Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur svarar ni på nedlåtande uttalanden om Macar?

Tråden skapades och har fått 67 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Elajtenworld:

Jag menar om man ställer en av var sort mot varandra och kollar flest fördelar vs. flest nackdelar. Vilken som är bäst på flest grejor och därmed "bäst"?

Så har vi gjort sedan 1984 ungefär. Vardera lägret har inte kommit nån vart.

Jobbet gjort = mac
Design = Mac
Användbarhet = Mac

Billig = PC
Gamer = PC
hardcore Tekniker = PC

Så, avgjort och klart.

  • Medlem
  • 2011-01-31 15:34
Ursprungligen av Elajtenworld:

Jag menar om man ställer en av var sort mot varandra och kollar flest fördelar vs. flest nackdelar. Vilken som är bäst på flest grejor och därmed "bäst"?

Jag är av följande åsikt:
- 10% av människorna mår bäst av att jobba med Mac
- 10% av människorna mår bäst av att jobba med PC
- 80% av människorna skiter i vilket

  • Medlem
  • Gävle
  • 2011-01-31 16:14
Ursprungligen av wlao:

Jag är av följande åsikt:
- 10% av människorna mår bäst av att jobba med Mac
- 10% av människorna mår bäst av att jobba med PC
- 80% av människorna skiter i vilket

OAAHAAAA!!!
Tack, du gjorde min dag.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-01-31 16:32
Ursprungligen av wlao:

Jag är av följande åsikt:
- 10% av människorna mår bäst av att jobba med Mac
- 10% av människorna mår bäst av att jobba med PC
- 80% av människorna skiter i vilket

Förtydligande:
- 80% av människorna skiter i vilket för att de inte har testat Mac än.

I ärlighetens namn kan jag väl säga att jag har slutat bry mig särskilt mycket, förutom om jag är på det "rätta" humöret och någon far med osanningar, vilka jag då korrigerar på bästa sakliga vis. Fast sån är jag med andra saker som PC, Windows, Linux, motorer eller Star Trek också, så det är inget unikt för just Appleprodukter eller Mac.

Vill någon ha råd berättar jag gärna om fördelarna med en Mac jämfört med andra plattformar, men jag tvingar inte på någon något. Varken mer eller mindre.

  • Medlem
  • 2011-01-31 08:02

Jag stöter numera oftare på windowsanvändare som ser sig tvungna att anmärka på macarna än det omvända. Om man säger att man jobbar med mac eller har en iPhone kommer det ibland oprovocerade kommentarer som "Mac OS X är helt dåligt", "Iphone har låg säkerhet" och liknande. Det är som att Windowslägret känner att de behöver markera sin position, som macanvändare gjorde förr. Jag bemöter det som regel med "Mja, då har du nog missat något", eller "Mhmm..."

Jag är mycket försiktigt med att stoppa in Mac-propaganda i PC-diskussioner. Det måste man göra mellan raderna, inte som huvudpoäng. Det gäller allting, om man stövlar in i en diskussion om X och bara har att säga att "du är dum, byt till Y" så beter man sig som en knöl. Det är inte relevant för diskussionen och skapar bara irritation. Man får lägga fram det artigt i så fall, fråga ödmjukt om möjligheten att byta över huvud taget övervägts.

Däremot kan man ju själv drabbas av knölar som omotiverat tramsar om ens val. Då är det väl bara att läsa på Al Jaffees "avsnoppande svar på dumma frågor" eller nåt sånt. Då kan man ge svar på tal.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Jag är mycket försiktigt med att stoppa in Mac-propaganda i PC-diskussioner. Det måste man göra mellan raderna, inte som huvudpoäng. Det gäller allting, om man stövlar in i en diskussion om X och bara har att säga att "du är dum, byt till Y" så beter man sig som en knöl. Det är inte relevant för diskussionen och skapar bara irritation.
.

Bra poäng tycker jag.

Bevaka tråden