Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telenors iPhone 4-priser

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-28 21:55

Billigt knep från Telenor. De kommer varken få telefonen tidigare eller kunna leverera snabbare än sina konkurrenter. Detta är bara ett sätt att ge intryck av att man kommer vara före alla andra, och snappa upp folk som tror att de inte kan vänta.

Var det inte Telenor som förra året trollade fram ett svenskt lanseringsdatum ur baken som sen visade sig vara helt åt skogen? (reservation för att jag i den här paragrafen hoppar på fel operatör)

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2010-06-28 22:40

Jag är väldigt nöjd med Telenor, men om man åker mycket bil så bryts samtal oftare än med Telia och detta gäller inte bara norrland utan även att köra bil mellan ex.vis Skövde och Göteborg (andras erfarenhet). Det är sällan man är utan täckning en längre tid men det förekommer sporadiskt.

Lite OT, men idag när frugan köpte en 3GS från Telenor så fick vi reda på att den bara är operatörslåst i 12 månader. Enligt säljaren gäller det alla iPhones från Telenor. Det var en nyhet för mig iaf och värt att ta med i beräkningarna om man funderar på försäljning vid senare tillfälle.

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2010-06-29 16:13

Jag beställde en iPhone 4 idag via telenor. För 549kr i månaden!

700kr i månaden tyckte jag var ett dyrt pris. Men fortfarande väldigt skönt med ett och samma pris för allt.

Men jag tittade på företagsdelen för iPhone 4. Det var där jag beställde den tillslut. Där fastna jag direkt då man även FÅR med mobilt bredband till datorn! Vilket jag också hade tänkte köpa vid sidan av! Så då är det ju perfekt för mig att få det samlat.

Då får man ringa, messa hur mycket man vill.

Sen får jag surfa på min iPhone med 6mbit uppkoppling hur mycket jag vill plus att jag kan göra det med min dator.

Allt för 549kr i månaden!

Grymt. 24 månaders bindningstid är väl inte alltid det roligaste men vi säger såhär... Jag äger fortfarande en och samma nokia 3310 från 2000. Har jag haft den i 10 år kan jag nog ha denna minst i 2 år hahaha.

Fast å andra sidan... En iPhone 4 kan man nog inte tappa i havet, slänga i väggen eller ge till katten som man kan göra med en gammal tegelsten till mobil.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-06-29 18:00
Ursprungligen av Tanso:

Allt för 549kr i månaden!

+ moms

Ursprungligen av Mija:

+ moms

Fan, du hann före!

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2010-06-29 19:44
Ursprungligen av Mija:

+ moms

Nähe? haha

Grejen är att jag har massor av moms som jag måste handla för så detta är perfekt!

Ursprungligen av Tanso:

Jag beställde en iPhone 4 idag via telenor. För 549kr i månaden!

700kr i månaden tyckte jag var ett dyrt pris. Men fortfarande väldigt skönt med ett och samma pris för allt.

....

På Telenors hemsida finns detta erbjudande för iPhone 3GS, men du fick alltså samma erbjudande med en iPhone 4?

549:- ex moms för fri telefoni & surf på telefonen samt fri surf på ett mobilt bredband?
Fick du modem också på köpet som kampanjen för 3GS ger?

Låter ju smått otroligt!

Köpte du i butik?
Finner ej detta erbjudande på nätet.

Ursprungligen av benjamin.palsson:

På Telenors hemsida finns detta erbjudande för iPhone 3GS, men du fick alltså samma erbjudande med en iPhone 4?

549:- ex moms för fri telefoni & surf på telefonen samt fri surf på ett mobilt bredband?
Fick du modem också på köpet som kampanjen för 3GS ger?

Låter ju smått otroligt!

Köpte du i butik?
Finner ej detta erbjudande på nätet.

Dom tog tydligen bort det pga för stor efterfrågan! Snackade med en säljare i butik.

Ursprungligen av DimDim:

Dom tog tydligen bort det pga för stor efterfrågan! Snackade med en säljare i butik.

Har inte med för stor efterfrågan att göra, dom fick bakläxa av Apple. De hade inte fått klartecken av Apple att börja med förhandsförsäljning, och därför fick de dra tillbaka det. Det är även anledningen till att ingen av de andra operatörerna hade någon förhandsförsäljning.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-07 22:55
Ursprungligen av DimDim:

Dom tog tydligen bort det pga för stor efterfrågan! Snackade med en säljare i butik.

För säljare i butiker brukar ju ha så stor koll! En kassör på ICA har ju bättre koll på läget.

Ingen vet förrän Apple har gett klartecken, inte ens de som fått veta något tidigare. Släpps förmodligen sista dagarna i juli. Men typ 1000 ex för hela landet, bara för att ha hållit sitt ord. Sen blir det väl "Nästa leverans inom 3 veckor".

Pratade nyss med Telenors kundtjänst som inte verkar ha någon större koll ang. leverans, beställningar eller något alls för den delen gällande iPhone 4.

Bad dem även skicka ut ett microsim till mig så jag kan börja använda 4:an direkt när den väl kommer. Men det kunde de inte göra förrän jag fått telefonen då mitt gamla spärrades när ett nytt skickades ut. Blir irriterad då jag vet om att det är rent skitsnack. Har fått nya simkort flertalet gånger innan när det varit uppdateringar från deras sida och från min sida och det har alltid fungerat bra. Inget kort har spärrats i väntan på det nya. Senast i september förra året gjorde jag så. Bad om ett nytt simkort då det jag hade strulade. De skickade ett simkort till mig. Jag plockade ut det gamla, aktiverade det nya och det var inte mer med det. Visst, det kan ju ha ändrat på det hela sen dess men om man ringer och beställer ett nytt simkort och det gamla spärras...kan man då inte använda sin telefon förrän det nya kommer fram med Posten?

Sen undrar jag vad de tänker med egentligen då de vet om att ALLA som beställt iPhone 4 behöver ett nytt microsim. Ska man verkligen själv behöva ringa in och få ett nytt och sen vänta ett par dagar och samtidigt vara utan telefon då det gamla spärras när de skickar ut ett nytt?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-24 22:18
Ursprungligen av korthoga:

Pratade nyss med Telenors kundtjänst som inte verkar ha någon större koll ang. leverans, beställningar eller något alls för den delen gällande iPhone 4.

Bad dem även skicka ut ett microsim till mig så jag kan börja använda 4:an direkt när den väl kommer. Men det kunde de inte göra förrän jag fått telefonen då mitt gamla spärrades när ett nytt skickades ut. Blir irriterad då jag vet om att det är rent skitsnack. Har fått nya simkort flertalet gånger innan när det varit uppdateringar från deras sida och från min sida och det har alltid fungerat bra. Inget kort har spärrats i väntan på det nya. Senast i september förra året gjorde jag så. Bad om ett nytt simkort då det jag hade strulade. De skickade ett simkort till mig. Jag plockade ut det gamla, aktiverade det nya och det var inte mer med det. Visst, det kan ju ha ändrat på det hela sen dess men om man ringer och beställer ett nytt simkort och det gamla spärras...kan man då inte använda sin telefon förrän det nya kommer fram med Posten?

Sen undrar jag vad de tänker med egentligen då de vet om att ALLA som beställt iPhone 4 behöver ett nytt microsim. Ska man verkligen själv behöva ringa in och få ett nytt och sen vänta ett par dagar och samtidigt vara utan telefon då det gamla spärras när de skickar ut ett nytt?

Jag har fått ett micorsim från telia och då fick jag aktivera på deras hemsida bara.
Så tog det några timmar (kunde ta dagar står det) så var mitt gamla av aktiverat och jag kunde sätta i mitt microsim.
Borde ju vara något liknande hos telenor tycker man.

Provade igen och denna gången fungerade det. De ska nu skicka mig ett microsim som jag sen aktiverar när jag känner för det.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-26 02:12
Ursprungligen av korthoga:

Provade igen och denna gången fungerade det. De ska nu skicka mig ett microsim som jag sen aktiverar när jag känner för det.

Låter vettigare det.
Jag aktiverade mitt sim direkt så det är klart bara när man får telefonen sen.
Det var ju en "adapter" på kortet ändå så att det bara var att stoppa in det i gamla telefonen så länge.

Kan man tolka detta besked från telenor som att iphone 4 inte kommer säljas olåst i sverige som i ex england?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2010-06-29 20:05
Ursprungligen av Patric08:

Kan man tolka detta besked från telenor som att iphone 4 inte kommer säljas olåst i sverige som i ex england?

Det ända man kan tolka in i det är väl att Telenor har blivit komplett galna! 24 månaders bindningstid på en iPhone 3G!

Senast redigerat 2010-06-29 21:26
Ursprungligen av Zip_THN:

Det ända man kan tolka in i det är väl att Telenor har blivit komplett galna! 24 månaders bindningstid på en iPhone 3G!

Man kan tolka det som att Telenor förmodligen lyckas låsa upp en hel del kunder på 24 månader. Jag pratade med en förbaskat trevlig tjej i kundtjänsten idag. Hon förstog mycket väl att jag bara ville binda mig i tolv månader. Jag fick hennes direktnummer och orden: "Hör av dig när vi släpper de andra abonnemangsformerna så ska jag lösa det här för dig med ett bra pris på telefonen".

Något jag märker är att man ALLTID får ett, ptja... Ska vi kalla det mer fördelaktigt bemötande när man är företagskund. Oavsett om man ringer för något större företag eller om man har (som mig) en schleten liten enskild firma. Och då pratar jag inte bara av mobiloperatörer utan av alla företag som man har avtal eller är kund hos.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2010-06-30 08:40
Ursprungligen av jonaseriksson:

… men hur är deras nät?

Jag har inte provat själv, men en på jobbet har Telenor till sin 3Gs och hon är mycket avundsjuk på oss andra som har Telia.

Idag har jag en 3G iPhone.
Haft Tele2 fast pris inkl. surf 598kr (499kr + 99kr) Kom upp i 1,97mbit i surf.
Nu telenor fast pris inkl. surf 699kr. Kommer nu upp i 2,95mbit i surf.

Eftersom jag inte har hemtelefon och ringer mycket, surfar för runt 20GB/mån så är det billigare idag för mig med Telenor än med Tele2. Då jag med Tele2 behövde mobiltinternet (Telenor) för runt 200kr/mån.
Sparar nu alltså in runt 100kr då jag avbeställt mitt mobilainternet och har obegränsad surf via telefonen

Förhandsbokade också iPhone 4 hos Telenor och hoppas på denna snart
Undrar bara vilken hastighet man kan komma upp i iPhone 4?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-24 13:04

Du kan ringa in och säga att du vill ha ett oaktivt microsim skickat till dig. Det är helt OK.
Sen när du fått din iPhone 4 så ringer du in igen och aktiverar kortet.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-26 08:20

Telenors microsim har ingen adapter så det fungerar inte så Zolid. Nog? bara Telia som har det så, riktigt smart faktiskt..

Gick in på Mina Sidor på Telenors hemsida och tryckte på Aktivera Sim. Två minuter efter så fungerade det nya kortet. Smidigt och bra!

Bevaka tråden