Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

I.C.E fundering?

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-11 23:42
Ursprungligen av keptang:

Tack Cokey, det förklarar saken. Det går inte att göra när man slår ett nummer bara, utav någon konstig anledning som Apple missat.

Utan möjligheten till paus finns bara när man modifierar/lägger till ett nummer på en kontakt.

På andra telefoner (t.ex SE) så kan man slå in pause oavsett i vilken situation man anger ett telefonnummer, direkt från "numpad" eller i en kontakt (lägg till/ta bort etc..)

Men det här visste väl du ibish med tanke på ditt svar http://www.99.se/1921888-post27.html? ?

Nej det visste jag inte. Och har inte påstått det heller. Men NU vet jag. Så du kan ju lägga ner OT-tjafset. Läs om, läs rätt.

Ursprungligen av ibish:

Nej det visste jag inte. Och har inte påstått det heller. Men NU vet jag. Så du kan ju lägga ner OT-tjafset. Läs om, läs rätt.

Fantastiskt att du lärde nånting också..

Diskussionen handlade om att lägga till p eller inte och hur man gjorde det, vilket du inte visste hur man gjorde, men det är klart vet man inte så kan man ju säga till personer om att läsa om, läsa rätt om man är mindre vetande. Tack för mig om det ämnet, nu vet jag hur det funkar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-12 00:22
Ursprungligen av keptang:

Tack Cokey, det förklarar saken. Det går inte att göra när man slår ett nummer bara, utav någon konstig anledning som Apple missat.

Utan möjligheten till paus finns bara när man modifierar/lägger till ett nummer på en kontakt.

På andra telefoner (t.ex SE) så kan man slå in pause oavsett i vilken situation man anger ett telefonnummer, direkt från "numpad" eller i en kontakt (lägg till/ta bort etc..)

Men det här visste väl du ibish med tanke på ditt svar http://www.99.se/1921888-post27.html? ?

Det går jättebra att lägga in paus utan att göra en kontakt innan. Slå vilket nummer du vill och när du vill ha pausen så trycker du och håller in * i någon sekund. I telefonnumret kommer det visas som "," (komma tecken) vilket är samma som paus och som på andra mobilmodeller också kan visas som "p" (för paus).

http://i331.photobucket.com/albums/l441/josielinnea/a70449cc.jpg

Ursprungligen av keptang:

Tack Cokey, det förklarar saken. Det går inte att göra när man slår ett nummer bara, utav någon konstig anledning som Apple missat.

Utan möjligheten till paus finns bara när man modifierar/lägger till ett nummer på en kontakt.

Du lägger enkelt till en paus när du slår numret genom att vänta en stund:)

Skämt å sido, det är därför som Apple inte har med "paus" lika synligt när du slår numret direkt. Den fyller ingen större funktion, du väntar bara med att slå siffran.

Edit: Hoppsan nu såg jag Josies inlägg, och lärde mig något nytt:) .

ICE i mobilen - Sosalarm

Tips!
Om du vill undvika att din mobiltelefon presenterar dina kontaktpersoner som ICE+namn när de ringer till dig kan du lägga in tecknet * direkt efter numret till din ICE-kontakt.
Numret kommer ändå att fungera om man behöver ringa din ICE-kontakt i en allvarlig situation.

Ursprungligen av Zimmerman:

ICE i mobilen - Sosalarm

Tips!
Om du vill undvika att din mobiltelefon presenterar dina kontaktpersoner som ICE+namn när de ringer till dig kan du lägga in tecknet * direkt efter numret till din ICE-kontakt.
Numret kommer ändå att fungera om man behöver ringa din ICE-kontakt i en allvarlig situation.

* var snyggare än "paus 0".

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-12 12:49
Ursprungligen av BlackSmp:

* var snyggare än "paus 0".

Ja det var det...

Inte alltid funktionen som är det viktigaste!

Ursprungligen av Zimmerman:

ICE i mobilen - Sosalarm

Tips!
Om du vill undvika att din mobiltelefon presenterar dina kontaktpersoner som ICE+namn när de ringer till dig kan du lägga in tecknet * direkt efter numret till din ICE-kontakt.
Numret kommer ändå att fungera om man behöver ringa din ICE-kontakt i en allvarlig situation.

Som sagt.. snyggt men...

Det strulade till nummerpresentationen och ICE numret syns som alternativ när frugan ringer så jag går tillbaka till ", 0"

Jag får väl säga som Nokia, vid kollision mellan design och funktion så väljer jag funktion (och det är väl därför som deras telefoner ser om de gör:))

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-12 22:32

Jag provade med * efter numret men mitt hem nummer visades i alla fall. La jag in *0 så fungerade det fortfarane att ringa med men numret var nu inte förknippat med mit hem nummer.

//Rob

Bevaka tråden