Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köper du och säljer Mac på Tradera?

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Korsriddaren:

Jag vet inte om detta nämnts redan, men jag provade häromdagen mactorget.net som verkar leva. Verkar dock inte vara samma trafikmängd där som den tidigare "onämnbara" .nu-sajten.

20 annonser sedan 2009 - wow!

Ursprungligen av Scarecrow:

Ett bra tips vid köp över internet är www.internetgirot.se
Följer man deras instruktioner så skapar det faktiskt en viss säkerhet med just betalning. Rekommenderas varmt.

Men det finns också struliga köpare, har sålt en PowerBook där köparen fick mjukvaruproblem med mjukvara han installerade när han hämtat ut den, och då var det MITT fel...

Som säljare har jag lika mycket dålig erfarenhet som bra av Internetgirot, tar en ... lång tid, men har alltid fått köparen att stå för kostnaden, som inte heller är liten.

LCR

Låter bra - men än bättre tycker jag det vore med Blocket+99.e
I vart fall orkar inte jag leta mer än i länet och angränsande län. Med 99-stämpel skulle det också kännas tryggare att köpa något man inte kan besiktiga

Ursprungligen av macwitty:

Låter bra - men än bättre tycker jag det vore med Blocket+99.e
I vart fall orkar inte jag leta mer än i länet och angränsande län. Med 99-stämpel skulle det också kännas tryggare att köpa något man inte kan besiktiga

Blocket har mycket begränsade API och har inte en dedicerade kategorier för Apple/Mac/iPod osv. Inte lika lätt att koppla ihop med 99mac...

Ursprungligen av Björnström:

Blocket har mycket begränsade API och har inte en dedicerade kategorier för Apple/Mac/iPod osv. Inte lika lätt att koppla ihop med 99mac...

mactorget.nu kopplat till 99.se !!!

99.se är alldeles för dolt för många mainstream Mac-användare medan mactorget.nu spred sej bland allt möjligt folk, sålde (och köpte) Mac datorer till folk som aldrig hört talas om 99.se

LCR

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-23 15:24
Ursprungligen av LCR:

mactorget.nu kopplat till 99.se !!!

99.se är alldeles för dolt för många mainstream Mac-användare medan mactorget.nu spred sej bland allt möjligt folk, sålde (och köpte) Mac datorer till folk som aldrig hört talas om 99.se

LCR

Kan vi glömma mactorget nu, var ingen rolig historia. jag skulle inte vilja förknippas med det namnet överhuvudtaget.

Prisdumpning i högre skalan, varför vet en del.

Ursprungligen av CUBEIS:

Kan vi glömma mactorget nu, var ingen rolig historia. jag skulle inte vilja förknippas med det namnet överhuvudtaget.

Prisdumpning i högre skalan, varför vet en del.

Jag har vare sej köpt eller sålt en stulen dator, och jag har Mac-kontakter som också gjort mycket reko affärer genom den webbsidan, men ok, låt oss hitta på ett annat namn då, F****** lär ju knappast finnas med i bilden längre...

99.se är för anonymt, få känner till detta forum av allmänheten som inte är speciellt intresserad av plattformen (eller iOS produkter) mer än att bara använda (jag nämner 99.se till alla jag kommer i kontakt med inom dessa områden och bara 5% vet om 99.se.

www.applemarket.se låter väl ok ?! En sådan webbplats blir snabbt känd.

LCR

Ursprungligen av LCR:

99.se är för anonymt, få känner till detta forum av allmänheten som inte är speciellt intresserad av plattformen (eller iOS produkter) mer än att bara använda (jag nämner 99.se till alla jag kommer i kontakt med inom dessa områden och bara 5% vet om 99.se.

www.applemarket.se låter väl ok ?! En sådan webbplats blir snabbt känd.

Jag ägde ju mactorget.nu domänen ett tag och mätte trafiken. Vi har mer än 50 gånger så mycket besökare som den sajten någonsin haft (vi har haft 239.000 unika besökare senaste 30 dagarna).

Men du har rätt. Och jag har en idé. Återkommer

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-23 20:53
Ursprungligen av Björnström:

Jag ägde ju mactorget.nu domänen ett tag och mätte trafiken. Vi har mer än 50 gånger så mycket besökare som den sajten någonsin haft (vi har haft 239.000 unika besökare senaste 30 dagarna).

Men du har rätt. Och jag har en idé. Återkommer

Ide´:) smaka på det ordet mmmmm... jag har också en hel radda ideer efter många år av försäljning

Det måste finnas plats för en tredje spelare på annonsmarknaden Björnström, bredvid blocket och tradera.

Konsten är att lägga upp det så man kan ta betalt.

Blocket och tradera tjänar kosing inget snack om annat. tradera kan i längden bli lite "smådyra" med sina provisions avgifter som lätt sticker iväg med slutpriset av aktuell auktion.

Helt klart är "auktions" konceptet att föredra framför fasta priser. Så långt är jag på banan.

Folk är som "galna" i detta betygs system dvs. positiva osv.. precis som om dom vill kompensera för lathet under sina skolår Dom vänder ut och in på sina liv och sina bostäder i jakt på prylar att sälja .

Icke att förglömma men dock så viktigt är den "sociala" biten som dessa auktioner skapar, som kanske inte alltid på direkten kan mätas i kronor och ören, men som långsiktigt skapar trogna och långsiktiga affärsrelationer.

Samtidigt tycker jag att du varit för snäll Martin, ta betalt för länkningar till tradera och påvisa för ägarna av tradera vilken "kraft" 99.se utgör både när det gäller köpkraft och kompetens kraft.

Ursprungligen av Björnström:

Men du har rätt. Och jag har en idé. Återkommer

Sounds good!

LCR

Bevaka tråden