Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone kan inte ringa samtal

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-13 07:40
Ursprungligen av IzaacJ:

Hej. Har ett liknande problem med min iPhone 3G.
Köpte den av en kompis, gick till Telia och kollade om den var stöldanmäld, vilket den inte var, och sen bad jag dem låsa upp den, vilket de oxå gjorde. Problemet nu är att jag kan smsa och surfa på nätet med 3, surfa på nätet med comviq, inga sms med comviq, och inga samtal funkar med någon operatör... Kan kolla saldot med 3, inte med comviq...

Kör 4.0.2 på den, hade 4.1 GM ett tag så har senaste modem firmware i den. Telia vägrar hjälpa mig efter upplåsningen, comviqs support vägrar hjälpa mig för att den inte är köpt hos dem, och 3 har jag inte fått tag i...

Någon som har något förslag?
Kan ju notera att jag skriver detta på iPhonen uppkopplad med 3G via 3. Så inget strul med det "/

Tack på förhand!

Uppdatera till 4.1 utan backup.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-13 12:29
Ursprungligen av IzaacJ:

Hej. Har ett liknande problem med min iPhone 3G.
Köpte den av en kompis, gick till Telia och kollade om den var stöldanmäld, vilket den inte var, och sen bad jag dem låsa upp den, vilket de oxå gjorde. Problemet nu är att jag kan smsa och surfa på nätet med 3, surfa på nätet med comviq, inga sms med comviq, och inga samtal funkar med någon operatör... Kan kolla saldot med 3, inte med comviq...

Kör 4.0.2 på den, hade 4.1 GM ett tag så har senaste modem firmware i den. Telia vägrar hjälpa mig efter upplåsningen, comviqs support vägrar hjälpa mig för att den inte är köpt hos dem, och 3 har jag inte fått tag i...

Någon som har något förslag?
Kan ju notera att jag skriver detta på iPhonen uppkopplad med 3G via 3. Så inget strul med det "/

Tack på förhand!

Om IMEI numret är inte spärrad och den är upplåst så ska den fungera.

Efter att den har blivit upplåst av Telia så ska det stå i iTunes att iPhonen är upplåst när du kopplar in den till datorn. Ibland måste man göra en återställning för att den ska låsas upp. Installera 4.1 vilket gör den snabbare än 4.0.x.

Har du 3 så måse du se till att 3G är aktiverat eftersom 3 har ingen fallback på GSM utan de har endast 3G.

//Rob

  • Medlem
  • Slagsta, Stockholms län Sweden, Sweden
  • 2010-09-14 22:51

Problemet är helt löst. Gjorde en hårdreset och uppdaterade till ios4 4.1 utan backup och aktiverade 3g fast nu fungerar den bara med 3 ändå. Men det går att ringa i alla fall!!

Tack för tipsen!

Bevaka tråden