Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Flyttat tillbaka till Stockholm, såhär ser det ut numer..

Ursprungligen av klarabara:

Flyttat tillbaka till Stockholm, såhär ser det ut numer...

Fresh! Vart kommer skrivbordet ifrån?

Ursprungligen av callekula:

Fresh! Vart kommer skrivbordet ifrån?

Tack! Borden är från Ikea, Melltorp, billigt och väldigt stabilt. Dock tycker jag att bordsytan helst kunde vara lite tåligare..

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-28 17:57
Ursprungligen av klarabara:

Flyttat tillbaka till Stockholm, såhär ser det ut numer..

Hej klarabara! Ser ut som att du fått det väldigt hemtrevligt för att vara nyinflyttad. Hur som helst så är jag lite nyfiken... Vad är det för växter i fönstren och vad är det för stol framför datorn?

Inte mitt skrivbord, men tyckte ändå bilden lämpar sig för tråden.

Från lifehacking.nl

Ursprungligen av Hagelin:

Inte mitt skrivbord, men tyckte ändå bilden lämpar sig för tråden.

Från lifehacking.nl

Vilken bra idé, har aldrig tänkt på det så.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-05-16 12:10
Ursprungligen av Hagelin:

Inte mitt skrivbord, men tyckte ändå bilden lämpar sig för tråden.

Från lifehacking.nl

Var kan man köpa sådana? Och vad kallas de på svenska?

Ursprungligen av zackez:

Var kan man köpa sådana? Och vad kallas de på svenska?

Pappersklämmor, troligtvis i närmsta pappers- eller bokhandel.

edit:
"Pappersklämma Fold back" verkar vara benämningen på modellen.

Finns exempelvis här:

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-05-16 12:45
Ursprungligen av Hagelin:

Pappersklämmor, troligtvis i närmsta pappers- eller bokhandel.

edit:
"Pappersklämma Fold back" verkar vara benämningen på modellen.

Finns exempelvis här:

Grymt! Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-28 14:59

såhär bor jag

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-03-28 16:41
Ursprungligen av ggustav:

såhär bor jag

Gillar dina högtalare, vad är de för några?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-28 18:52
Ursprungligen av Drakfot:

Gillar dina högtalare, vad är de för några?

Yamaha HS50M heter dem

PutteSWE: Tack! Det är två Hibiscusar, de är helt otroliga för de klarade kanske 4 dagar nedpackade i en flytt-kartong i en lastbil som var ute o körde i typ -19 grader.. Jag trodde de hade dött men det har börjat komma blad redan! Jag är väldigt fäst vid dem..

Stolen framför datorn är en gammal Sjuan av Fritz Hansen, jag tror jag har haft den sen jag fick mitt första rum, kan ha varit 7 år då..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-29 17:33

här är två variationer på mitt skrivbord
http://i42.tinypic.com/20r5rfr.jpg
http://i39.tinypic.com/2iucjdu.jpg

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-03-29 21:25

nitzer: Snyggt! .. I alla fall den första bilden. Vad är det för bildskärm du har längst till höger?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-29 22:11
Ursprungligen av dayweed:

nitzer: Snyggt! .. I alla fall den första bilden. Vad är det för bildskärm du har längst till höger?

Det är en viewsonic VP231wb. Gammal som satan men kostade skjortan back in the days,lol

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-03-31 08:18

50 Inspiring, Awesome & Stylish Mac Setups | Mac.AppStorm
Här är en artikel för oss pedanta och smått störda personer

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-04-13 19:28

Rensade tråden lite, började bli lite för mycket frågor/svar utan några nya bilder!
Bröt också ut några inlägg om en iPhonedocka till en egen tråd här.
/Kainen
-Admin

Långt ifrån nöjd, men inga synliga kablar iaf

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-21 18:42
Ursprungligen av Capeman:

Inte? Jag ser då ett par stycken!

*asg*

Vad för högtalare är det?

Ursprungligen av NBK:

*asg*

Vad för högtalare är det?

D'Feldt Audioengine 5, helnöjd med dom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-21 19:01
Ursprungligen av callekula:

Långt ifrån nöjd, men inga synliga kablar iaf

Snyggt! Bättre "datorhögtalare" finns knappt. Jag kör mina till min MBP, PS3, XBOX360 och HDTV.

Senast redigerat 2010-04-22 23:23
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-24 23:15
Ursprungligen av callekula:

Långt ifrån nöjd, men inga synliga kablar iaf
[/IMG]

Jag börjat allt bli lite sugen på att byta ut mina Soundsticks mot sådana högtalare!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-24 19:46

Bytte till lite mer Mac:igare stil när man ändå switchade till Mac. iMac 27" i7 + Logitechs Z-2300. Gjorde en fiffig lösning med ljudkontrollen på undersidan av bordet (som såklart inte syns på bilden). Strappade upp alla kablar så att de inte syns eller är i vägen också. Skönt när det är cleant!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-24 20:35
Ursprungligen av xaiom:

Bytte till lite mer Mac:igare stil när man ändå switchade till Mac. iMac 27" i7 + Logitechs Z-2300. Gjorde en fiffig lösning med ljudkontrollen på undersidan av bordet (som såklart inte syns på bilden). Strappade upp alla kablar så att de inte syns eller är i vägen också. Skönt när det är cleant!

Väldigt prydligt, fint! Vart går dörren?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-24 22:47
Ursprungligen av foccus:

Väldigt prydligt, fint! Vart går dörren?

In mot vardagsrummet, det är den ena av två. Jag lät den sitta kvar som avskiljare medans jag tog bort den andra så att man kan gå fritt, annars hade det varit jobbigt (finns en ingång till till vardagsrummet via köket också).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-24 23:13
Ursprungligen av xaiom:

Bytte till lite mer Mac:igare stil när man ändå switchade till Mac. iMac 27" i7 + Logitechs Z-2300. Gjorde en fiffig lösning med ljudkontrollen på undersidan av bordet (som såklart inte syns på bilden). Strappade upp alla kablar så att de inte syns eller är i vägen också. Skönt när det är cleant!

Väldigt cleant! Var kommer bordet ifrån?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-25 03:14
Ursprungligen av magnur:

Väldigt cleant! Var kommer bordet ifrån?

IKEA DIY, benen (kromade) och ramen är till IKEA skrivbord standard (Galant tror jag den heter). Sen så moddade jag en högblank ikea köks-skåpsdörr, iom att det inte finns några högblanka bordsskivor. Funkar kanon och ytan är riktigt tålig.

Ursprungligen av xaiom:

Bytte till lite mer Mac:igare stil när man ändå switchade till Mac. iMac 27" i7 + Logitechs Z-2300. Gjorde en fiffig lösning med ljudkontrollen på undersidan av bordet (som såklart inte syns på bilden). Strappade upp alla kablar så att de inte syns eller är i vägen också. Skönt när det är cleant!

Grymt snyggt!

Vart hittar man bakgrunden någonstans? Lyckades inte knäppa en sån bild när jag var i NY i mars..

Detta är ju som sagt en bildtråd så här kommer det bilder på mitt skrivbord med min nya iMac:

Den andra bilden är tagen från min so so "Sweetspot"(inte alltför bekväm) där jag nu kan sitta och se film på iMac'ens skärm.

Överhyllan är den samma som tidigare men det har fått två lager till av vit färg och den har sänkts nån centimeter. Inga kablar går numer mellan skivan och väggen utan dras upp över höger kortända - syns lite på andra bilden - och går sedan delvis i en kabelkanal utmed bakkanten på skivan. Under kabelkorgen hänger en grenkontakt med tio uttag.

Bevaka tråden