Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone4 + Tele2 = Sant ?

Tråden skapades och har fått 59 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Haha, fick svar med länk och tänkte precis posta in den men någon hade redan hittat den

Trevigt med Tele2! Hur är det med edgenätet, är det bara Telia som har det? Undrar om man kommer tappa mycket i datatäckning om man byter. Edge är ju trots allt bättre än ingenting..

Ursprungligen av westerlu77:

Trevigt med Tele2! Hur är det med edgenätet, är det bara Telia som har det? Undrar om man kommer tappa mycket i datatäckning om man byter. Edge är ju trots allt bättre än ingenting..

Ja.

.......

Ursprungligen av westerlu77:

Trevigt med Tele2! Hur är det med edgenätet, är det bara Telia som har det? Undrar om man kommer tappa mycket i datatäckning om man byter. Edge är ju trots allt bättre än ingenting..

Du står inte kvar med ingenting, det finns fortfarande GPRS som alla operatörer har.

Fick min 4G idag och klippte till simkortet (tele2), fick då sms enligt följande;

Hej! Vi har nu inlett samarbete med Apple om att sälja Iphone. Är du intreserad gå in på tele2.se .....

Senast redigerat 2010-07-13 16:18

Vad tycker ni, är edge värt att vara kvar hos Telia? Hur mycket snabbare i teorin är edge mot gprs?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-13 15:58
Ursprungligen av westerlu77:

Vad tycker ni, är edge värt att vara kvar hos Telia? Hur mycket snabbare i teorin är edge mot gprs?

EDGE - Upp till 236,8kbit/s
GPRS - Upp till 114kbit/s

Nästa generations EDGE ska dock kunna snitta 400-600kbits/s

Ursprungligen av zappee;:

EDGE - Upp till 236,8kbit/s
GPRS - Upp till 114kbit/s

Nästa generations EDGE ska dock kunna snitta 400-600kbits/s

Det är dessvärre inte säkert att näten har implementerat de högsta farterna för GPRS. Det finns stora tillverkare av gsmsystem vars hårdvara inte stödjer dessa datatakter-man satsade istället på EDGE

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-13 16:37
Ursprungligen av westerlu77:

Vad tycker ni, är edge värt att vara kvar hos Telia? Hur mycket snabbare i teorin är edge mot gprs?

GPRS fungerar, men det är fan inte kul att vara beroende av.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-13 20:28

NU är det i alla fall officiellt. Tele2 kommer att sälja iPhone 4 (eller i alla fall kommer den att säljas för Tele2).

Tele2 - Privat

Ursprungligen av ridax:

NU är det i alla fall officiellt. Tele2 kommer att sälja iPhone 4 (eller i alla fall kommer den att säljas för Tele2).

Tele2 - Privat

Det var inte officiellt när jag postade i morse alltså?
http://www.99.se/1910964-post18.html

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-13 20:35

Nej, kan jag väl inte tänka mig... Måste ha varit Tele2 som släppt det inofficiellt i morse...

Jaja, konstigt. Jag var inne på Tele2's hemsida för en timme sedan och då fick jag inte upp någonting. Nu när jag gick in en timme senare så kom det upp en stor banner, så då trodde jag infon inte var äldre, så jag sökte bara tillbaka såpass långt. Måste ha haft en gammal sida i cachen eller något (eller så hade de inte iPhone-reklamen på förstasidan tidigare, eller så slumpar de fram olika banners?).

nu annonserar de ju till o med det när man ringer till deras support.

på hemsidan och på facebook har det ju legat sen i morse, som redan nämnts

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-14 14:41

först imorse fick jag sms-meddelande om detta från tele 2

Nu får jag inte upp den irriterande rutan när jag ringer med Tele2 som alltid var förut!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-19 09:41
Ursprungligen av MRM-Racing:

Nu får jag inte upp den irriterande rutan när jag ringer med Tele2 som alltid var förut!

hur har du lyckats med detta? jag får nämligen fortfarande rutan:-(

Ursprungligen av lelkes:

hur har du lyckats med detta? jag får nämligen fortfarande rutan:-(

Itunes ville uppdatera operatörsinställningarna sist jag synkade, så Tele2 har väl fixat en signerad IPCC-fil nu då. Såg att att en del andra nätverksinställningar ändrades också. Och rutan är borta.

Internetdelningen är borta och jag kan inte ta emot MMS efter att Tele2 gjort en egen IPCC-fil... Det funkade bättre utan deras IPCC-fil.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-21 11:37
Ursprungligen av Melker Lindström:

Internetdelningen är borta och jag kan inte ta emot MMS efter att Tele2 gjort en egen IPCC-fil... Det funkade bättre utan deras IPCC-fil.

så det är bättre att inte installera detta?
//Peter

Ursprungligen av lelkes:

så det är bättre att inte installera detta?
//Peter

Ja, det tycker jag. Vidarekopplingsrutan man ju leva med om internetdelning funkar istället.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-21 12:27
Ursprungligen av Melker Lindström:

Ja, det tycker jag. Vidarekopplingsrutan man ju leva med om internetdelning funkar istället.

Håller me:) Vet du eller ngn av er ifall Tele2 är medvetna om problemet?
//Peter

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-17 21:55

Kan man beställa micro-sim från Tele2? Hittar ingenting på hemsidan - och kundtjänsten är stängd.

Ursprungligen av kia2:

Kan man beställa micro-sim från Tele2? Hittar ingenting på hemsidan - och kundtjänsten är stängd.

Yes you can...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-18 00:17
Ursprungligen av kia2:

Kan man beställa micro-sim från Tele2? Hittar ingenting på hemsidan - och kundtjänsten är stängd.

det kan du,,,, men sen får du ringa och vara på kundtjänsten för att få det aktiverad
//Peter

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2010-08-18 18:09
Ursprungligen av lelkes:

det kan du,,,, men sen får du ringa och vara på kundtjänsten för att få det aktiverad
//Peter

Vad menar du vara på kundtjänsten för att få det aktiverat? Jag väntar på mitt microsim från tele2 kommer väl troligen under morgondagen med lite tur...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-18 18:40
Ursprungligen av Smisken:

Vad menar du vara på kundtjänsten för att få det aktiverat? Jag väntar på mitt microsim från tele2 kommer väl troligen under morgondagen med lite tur...

Det jag menar är att när jag köpte iPhone i butik, så fick jag ett microsim med. Men för att få mitt nummer kopplad till microsimet så fick jag tjata på kundtjänst, fast det utlovades att det skulle ske automatiskt
//Peter

Ursprungligen av Smisken:

Vad menar du vara på kundtjänsten för att få det aktiverat? Jag väntar på mitt microsim från tele2 kommer väl troligen under morgondagen med lite tur...

'Du måste ringa till Tele2 och få de att aktivera det... Du vill väl inte att ditt nuvarande sim ska sluta fungera innan ditt nya kommit, ärru med?

Ang. tele2s operatörsinställningar:

Efter iOS 4.0 kom äntligen internetdelningen igång och fungerade perfekt för mig. (3Gs med företagsabb + Mobilsurf Medium Pro) Då vågade jag inte använda tele2s IPCC för jag misstänkte att internetdelningen skulle försvinna.

Efter att jag uppdaterade till 4.0.1 funkade det bra med deras operatörsinställningar.

Nu när jag uppdaterade till iOS 4.0.2 gjorde operatörsinställningarna att jag inte längre kom åt mobidataintällningarna och att MMS slutade funka. Då återställde jag nätverksinställningarna och matade in manuellt istället, och nu funkar MMS och internetdelning problemfritt igen.

Att det ska vara så svårt för dom förstår jag inte.

Är det någon som använder tele2s operatörinställningar efter iOS 4.1?
Funkar allt som förväntat? Data, MMS, Internetdelning...

Ursprungligen av elfstr0m:

Är det någon som använder tele2s operatörinställningar efter iOS 4.1?
Funkar allt som förväntat? Data, MMS, Internetdelning...

Ajjemens, uppdaterade farsans Iphone4 och min egen 3GS och det lirar finfint!

Bevaka tråden