Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad 3G och Tele2

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .

I diskussionerna om man kan ha ett annat SIM kort än AT&T så borde väl detta var den slutliga bekräftelsen? (Även om det inte stod så fruktansvärt mycket)

T-Mobile SIMs work in iPads | 9 to 5 Mac

Men det står mer här
http://gizmodo.com/5529220/diy-run-ipad-3g-on-t+mobiles-edge-network?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+gizmodo%2Ffull+%28Gizmodo%29&utm_content=Google+Reader

Så fort någon testat att peta in ett tillklippt svenskt SIM-kort i en iPad 3G så tar jag med förväntan emot information om resultatet. Sitter här och lurar på om jag ska be en kollega ta med en 32GB 3G från USA eller ej. Man vet ju aldrig när dyrgriparna landar hos Apple i Sverige.

Ursprungligen av pmarriott:

Så fort någon testat att peta in ett tillklippt svenskt SIM-kort i en iPad 3G så tar jag med förväntan emot information om resultatet. Sitter här och lurar på om jag ska be en kollega ta med en 32GB 3G från USA eller ej. Man vet ju aldrig när dyrgriparna landar hos Apple i Sverige.

Enligt kommentarerna på detta inlägg så ska det funka med Telia: LäsarTips: Debo tipsar om priser på micro-sim från Telenor. | iPad Nytt - iPad i Sverige, Nyheter, Forum, Köpa iPad

Ursprungligen av monovision:

Nästan alla säger att det ska funka, och jag tror själv också det. Men pmarriot verkar vilja ha en förstahandskälla som har gjort det själv innan han testar.

Ursprungligen av poseidon84:

Nästan alla säger att det ska funka, och jag tror själv också det. Men pmarriot verkar vilja ha en förstahandskälla som har gjort det själv innan han testar.

Japp. Jag vill att någon med förstahandskunskaper i ämnet berättar. Jag lägger inte upp tusentals surt förvärvade kronor på att någon hart hört av någon som känner någon som har sagt att det ska fungera.

Ursprungligen av pmarriott:

Så fort någon testat att peta in ett tillklippt svenskt SIM-kort i en iPad 3G så tar jag med förväntan emot information om resultatet. Sitter här och lurar på om jag ska be en kollega ta med en 32GB 3G från USA eller ej. Man vet ju aldrig när dyrgriparna landar hos Apple i Sverige.

Hej

Jag har precis klippt till mitt SIM-kort från Tre. Fungerar utmärkt i min iPad 3G 32Gb inköpt i förrgår på Apple Store i San Francisco! Använde bara vanlig kökskniv och sax, samt fick förstås måtta in ordentligt innan jag började klippa.

Sen ändrade jag APN-settings till "data.tre.se".

Mvh!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-30 14:26
Ursprungligen av ThorViking:

Hej

Jag har precis klippt till mitt SIM-kort från Tre. Fungerar utmärkt i min iPad 3G 32Gb inköpt i förrgår på Apple Store i San Francisco! Använde bara vanlig kökskniv och sax, samt fick förstås måtta in ordentligt innan jag började klippa.

Sen ändrade jag APN-settings till "data.tre.se".

Mvh!

Det är bra att veta. Här i Spanien kan man välja Orange för sin iPad 3G. Då kostar det 3,5€/dag eller 35€/månad. Med ett valfritt kontantkort till mobiltelefon kostar det c:a 1,2€/dag. Då borde man mao kunna köra med ett vanligt kontantkort till mobiltelefon, bara att klippa till och köra?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-30 23:39
Ursprungligen av -David-:

Det är bra att veta. Här i Spanien kan man välja Orange för sin iPad 3G. Då kostar det 3,5€/dag eller 35€/månad. Med ett valfritt kontantkort till mobiltelefon kostar det c:a 1,2€/dag. Då borde man mao kunna köra med ett vanligt kontantkort till mobiltelefon, bara att klippa till och köra?

Ja precis så ska det fungera.

//Rob

Fungerar det med vilket 3G-abbonemang som helst? Alltså om det går bra att köra med ett vanligt mobilt bredband till iPaden.

Tänkte då Tele2's "Medium"-paket för 169kr/månaden. Utan modem och klippa till sim-kortet om det inte går att få med micro-sim.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-05-31 00:55
Ursprungligen av radaradam:

Fungerar det med vilket 3G-abbonemang som helst? Alltså om det går bra att köra med ett vanligt mobilt bredband till iPaden.

Tänkte då Tele2's "Medium"-paket för 169kr/månaden. Utan modem och klippa till sim-kortet om det inte går att få med micro-sim.

Det skulle funka bra.

Ni som använder 3G-data, meddela gärna hur mycket data ni använder i praktiken. Kan vara bra för oss andra som sneglar på 3G-versionen av iPaden.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-12-28 12:16

Fick med ett micro-sim från Tele2 när jag köpte min iPad (Apple Store). Jag har stoppat i simkortet, utan att aktivera det. Efter att ha stängt av Wi-Fi kommer jag nu, som väntat inte ut på nätet... Dock fungerar Skype! Märkligt va?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-12-28 17:38
Ursprungligen av William WM:

Ni som använder 3G-data, meddela gärna hur mycket data ni använder i praktiken. Kan vara bra för oss andra som sneglar på 3G-versionen av iPaden.

Jag klarar mej rätt bra med 1 GB, kör WiFi hemma, men 3G på jobbet.
Läser mest mail och surfar på 99.se, laddar ner en del från AppAstore.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-28 19:48

Jag har haft min sedan releasenatten, dvs i 29 dagar, och har förbrukat 113 MB. Inte varit mycket på språng med den men men...

Bevaka tråden