Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Subtitles på Apple TV 2

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-01-29 11:35
Ursprungligen av larsk:

Ingen annan här som har filmer i icke HD och med undertexter där textningen blir liten?

Jag har det problemet. Texten blir bra på HD-filmer och för liten på dvd-rippar.

Problemet med lite text är en bugg som är fixad i betan för nästa version av iOS för ATV2.

Jag har försökt hänga med i diskussionen ovan. Men en sak undrar jag över. Går det att addera subtitles till en fil, säg AVI, utan att hela filen behöver kodas om? (Det tar för lång tid på min macbook från 2006).

Jag vill på detta sätt spela avi med undertexter på min ATV2 med Jailbreak.

Ursprungligen av Lé Contemplator:

Jag har försökt hänga med i diskussionen ovan. Men en sak undrar jag över. Går det att addera subtitles till en fil, säg AVI, utan att hela filen behöver kodas om? (Det tar för lång tid på min macbook från 2006).

Jag vill på detta sätt spela avi med undertexter på min ATV2 med Jailbreak.

Om du har en jailbreakad ATV2 så rekommenderar jag just nu XBMC som har bäst stöd för undertexter. Plex är också på gång.

I XBMC kan du ladda ner undertexterna direkt från nätet när du ser filmen - eller bara lägga undertextfilen i samma katalog som filmen. Det finns två trådar om XBMC och Plex i forumet som jag rekommenderar att du tittar i.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2011-01-31 16:39
Ursprungligen av Arsenal:

Problemet med lite text är en bugg som är fixad i betan för nästa version av iOS för ATV2.

Gött! Det ser jag fram emot.

  • Administratör
  • Lund
  • 2011-02-14 22:24

får även det här på filmer i HD 720p

Bevaka tråden