Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreak: Kan inte återställa till customfil 4.1

Tråden skapades och har fått 68 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har också problem med mitt jailbreak. Jag använder Seas0npass och har lyckats jailbreaka den genom att alt-klicka och återställa ATV2:n med filen Seas0npass skapade. Men nu, hur jag än gör, kommer jag inte in i DFU-mode. Får inte heller någon kontakt med Apple tv när jag bara kopplar inte med USB-sladden, den vita lampan lysar inte om jag inte har strömsladden i. Tips någon?

Edit:
Hittade lösning, verkar finnas olika varianter som fungerar för olika ATV. Men denna fungerade för mig och jag hade testat det mesta i ett par timmar:

Från användaren murphypjr på firecore-forumet.

"I had the same problem when trying to jailbreak.... After a bit of playing around I found the following process to work:

1) Connect ATV2 up to a power source (contrary to the instructions)).

2) Open iTunes

3) Hook up the micro USB.

4) Then remove the power cable (standby light should be blinking), wait a second or two and then press 'menu' and 'pause' together for 7 seconds.

This seemed to work for me when jailbreaking.... let me know if it works for you chaps."

Senast redigerat 2011-02-02 13:33

Är det idé att spara ssh innan man jailbrakear? Får inte Tniyumbrella att hitta Apple TV:n.

Ursprungligen av erik cullberg:

Är det idé att spara ssh innan man jailbrakear? Får inte Tniyumbrella att hitta Apple TV:n.

Det kan du göra även efter jailbreak. För att få den att komma upp ansluter du USB-kabel när du har i strömmen....
Och ja, det är en bra idé att spara SHSH!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-02-04 20:40

Nu har Chronic Dev Team släppt den efterlängtade "Greenpois0n RC5 4.2.1 untethered jailbreak"-versionen.

I nedanstående tutorial så står det att det skall fungera på Apple tv gen 2:
"The following instructions will help you jailbreak iOS 4.2.1 on ... Apple TV 2G using GreensPois0n".
Chronic Dev Team Releases Greenpois0n RC5 4.2.1 untethered jailbreak tutorial | iPhoneBlogr.com

Någon av er som testat än?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-02-05 14:36

Avvakta med att försöka med Greenpois0n RC5 på er ATV2 ett tag till.

"NitoSoft has tweeted (after that .mov link below) that RC5 was not ready for ATV2, to be patient it would be ready soon - the movie shows that it's possible, but needs a tweak to work."

http://nitosoft.com/ATV2/gp/slick_pois0n.mov

Ursprungligen av roky:

Avvakta med att försöka med Greenpois0n RC5 på er ATV2 ett tag till.

"NitoSoft has tweeted (after that .mov link below) that RC5 was not ready for ATV2, to be patient it would be ready soon - the movie shows that it's possible, but needs a tweak to work."

http://nitosoft.com/ATV2/gp/slick_pois0n.mov

Är det fixat i beta3 som släptes idag?

Kan svara mig själv lite...

Jag satte min ATV2 i DFU och körde Greenposion Beta 3, gick fint så långt.

Nu är den fast i bilden där man skall ansluta den till iTunes...

Edit: Efter att ha testat ett par gånger kan vi nog lugnt konstatera att Beta 3 inte fungerar med ATV2, inte utan hjälp medel iallefall. Testade med recboot2.1 och TinyUmbrella utan att få ingen den.

Senast redigerat 2011-02-07 16:00
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-02-07 19:30

Jailbreaket för ATV2 kommer först i RC6-versionen:
"Greenpoison RC6 to Bring Support for Apple TV 2G Untethered Jailbreak on iOS 4.2.1"
Greenpoison RC6 to Bring Untethered Jailbreak Support for Apple TV 2G

Läste på twitter igår att arbetet verkar vara i full gång:
"6 Feb: p0sixninja starting on rc6 now, including appletv support!! @nitotv has already done most of the work for us. he's awesome!!!"

Fungerar utmärkt att Jailbreaka ATV2 nu med Greenpois0n Rc6! Grymt!

Detta sätt fungerade för mig.

Anslut usb och återställ i iTunes.
Ta ut usb och anslut ström, låt den starta upp, tar runt 30 sek.
Anslut usb igen och ta ut ström. Var snabb och tryck Meny + Play efter 2 sek, håll in i ca 7sek.
Starta Greenpois0n, jailbreak startar omgående.
VÄNTA till dioden slutat att blinka och lyser fast.
Klart!

Bevaka tråden