Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3:s iPhone 4-priser

Tråden skapades och har fått 60 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-07-28 19:05

Prisinformation-iPhone 4 - Privat - tre.se

Tycker det är en ganska väntad prissättning. Dock är det rätt generöst att den ingår redan på ett 299:- abonnemang och inte 399:- som Macworld angav.

jag funderar på överge Felia en gång för alla, ni som har TRE finns det några nackdelar jämfört med Telia ?

Ursprungligen av @ndreas:

jag funderar på överge Felia en gång för alla, ni som har TRE finns det några nackdelar jämfört med Telia ?

Jag har haft 3 en gång i tiden och då var det inte gulligt; men det är klart det har blivit bättre. De har dock inget Edge-nät.

Ursprungligen av @ndreas:

jag funderar på överge Felia en gång för alla, ni som har TRE finns det några nackdelar jämfört med Telia ?

Jag tycker Tre är en helt fantastisk operatör. Hur ofta har det hänt er att operatören ringt till er och kollat så att man är nöjd med sitt abbonemang och telefon? Hur ofta har det hänt att en säljare för din operatör tar ditt nummer och e-post, håller en regelbunden kontakt för vidare information av den telefon du är intresserad av, och till råga på allt får en bra deal? (Iphone 4 i det här fallet)

De är kanske lite, lite dyrare än men den service man får är ovärderlig!!

Det är min uppfattning av Tre.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-07-29 01:40

Kan inte annat än att hålla med, deras kundservice håller världsklass.

Angående GPRS/GSM-delen; då har de antagligen nåt nät att falla tillbaka på för jag surfade som sagt med den där pricken synlig, utan 3G.
För övrigt så håller 3 på att bygga ut med hjälpa av 900-bandet för att täcka upp de luckor som finns idag, känns lovande.

Ursprungligen av Specias:

Jag tycker Tre är en helt fantastisk operatör. Hur ofta har det hänt er att operatören ringt till er och kollat så att man är nöjd med sitt abbonemang och telefon? Hur ofta har det hänt att en säljare för din operatör tar ditt nummer och e-post, håller en regelbunden kontakt för vidare information av den telefon du är intresserad av, och till råga på allt får en bra deal? (Iphone 4 i det här fallet)

De är kanske lite, lite dyrare än men den service man får är ovärderlig!!

Det är min uppfattning av Tre.

Ursprungligen av Specias:

Jag tycker Tre är en helt fantastisk operatör. Hur ofta har det hänt er att operatören ringt till er och kollat så att man är nöjd med sitt abbonemang och telefon? Hur ofta har det hänt att en säljare för din operatör tar ditt nummer och e-post, håller en regelbunden kontakt för vidare information av den telefon du är intresserad av, och till råga på allt får en bra deal? (Iphone 4 i det här fallet)

De är kanske lite, lite dyrare än men den service man får är ovärderlig!!

Det är min uppfattning av Tre.

Dom flesta operatörer gör så, d
det ingår i kund service och mer försäljning.
Hur nöjd är du o.s.v... sen sälja på nått som man inte har..
Det e inte bara 3.......

Köp en iPhone4 i uk istället, så kan du göra vad du vill med den, välja fritt.....
Men vill man ta mer-försäljning och låsa upp sig som en tjänst, så ok !!

Ursprungligen av hokarangen:

Dom flesta operatörer gör så, d
det ingår i kund service och mer försäljning.
Hur nöjd är du o.s.v... sen sälja på nått som man inte har..
Det e inte bara 3.......

Köp en iPhone4 i uk istället, så kan du göra vad du vill med den, välja fritt.....
Men vill man ta mer-försäljning och låsa upp sig som en tjänst, så ok !!

Jag har haft nästan alla operatörer, blev riktigt förvånad när Tre ringde upp eftersom det aldrig hänt tidigare med någon operatör. De sålde inte på mig något alls eller ens hade en antydan till det, bara kollade läget.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-07-28 19:30

Jag har haft Tre i ganska många år nu och är nöjd och de ska ha cred för att de känns som en riktigt framåtsträvande mobiloperatör, till skillnad från Telia anser jag. Enda nackdelen är givetvis den beryktade täckingen, där är ju Telia ganska ensamma på men i övrigt lämnar de mycket att önska tycker jag.
Det är klart att solen har sina fläckar men även en mobilnörd som jag klarar av de luckor Tre har, och då är jag ändå hemma på "bygden" och hälsar på ibland och det fungerar helt ok. Jag är nöjd med deras service och tjänster och hastigheten på surfandet är riktigt bra!

Ursprungligen av CEk:

Jag har haft Tre i ganska många år nu och är nöjd och de ska ha cred för att de känns som en riktigt framåtsträvande mobiloperatör, till skillnad från Telia anser jag. Enda nackdelen är givetvis den beryktade täckingen, där är ju Telia ganska ensamma på men i övrigt lämnar de mycket att önska tycker jag.
Det är klart att solen har sina fläckar men även en mobilnörd som jag klarar av de luckor Tre har, och då är jag ändå hemma på "bygden" och hälsar på ibland och det fungerar helt ok. Jag är nöjd med deras service och tjänster och hastigheten på surfandet är riktigt bra!

en fördel är att det är ganska gratis

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-09-16 08:54

True indeed.

Ursprungligen av EuroNics:

en fördel är att det är ganska gratis

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-28 19:35

Största nackelen är som Capeman säger. De saknar Edge, något jag störde mig enormt på. Körde Tre i 2 år, sedan Telia igen innan jag flyttade utomlands. Var sjukt nöd med Telia.

Ursprungligen av 20hz:

Största nackelen är som Capeman säger. De saknar Edge, något jag störde mig enormt på. Körde Tre i 2 år, sedan Telia igen innan jag flyttade utomlands. Var sjukt nöd med Telia.

Jag har också varit riktigt nöjd med Telia. Har inte sett någon anledning att byta till något annat. Stabilt nät.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-28 19:44
Ursprungligen av Capeman:

Jag har också varit riktigt nöjd med Telia. Har inte sett någon anledning att byta till något annat. Stabilt nät.

Telenor har sämre täckning. Körde dem via ett jobb förut. Bröts hela tiden. Tele2 känns ostabilt, hade det som yngre och tjafsade konstant. Telia är fruktansvärt stabilt. Kanske inte de snabbaste men fungerar nära på överallt. Tre fungerar bra i Sthlm innestad men rätt ostabilt samt saknar Edge och Tre väljer att ta betalt för lite märkliga saker då och då flera månader efter man till och med avslutat abonnemanget.

Ursprungligen av 20hz:

Telenor har sämre täckning. Körde dem via ett jobb förut. Bröts hela tiden. Tele2 känns ostabilt, hade det som yngre och tjafsade konstant. Telia är fruktansvärt stabilt. Kanske inte de snabbaste men fungerar nära på överallt. Tre fungerar bra i Sthlm innestad men rätt ostabilt samt saknar Edge och Tre väljer att ta betalt för lite märkliga saker då och då flera månader efter man till och med avslutat abonnemanget.

Pröva tele2 nu, du kommer säkert få en positivare uppfattning !!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-07-28 19:43

Personligen tycker jag edge är ungefär lika värdelöst som GPRS (vilket Tre har) och de gånger jag tappar täckning är det inte bara 3G-täckningen som försvinner utan hela täckningen så det känns inte riktigt som ett problem.

Ursprungligen av 20hz:

Största nackelen är som Capeman säger. De saknar Edge, något jag störde mig enormt på. Körde Tre i 2 år, sedan Telia igen innan jag flyttade utomlands. Var sjukt nöd med Telia.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-28 19:45
Ursprungligen av CEk:

Personligen tycker jag edge är ungefär lika värdelöst som GPRS (vilket Tre har) och de gånger jag tappar täckning är det inte bara 3G-täckningen som försvinner utan hela täckningen så det känns inte riktigt som ett problem.

Jag upplevde i Sthlm väldigt ofta att 3G nätet försvann och då fanns inte ens GPRS, säker att de kör GPRS? Rätt säker att iaf då jag hade dem för cirka 2 år sedan så fanns endast 3G och ingen annan backup.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-07-28 21:25

Jag har då lyckats pejlat in GPRS, fick den där pricken som indikerar GPRS samt att det gick utmärkt att surfa.
Visst finns det inget GSM-nät att luta sig tillbaka emot men å andra sidan så är 3G-nätet ganska väl utbyggt samt att det kontinuerligt byggs ut. GSM-näten byggs inte ut längre.

Ursprungligen av 20hz:

Jag upplevde i Sthlm väldigt ofta att 3G nätet försvann och då fanns inte ens GPRS, säker att de kör GPRS? Rätt säker att iaf då jag hade dem för cirka 2 år sedan så fanns endast 3G och ingen annan backup.

Ursprungligen av CEk:

Jag har då lyckats pejlat in GPRS, fick den där pricken som indikerar GPRS samt att det gick utmärkt att surfa.
Visst finns det inget GSM-nät att luta sig tillbaka emot men å andra sidan så är 3G-nätet ganska väl utbyggt samt att det kontinuerligt byggs ut. GSM-näten byggs inte ut längre.

Nu fattar jag inte, GPRS är GSM data så hur kan du få GPRS utan GSM?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-28 23:29
Ursprungligen av BlackSmp:

Nu fattar jag inte, GPRS är GSM data så hur kan du få GPRS utan GSM?

Som jag förstått det så fallar 3 tillbaka på telenors GSM-nät när 3G inte finns tillgängligt.

Har ingen som helst data att backa upp detta med.

Har själv tre och har lyssnat på spotify med iphone tethrad till datorn (utan några staplar men väl en 3G-indikator) mitt ute i skogen (utanför Mellerud) i snöstorm i en hel vecka.

Tycker att 3 fungerar över förväntan men längtar tillbaka till Tele2 då jag gillar att prata i telefon.

Ursprungligen av Mija:

Det var länge sedan Tre avslutade samarbetet med Telenor. Ja inte helt, fortfarande sägs dom har lite samarbete i norrland.

3gis finns fortfarande i hela Sverige....= tre och telenor...inte bara i norrland

Ursprungligen av vajone:

Som jag förstått det så fallar 3 tillbaka på telenors GSM-nät när 3G inte finns tillgängligt.

Ok, då begriper jag. Tack.

Ursprungligen av 20hz:

Jag upplevde i Sthlm väldigt ofta att 3G nätet försvann och då fanns inte ens GPRS, säker att de kör GPRS? Rätt säker att iaf då jag hade dem för cirka 2 år sedan så fanns endast 3G och ingen annan backup.

Stämmer, dom hade bara 3g i Sthlm, inget 3gis (telenor nät gsm/gprs) att falla tebaxs på i sthlm tidigare, bara utanför stor städerna.
I dags läget vet jag inte men precis som förut helt säkert, tappar du 3g på 3 så faller du tebax på 3gis nät utanför sthlm , gbg o.s.v...

Ursprungligen av CEk:

Personligen tycker jag edge är ungefär lika värdelöst som GPRS (vilket Tre har) och de gånger jag tappar täckning är det inte bara 3G-täckningen som försvinner utan hela täckningen så det känns inte riktigt som ett problem.

Tycker Edge går otroligt mycket snabbare än GPRS. Å andra sidan är det rätt sällan jag får bara GPRS-täckning. 3G i princip överallt, annars Edge.

Jag tycker genom åren med Telia att jag allt oftare har Edge än 3G där jag befinner mig, vad det beror på.. Kanske att TRE skulle bli ännu värre.
Men just att TRE inte har ett GSM nät och då när man inte har 3G täckning så kan man inte heller använda GSM nätet för samtal eller är det bara en myt ?
Funderar på binda upp både mig och sambon med Total för 799 kr mån, men tar man då TRE så är det 100 kr mindre / mån tot 200 kr * 24 = 4800 kr - kontantpriset hos TRE - 1100 kr cirka Så man spar i alla fall över 3.500 kr totalt vilket är en del pengar

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-28 20:48

Jaha, kontantpris då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-28 20:57
Ursprungligen av zappee:

Jaha, kontantpris då?

De prioriteras rätt långt ner då abonnemang kommer först.

Tre har ingen vidare täckning, det innebär även att du aldrig kan stänga av 3g (ganska självklart), men om man hamnar i en situation där man verkligen behöver batteriet, så tar det slut snabbare än att köra på 2g+edge.
Ett stort plus är deras kundservice, ingenting har varit omöjligt att ordna.
Hade dock inte gärna valt 3 igen. Förr i tiden utmanade de med priser, men det känns som att de släpar efter i nuläget.

Edge är en välsignelse om man rör på sig i landet en hel del (men även i Sthlms innerstad står det Edge ofta i skärmen). Det är mycket ofta man inte har 3G - i Norrland t.ex. - men då har man nästan alltid Edge och det funkar för mail och t.o.m. om man MÅSTE titta på en sajt och har gott om tid att vänta på sidladdning :-). Jag vet inte, men om det bara är Telia som har Edge så är jag verkligen glad att jag gått över till Telia efter Comviq från tidigt 90-tal. Och isåfall har jag absolut inga planer på att lämna Telia heller. Edge är för mig mycket tyngre än eras miljoner j-a HomeRun-zoner som man ändå sällan kan logga in på...och kan man det så måste man vidare innan inloggningen är klar :-D. Inloggningsappen är ju ett skämt också - den säger bara "Connection Unavaiable".
Edge är finemang - tills ALLT är 3G/4G.

Senast redigerat 2010-07-28 21:49
Ursprungligen av Zimmerman:

Jag vet inte, men om det bara är Telia som har Edge så är jag verkligen glad att jag gått över till Telia efter Comviq från tidigt 90-tal.

Japp, det är enbart Telia som har ett Edgenät i Sverige.

Tja, då är ju saken biff för min del; jag behöver aldrig mera ens snegla mot andra operatörer och deras erbjudanden. Dom finns inte helt enkelt. Skönt att veta...på något sätt...liksom...en sak mindre att hålla reda på och värdera och räkna och bla bla bla

Ursprungligen av Capeman:

Japp, det är enbart Telia som har ett Edgenät i Sverige.

Bevaka tråden