Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple saknar beredskap för en oundviklig jättebacklash?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

ibish, kanon!

Stäng nu tråden

Jag tycker att både Zimmerman och Nataraja har rätt. Vissa här verkar tro att Winer syftar på nån sorts superkatastrof som får hela företaget att tokskälva, men det handlar ju "bara" om vanliga Microsoft-shitstorms, och om att Apple bara kan räkna med att slippa, eller kunna parera, sådana så länge man är en underdog — vilket Apple inte längre är. Winer sätter antennsoppan i ljuset av detta vilket jag tycker är en intressant och inte oviktig tanke.

Vad gäller just antennskiten, detta tycker jag är en bra tolkning av vad vi såg igår:

iPhone 4 antenna: unanswered questions, unearned trust

Förresten, utan att ännu satt mig in i exakt var detta död mans grepp är lokaliserat, men folk skriver om nedre vänsterkant... Borde detta då inte beröra vänster-mer än högerhänta?

Fortfarande tror många - och även bloggnördarna i USA tydligen - att Apple är ett företag som är "godare" än andra - att Jobs är en kristusgestalt. Därför blir dom besvikna på t.ex. en presskonferens som ev. delvis mörkar (som alla företags presskonferenser - man får inte riskera ägarnas intressen). All denna personliga besvikelse på ett börsnoterat ameriaknskt multiföretag säger mera om den förorättades psykiska tillstånd än om företaget. Apple är som vilket annat vinstdrivande företag som helst - aktieägarnas intressen är allt. Det finns lagar om detta. Det MÅSTE vara allt. Annars kan Jobs och Co. bli åtalade.

Jag ogillar också demagogi - eller så är detta ren korkskallighet:

"So, in sum: there is no problem, all phones have this no problem, a case fixes this no problem, free case to fix your no problem. Got it!"

Om Goodyear blev kritiserade för att deras däck halkar på isiga vägar så skulle dom givetvis förklara att alla däck halkar på isiga vägar - men - okej - vi bjussar på fria dubbar säger dom på en presskonferens.

Då säger dessa demagoger:

"So, in sum: there is no problem, all decks have this no problem, dubs fixes this no problem, free dubs to fix your no problem. Got it!"

Vad är detta för smörja? Detta är antingen ointelligent grallimatias eller ren demagogi med dold agenda. Detta är ju betydligt värre än kapitalistföretaget Apples presskonferens - som alltså ska kritiseras med denna dynga. Jisses.

Ursprungligen av Stinky:

Vad gäller just antennskiten, detta tycker jag är en bra tolkning av vad vi såg igår:

iPhone 4 antenna: unanswered questions, unearned trust

Ursprungligen av Zimmerman:

Apple är som vilket annat vinstdrivande företag som helst - aktieägarnas intressen är allt. Det finns lagar om detta. Det MÅSTE vara allt. Annars kan Jobs och Co. bli åtalade.

Du framhärdar i att påstå detta utan några belägg - well, jag antar att det är en förbättring att du inte längre hänvisar till aktiebolagslagen direkt. Men det vore ju vackert om du kunde hänvisa till vilka lagar du tror ålägger företagsledningar till att hålla ägarnas intressen som enda riktmärke, därtill straffrättsligt sanktionerat? Det blir ju nästintill lite komiskt när du baserar en så stor del av ditt resonemang på en premiss som du redan blivit ombedd att belägga och som du nogsamt undvikit att ge några som helst belägg för.

och, apropå Zimmermans resonemang kring Google också:

USATODAY.com - Google: The next Microsoft? Noooo!

Tänk på att respektera andras uppfattning till en avvikande åsikt.

Bevaka tråden