?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-08-28 19:49
Ursprungligen av MERZMAC:

Nej den där måste komma straight from den bördiga Ukrainska stäppen. En riktig survivor. Eller var den död?

Den var mumifierad. Men inte som Boris Karloff.

Okej, här kommer vektorsynten SY-22.
Historian finns i en annan gammal tråd, men vafan...

Jag har rengjort en stackars Yamahaha vektorsynt SY-22 som ägts av en extrem storrökare. (Den mannen kilade för övrigt vidare ganska nyligen pga MASSIV cancer - läkarna var en smula förundrade över att någon kunde leva med i princip varje hörn av kroppen så totalt muterad... ) Linjeutgångarna var knäpp tysta, och det visade sig vara ett litet relä inuti som så totalt geggat ihop av tjäran så det kunde inte röra sig. Hela innanmätet (och utsidan) var täckt av en seg gul hinna! (Ööööörk! )
Dessutom hade det rökts så inihelsike mycket att själva luften måste ha varit så mättad av tjära och nikotin att det började kondenseras på olika ytor: på själva bottenplåten av chassiet hade bildats en stor PÖL av gul substans.

Efter en hel dags pillande med rödsprit, isopropylalkohol, mer sprit, kemiskt ren bensin, topsy osv så luktade synten inte som ett askfat längre. Reläet fick jag byta ut, det gick inte att rädda. Men synten räddades, såldes och lever så vitt jag vet idag lycklig och lirar jazz nånstans i Norrbotten.

Håll er till snus, gott folk!

Sedan finns ju x antal historier om vad för konstiga föremål folk hittat inuti sina syntar/instrument/gerät, men det hör väl till någon annan tråd...

/R.t.M.I.

Hmmmm... en Yamaha V-50 med parakitbajs på är inte mycket att komma med i det här samanhanget.

Beror på vilken parakit vi snackar om... ^^

  • Medlem
  • 2009-08-26 11:50

Electroboy hittade en halväten macka i en synth om jag inte missminner mig helt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-26 23:11
Ursprungligen av 18db:

Electroboy hittade en halväten macka i en synth om jag inte missminner mig helt.

ha ha ha, hade service teknikern alzheimer eller??

Det enda jag kan bidra med var att det låg ett plektrum i min Pro~One...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-26 12:17

Gör såhär för att hämnas på honom:
Skit i en tät påse så att det inte luktar någontin ur den, placera den på nätdelen och skicka den till honom.
När han slår på den så kommer han mest troligt att dö och du kommer att kunna sova jävligt gott.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-26 23:12
Ursprungligen av Lazovsky:

Gör såhär för att hämnas på honom:
Skit i en tät påse så att det inte luktar någontin ur den, placera den på nätdelen och skicka den till honom.
När han slår på den så kommer han mest troligt att dö och du kommer att kunna sova jävligt gott.

Ha ha ha ha ha ha that would teach him!!!

Jag packade just upp något väldigt hajteckigt och superdigitalt i audioväg från Australien, och raskt smet det iväg någon slemmig varelse ur lådan och försvann!

Jag hoppas det var en programbugg som ramlade ut!

Men med tanke på att allt som kryper och öht rör på sig i Australiens fauna har potential att ta livet av en på de mest gräsliga vis är det nog högskaftade kängor som gäller på kontoret ett tag! Hu!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-26 17:55

En spya under hela tangentbordet på en sy-77 var inte mys direkt
På den tiden var dom ju värda en del, i dag hade jag hivat skiten

Jag undrar hur min Yamaha PS-55s som står på vinden och dammar mår egentligen? Ska man tala om äckligt i bemärkelse ljud så är det nog Roland TB-303 med äckligt sköna acid-slingor.

Jag tror att denna låten är helt uppbyggd på en Roland TB-303 ... låttiteln är uppiggande på alla sätt och vis ;- ) Trope - Amphetamine. Finns med på Trancemaster 8 eller 9 har jag för mig.

  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2009-08-26 21:34

Jag har sett inuti en gammal ARP-någonting som en bekant köpte ifrån Indien(!)
Full av spindelväv och en livsfarlig hembyggd nätdel bestående av i stort sett ingenting liggandes lös inuti.
Tyvärr inga bilder.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-27 20:05
Ursprungligen av SINUS:

Jag har sett inuti en gammal ARP-någonting som en bekant köpte ifrån Indien(!)
Full av spindelväv och en livsfarlig hembyggd nätdel bestående av i stort sett ingenting liggandes lös inuti.
Tyvärr inga bilder.

Men är det inte en Sitar man ska köpa i Indien?

Jisses vilket äckelpäckel! Efter att ha jobbat i musikaffär har man sett en del flensost på greppbrädorna, men den här storyn... ojoj!

Kommer återberättas.

På MB i Göteborg hade de en K2000 några månader sen, undanstoppad under ståndet med digi-trummor. Den var så dammig och skitig att man knappt kunde se "K20--0" på kanten........... De ville ha 10.000 för den

Diskmedel och kranvatten är helt ok så länge du ser till att det torkar ordentligt innan du sätter på ström! Du kan ju alltid blåsa med tryckluft om du inte vill ha kalkfläckar eller köra med destvatten! Jag har kört mina ARP Odyssey kort under kranen med Yes och borste (för att få bort skit i pottarna). Funkar bra som sagt. Elektronikkomponenter tål vatten!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-08-29 12:37

Sjukt knasig story!

Hur mkt betala du för den?

  • Medlem
  • 2009-08-29 19:31

Fy fan. Råttskit & piss råkar man ut för ibland på arbetet. Vi skrotar de enheterna direkt. Den lukten får tapeter att krulla sig och hästar att sätta av i sken...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-08-31 13:28

Åhå. 99musik finns kvar, men finns inte kvar? Hmm.

  • Medlem
  • 2009-08-31 13:35

Notera att den här tråden kommer försvinna snart, och inga nya inlägg sedan igårkväll i den kommer överföras till 99musik.

Tur att du inte fick för dig att ta hem den till svedala med en gång. Hade definitivt fastnat i tullen under kategorin djursmuggling...:cool:

Bevaka tråden