Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone OS 3.0: MMS

Tråden skapades och har fått 182 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-31 15:33
Ursprungligen av Capeman:

Han har inte den inställningen alls i telefonen.

hmm då låter som om han har samma problem som jag hade. Jag hade inte den inställningen heller utan fick lägga in en ny iPCC fil för att få den inställningen att komma fram. Under förutsättning att den är aktiverad.

Ursprungligen av IvanDrago:

Är det gamla 3G'n som har den inställningen?

3GS skall ha den med.

Ursprungligen av Exstaz:

hmm då låter som om han har samma problem som jag hade. Jag hade inte den inställningen heller utan fick lägga in en ny iPCC fil för att få den inställningen att komma fram. Under förutsättning att den är aktiverad.

3GS skall ha den med.

Köpte min idag från Tre, och när jag aktiverat den så funkade inte mms, och ringde kundtjänst och dom sa precis som dig att jag skulle gå in i "meddelanden", men jag hade tydligen ingen inställning där jag kunde sätta på mms, så fick till svar att bara starta om, och sen funkade det.
Så ingen 3GS har alltså den inställningen som standard eller?
Vad finns det för fördelar att lägga in en ny iPCC fil?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-31 15:42
Ursprungligen av IvanDrago:

Köpte min idag från Tre, och när jag aktiverat den så funkade inte mms, och ringde kundtjänst och dom sa precis som dig att jag skulle gå in i "meddelanden", men jag hade tydligen ingen inställning där jag kunde sätta på mms, så fick till svar att bara starta om, och sen funkade det.
Så ingen 3GS har alltså den inställningen som standard eller?
Vad finns det för fördelar att lägga in en ny iPCC fil?

Inga som helst. Jag hade problem pga att jag inte fick någon ny iPCC fil så data funkade inte överhuvudtaget, dock beror det nog på att jag har en olåst telefon. Många la tidigare in nu hackad iPCC fil för thearing var avaktiverat på telefonen. Vet dock inte omd et är så längre.

Jag hade inställning att aktivera mms direkt men eftersom data inte fungerade så fungerade det ändå inte. Jag la in en hackad iPCC fil och inställningen för mms försvann helt men lyckades tillslut hitta en iPPC fil som funkade.

Ursprungligen av Exstaz:

Inga som helst. Jag hade problem pga att jag inte fick någon ny iPCC fil så data funkade inte överhuvudtaget, dock beror det nog på att jag har en olåst telefon. Många la tidigare in nu hackad iPCC fil för thearing var avaktiverat på telefonen. Vet dock inte omd et är så längre.

Jag hade inställning att aktivera mms direkt men eftersom data inte fungerade så fungerade det ändå inte. Jag la in en hackad iPCC fil och inställningen för mms försvann helt men lyckades tillslut hitta en iPPC fil som funkade.

Okej då är jag med, så finns ingen som helst anledning för mig att installera det då.

För övrigt lite halvtråkig lur när man haft en 2G i över 2 år men skönt att byta operatör och få en ny och fräsch lur på köpet.

Hur ser dina inställningar ut? Har du MMS aktiverat under Meddelanden? Roaming är aktiverat?

Tack så jättemycket för hjälpen alla! Nu funkade det med en omstart! Var rädd att en oteknisk person som jag skulle börja ippccpcpc:a..

Ha de!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-08-01 13:43

Problem med MMS [3GS och Telenor]

Hejsan!

Vet att det redan finns en massa iPhonetrådar, men chansen här är lika stor att problemet ligger hos operatören.

I går var jag och köpte mig en iPhone 3GS och tecknade ett Telenorabbonemang. Kollade innan så jag skulle vara säker på att ha full 3G teckning där jag bodde, och enligt Telenors egen teckningskarta skulle så vara fallet. Både utomhus och "i bil" som det så fint heter på deras sida. Väl hemma synkade jag telefonen med iTunes på min mac, och flyttade över alla program, och all musik som jag köpt via iTunes tidigare till min iPod Touch. Allt fungerade som det skulle.

Idag testade jag att skicka några MMS. Det första kom inte fram, så jag skickade ett till och det kom fram efter ca 20 minuter. Kollade på displayen och såg till min förvåning att jag inte hade någon symbol för 3G teckning. Det står bara "Telenor SE" och fem staplars teckning. Kollade under inställningar och där var allt med MMS, 3G osv rätt inställt enligt supportern på Telenor. Testade flera ggr att starta om telefonen men med samma resultat. Mina MMS vägrade helt enkelt att skickas/komma fram. Testat att skicka till mig själv också men det är samma bekymmer. Även testat med flera olika bilder i olika storlekar. Tjejen på Telenors supporter resetade då mina MMS inställningar och lade in dem på nytt. Problemet kvarstod dock. Testade attt uppdatera min iPhone till programvara 3.0.1 men med samma resultat.

Vad fan kan problemet vara?

Ska det inte finnas en symbol för 3G teckning?

Vad kan problemet vara?

Vad finns det för ytterligare lösningar?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-08-01 23:10

det ska väl visa 3g symbolen när den är kopplad till 3g nät. Men jag hade ett problem förut då jag hade ett gammalt simkort, det var inte 3g kompatibelt... kan det vara lika för dig? jag var tvungen att beställa ett nytt och sen funka det direkt.

Ursprungligen av Millard:

Hejsan!

Vet att det redan finns en massa iPhonetrådar, men chansen här är lika stor att problemet ligger hos operatören.

I går var jag och köpte mig en iPhone 3GS och tecknade ett Telenorabbonemang. Kollade innan så jag skulle vara säker på att ha full 3G teckning där jag bodde, och enligt Telenors egen teckningskarta skulle så vara fallet. Både utomhus och "i bil" som det så fint heter på deras sida. Väl hemma synkade jag telefonen med iTunes på min mac, och flyttade över alla program, och all musik som jag köpt via iTunes tidigare till min iPod Touch. Allt fungerade som det skulle.

Idag testade jag att skicka några MMS. Det första kom inte fram, så jag skickade ett till och det kom fram efter ca 20 minuter. Kollade på displayen och såg till min förvåning att jag inte hade någon symbol för 3G teckning. Det står bara "Telenor SE" och fem staplars teckning. Kollade under inställningar och där var allt med MMS, 3G osv rätt inställt enligt supportern på Telenor. Testade flera ggr att starta om telefonen men med samma resultat. Mina MMS vägrade helt enkelt att skickas/komma fram. Testat att skicka till mig själv också men det är samma bekymmer. Även testat med flera olika bilder i olika storlekar. Tjejen på Telenors supporter resetade då mina MMS inställningar och lade in dem på nytt. Problemet kvarstod dock. Testade attt uppdatera min iPhone till programvara 3.0.1 men med samma resultat.

Vad fan kan problemet vara?

Ska det inte finnas en symbol för 3G teckning?

Vad kan problemet vara?

Vad finns det för ytterligare lösningar?

Det var så många frågor men lite information?

Har du någongång sett 3G iconen? Eller GPRS punkten som markerar att du har GPRS datatrafik (den har jag iofs aldrig sett själv:))?

Kan du surfa? Ta emot mail?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-03 11:23
Ursprungligen av Millard:

Hejsan!

Vet att det redan finns en massa iPhonetrådar, men chansen här är lika stor att problemet ligger hos operatören.

I går var jag och köpte mig en iPhone 3GS och tecknade ett Telenorabbonemang. Kollade innan så jag skulle vara säker på att ha full 3G teckning där jag bodde, och enligt Telenors egen teckningskarta skulle så vara fallet. Både utomhus och "i bil" som det så fint heter på deras sida. Väl hemma synkade jag telefonen med iTunes på min mac, och flyttade över alla program, och all musik som jag köpt via iTunes tidigare till min iPod Touch. Allt fungerade som det skulle.

Idag testade jag att skicka några MMS. Det första kom inte fram, så jag skickade ett till och det kom fram efter ca 20 minuter. Kollade på displayen och såg till min förvåning att jag inte hade någon symbol för 3G teckning. Det står bara "Telenor SE" och fem staplars teckning. Kollade under inställningar och där var allt med MMS, 3G osv rätt inställt enligt supportern på Telenor. Testade flera ggr att starta om telefonen men med samma resultat. Mina MMS vägrade helt enkelt att skickas/komma fram. Testat att skicka till mig själv också men det är samma bekymmer. Även testat med flera olika bilder i olika storlekar. Tjejen på Telenors supporter resetade då mina MMS inställningar och lade in dem på nytt. Problemet kvarstod dock. Testade attt uppdatera min iPhone till programvara 3.0.1 men med samma resultat.

Vad fan kan problemet vara?

Ska det inte finnas en symbol för 3G teckning?

Vad kan problemet vara?

Vad finns det för ytterligare lösningar?

Kan nog säga att felet ligger hos telenor. Jag har telenor och när jag satte mitt telenor kort i den så ville data inte fungera. Jag ringde supporten och dom sa att min kort var dåligt trots att jag kunde få data att fungera i en annan 3g telefon. SÅ jag fick hem ett nytt kort men innan det ens kommit hade jag löst problemet själv genom att hitta en ny ipcc fil. Jag frågade telenors speciella iPhone support och dom hade ingen susning om vad en ipcc fil var alls. Så jag tror telenor har lite problem även om dom itne vill erkänna det.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-08-12 00:39
Ursprungligen av Exstaz:

Kan nog säga att felet ligger hos telenor. Jag har telenor och när jag satte mitt telenor kort i den så ville data inte fungera. Jag ringde supporten och dom sa att min kort var dåligt trots att jag kunde få data att fungera i en annan 3g telefon. SÅ jag fick hem ett nytt kort men innan det ens kommit hade jag löst problemet själv genom att hitta en ny ipcc fil. Jag frågade telenors speciella iPhone support och dom hade ingen susning om vad en ipcc fil var alls. Så jag tror telenor har lite problem även om dom itne vill erkänna det.

Vart kan man hitta denna "ipcc" fil?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-12 00:55
Ursprungligen av Millard:

Vart kan man hitta denna "ipcc" fil?

Då jag redan svarat på det 2 gånger i denna tråden tror jag får du söka igenom den. Jag har laddat upp den någon stans och finns den inte kvar får jag lägga upp den igen.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-08-12 01:41
Ursprungligen av Exstaz:

Då jag redan svarat på det 2 gånger i denna tråden tror jag får du söka igenom den. Jag har laddat upp den någon stans och finns den inte kvar får jag lägga upp den igen.

Fan låter kanske lite bögigt men just nu skulle jag vilja kyssa dig! Har kämpat med dessa jävla MMS sedan jag köpte telefonen för 12 dagar sedan, och NU verkar det fungera. Testat med flera olika ipcc filer innan, men det verkar vara just den du länkade till som fungerade (MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service). Av ren nyfikenhet, vad är det som gör att just denna fil fungerar?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-12 01:42
Ursprungligen av Millard:

Fan låter kanske lite bögigt men just nu skulle jag vilja kyssa dig! Har kämpat med dessa jävla MMS sedan jag köpte telefonen för 12 dagar sedan, och NU verkar det fungera. Testat med flera olika ipcc filer innan, men det verkar vara just den du länkade till som fungerade (MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service). Av ren nyfikenhet, vad är det som gör att just denna fil fungerar?

Inte en susning men jag hade som sagt också problem och lyckade shitta denna filen efter väldigt många google timmar hehe

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-08-12 01:47
Ursprungligen av Exstaz:

Inte en susning men jag hade som sagt också problem och lyckade shitta denna filen efter väldigt många google timmar hehe

Innehåller filen inställningar speciellt för Telenor eller fungerar den även till andra operatörer?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-12 05:32
Ursprungligen av Millard:

Innehåller filen inställningar speciellt för Telenor eller fungerar den även till andra operatörer?

Alla.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2009-10-11 13:49
Ursprungligen av Millard:

Fan låter kanske lite bögigt men just nu skulle jag vilja kyssa dig! Har kämpat med dessa jävla MMS sedan jag köpte telefonen för 12 dagar sedan, och NU verkar det fungera. Testat med flera olika ipcc filer innan, men det verkar vara just den du länkade till som fungerade (MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service). Av ren nyfikenhet, vad är det som gör att just denna fil fungerar?

hur läger man in dom?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-11 13:50
Ursprungligen av genes:

hur läger man in dom?

Vad har du för iPhone?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2009-10-11 13:54
Ursprungligen av zappee:

Vad har du för iPhone?

iphone 16 gs

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-11 13:56
Ursprungligen av genes:

iphone 16 gs

Antar att du menar 3GS, det går inte att lägga in egna ipccfiler då.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2009-08-12 10:46
Ursprungligen av Millard:

Hejsan!
Idag testade jag att skicka några MMS. Det första kom inte fram, så jag skickade ett till och det kom fram efter ca 20 minuter. Kollade på displayen och såg till min förvåning att jag inte hade någon symbol för 3G teckning. Det står bara "Telenor SE" och fem staplars teckning. Kollade under inställningar och där var allt med MMS, 3G osv rätt inställt enligt supportern på Telenor. Testade flera ggr att starta om telefonen men med samma resultat. Mina MMS vägrade helt enkelt att skickas/komma fram. Testat att skicka till mig själv också men det är samma bekymmer. Även testat med flera olika bilder i olika storlekar. Tjejen på Telenors supporter resetade då mina MMS inställningar och lade in dem på nytt. Problemet kvarstod dock. Testade attt uppdatera min iPhone till programvara 3.0.1 men med samma resultat.
[/B]

Om det inte står Telenor SE 3G, så har du ingen 3G. Kontrollera under Inställningar -> Nätverk, att "Aktivera 3G" är aktiverat.
MMS funkar kanon med min vanliga iPhone 3G och Telenor.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-08-02 01:16

Flyttade över Millards inlägg till denna tråden. Det behövs inte en MMS tråd till.

/Admin

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-08-03 21:43

hej
jag har samma fel på min nya 3gs kan inte skicka mms ,bara ibland funkar det
har ringt iphone supporten 10 gånger men dom ser inget fel
var kan jag få tag på en ny ipcc fil till min telefon och hur gör jag för att byta ut den
tacsam för svar
snälla hjälp

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-04 13:31
Ursprungligen av wofflan:

hej
jag har samma fel på min nya 3gs kan inte skicka mms ,bara ibland funkar det
har ringt iphone supporten 10 gånger men dom ser inget fel
var kan jag få tag på en ny ipcc fil till min telefon och hur gör jag för att byta ut den
tacsam för svar
snälla hjälp

Går du tillbaka en sida i denna tråden står det där.

Nu blir jag knäpp... Jag laddade in de nya operatörsuppdateringarna för Telia (4.4) och nu har MMS lagt av. Jag provade med min gamla beprovade IPCC fil.. Det fungerar inte.

Jag har återställt telefonen och provat med Telia4.0 och Telia4.4... Det fungerar inte... Jag har lyckats med att skicka ett MMS men det är allt...

Jag har bara lust att brista ut i ett VAD F..N!

Jag använder inte MMS ofta men jag vill att det ska fungera.

Sitter på 3.0.1 och en GS... Tror att jag har skickat MMS sedan jag uppgraderade till 3.0.1 men är lite osäker. Jag har startat om telelfonen ett antal gånger till ingen nytta...

Jag blir knäpp...

EDIT: Det är inte GS beroende. Jag har samma problem med min 3G (3.0 och Telia4.4)...

EDIT2: Kan eventuellt vara nätproblem men hur som helst så är det tjafs med Telias IPCC...

Om jag kör 4.4 så lägger mobildata av efter det att jag har skickat ett MMS
Om jag ändrar APN för MMS till online.telia.se då försvinner internetdelningen...

Strålande jobbat...

Senast redigerat 2009-08-08 15:57
  • Medlem
  • 2009-08-08 16:18

Jag ringdes till Telias fina support och de sa att de har problem med en server. Felsökning pågår, så de vet inte när det är fixat...

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2009-08-08 18:53

funkar nu

För mig också... typiskt att det var nätproblem:)

Men jag hade iofs kvar det gamla vanliga problemet efter uppdatering till TELIA4.4 operatörsinställningar

Iom att APN för MMS är mms.telia.se så innebar det att varje gång jag skickar MMS så lägger mobildata av. Det slutar helt enkelt att fungera. Det kommer igång efter någon tid igen. Prova, jag är rätt säker på att det är på det sättet. Det är så på min 3G och 3GS, min sons 3G, hans flickväns 3G samt min kompis 3GS

Det går att fixa genom att sätta APN för MMS till online.telia.se MEN... då försvinner internetdelningen...

Rätt kul! Så jag fixade det genom att hacka TELIA4.4 och ta bort två APN:er och ändra TYPEMASK till 53 samt APN=online.telia.se på den kvarvarande. Då fungerar det som det ska.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-08-14 23:54

hej allihopa
jag har kommit på felet med att skicka mms från min iphone 3gs
följande inställningar funkar nu för mig
mobildata / apn internet.telenor.se
mms apn / services.telenor.se
mmsc http://mms/
mms-proxy 172.030.253.241:8799
medelandestorlek för att kunna skicka till teliakunder 300000
vänligen hör av er om det funkar för er med

  • Medlem
  • 2009-10-02 23:29

Grupp mms... inte bra!

Tjaba!

Vet någon varför det ändras till "Grupp Mms" när man ska skicka ett grupp sms? Det känns ju tråkigt när det kostar lite extra varje gång.. många bäckar små...

har en jailbreakad och uppläst genom ultrasn0w iPhone 3G.

Tack och sov gott.

Bevaka tråden