Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer du att köpa en iPad?

Tråden skapades och har fått 612 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Sålde min iPad (köpt i England) men insåg precis innan hon som skulle köpa den att den faktiskt var ganska bra, då jag provade lite apps, bl.a. PDF läsare som gjorde att vissa tidningar blev fullt läsbara, men eftersom jag lovat henne att hon skulle få köpa den så fick hon det fast jag egentligen ändrat mej...

Men nu ska brorsan till Chicago!! Beställning lagd.

LCR

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-06 21:14
Ursprungligen av LCR:

Sålde min iPad (köpt i England) men insåg precis innan hon som skulle köpa den att den faktiskt var ganska bra, då jag provade lite apps, bl.a. PDF läsare som gjorde att vissa tidningar blev fullt läsbara, men eftersom jag lovat henne att hon skulle få köpa den så fick hon det fast jag egentligen ändrat mej...

Men nu ska brorsan till Chicago!! Beställning lagd.

LCR

Underbart och schyst att du ändå sålde den. Snart får du en iPad igen.

Ursprungligen av stile:

Underbart och schyst att du ändå sålde den. Snart får du en iPad igen.

Ja, tjejen blev glad, jag blev glad och snart har Apple sålt 2st iPad tack vare mej...

LCR

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-06 20:42

Hahaha, LCR...velepotta!

Ursprungligen av zinned:

Hahaha, LCR...velepotta!

Det är bara början, du ska se hur jag köper hobby bilar för att sedan (ganska snart) kommer på att nä,, den vill jag inte ha. Är nu inne på min 3:e Honda CRX men egentligen vill jag (åter igen) ha en gammal amerikanare... eller?!...

Grejen var väl mest att jag inte hade lust att ha en pryl för 5000kr bara liggande utan att jag hade någon användning, men nu kommer den nya att ha kostat mej ca.3100kr om man drar av vinsten från den första...

LCR

Mellan en MacBook Pro och en iPhone blir det lite av en lyxpryl. Men för den som klarar sig med iPad som enda bärbara dator tror jag den har ett större värde.

För mig är den värd sitt pris av en så enkel anledning att jag kan visa upp mitt jobb vid kundbesök. Gertrud, företaget jag är med och driver, jobbar med digital mediaproduktion och allt utom Flashkampanjsajter kan vi visa upp på en iPad - och kunderna blir lyriska.
Jag har ännu inte köpt en själv och vi har bara en i företaget, men när väl revision 2 släpps är det dags. Småonödig lyx är det förvisso för mig som har en MBP och en iPhone, men det är det att ha en Mac Mini under tvn också. Och den tänker jag inte ta bort!

Köper definitivt en 2:a när ekonomin tillåter.

Köper antingen den gamla nu när priset har sänkts, eller den nya den 25:e.

Ursprungligen av Capeman:

Köper antingen den gamla nu när priset har sänkts, eller den nya den 25:e.

Du får ett bra pris av mig på min 64 GB 3G för jag ska ha 2:an fortast möjligt.

Ursprungligen av pmarriott:

Du får ett bra pris av mig på min 64 GB 3G för jag ska ha 2:an fortast möjligt.

Jag såg videon på Engadget, sorry, det blir en iPad 2 för mig också.

  • Medlem
  • Orust
  • 2011-03-05 09:00

Igår var jag och lämnade tillbaka min iPad 64GB 3G, hade den i två veckor.
Tur det var öppet köp

Trodde inte att iPad 2 skulle komma så här tidigt till Sverige.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-03-02 21:40

Äntligen en vit! Å, så fint

Jag gav runt 3800kr för min när brorsan var i USA och det känns ganska bra med tanke på

Apple iPad WiFi 32GB + Apple iPad Case

och den blir ju inte mindre användbar bara för att det finns en nyare...

Jag har en PowerBook G4 12" 1.33GHz som köksdator, funkar lika bra som dagen den var ny.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-08 22:34

Hej!

Jag har en extrem beslutsångest om jag ska köpa en iPad 2 eller inte.
Jag ska till Amerikat i April och då är det såklart ett guldläge att köpa en iPad. Mina problem är dock följande.

1: Ska man ha en vit eller en svart? Kommer det vita bli för "vitt" när man ser en film på natten?
2: Är iPaden så användbar att när den sitter i dock med tangentbord så är det praktiskt att skriva en uppsats på den?
3: Är det värt att ha en iPad, eller är det endast en dyr leksak?
4: Jag har inte obegränsat med pengar, så om jag köper en iPad kommer jag behöva spara in på en del. Jag har som tanke att till stor del ersätta iPaden med en dator. Kommer det gå?

Tack för svar!

99Mark

Senast redigerat 2011-03-08 22:44
Ursprungligen av 99Mark:

Hej!

Jag har en extrem beslutsångest om jag ska köpa en iPad 2 eller inte.
Jag ska till Amerikat i April och då är det såklart ett guldläge att köpa en iPad. Mina problem är dock följande.

1: Ska man ha en vit eller en svart? Kommer det vita bli för "vitt" när man ser en film på natten?
2: Är iPaden så användbar att när den sitter i dock med tangentbord så är det praktiskt att skriva en uppsats på den?
3: Är det värt att ha en iPad, eller är det endast en dyr leksak?
4: Jag har inte obegränsat med pengar, så om jag köper en iPad kommer jag behöva spara in på en del. Jag har som tanke att till stor del ersätta iPaden med en dator. Kommer det gå?

Tack för svar!

99Mark

1. Svårt att säga. Jag hade kört på svart.

2. Det går säkert att göra, men det kan du göra med en dator. Ska du ha med dig tanentbord med din ipad hela tiden blir det lika mycket att böka på.

3. Jag använder inte min till annat än att surfa, maila och se på film när jag är ute och reser.

4. Nej, den ersätter inte din dator "till stor del". Eller ptja, det beror ju givetvis på vad du gör med din dator. Men nej, såfort jag ska skriva eller göra något "jobb" så blir det datorn. Jag använder helt klart min dator mer än min ipad. Jag hade nog sparat mina pengar om jag hade snålt med deg.

Ursprungligen av 99Mark:

Hej!

Jag har en extrem beslutsångest om jag ska köpa en iPad 2 eller inte.
Jag ska till Amerikat i April och då är det såklart ett guldläge att köpa en iPad. Mina problem är dock följande.

1: Ska man ha en vit eller en svart? Kommer det vita bli för "vitt" när man ser en film på natten?
2: Är iPaden så användbar att när den sitter i dock med tangentbord så är det praktiskt att skriva en uppsats på den?
3: Är det värt att ha en iPad, eller är det endast en dyr leksak?
4: Jag har inte obegränsat med pengar, så om jag köper en iPad kommer jag behöva spara in på en del. Jag har som tanke att till stor del ersätta iPaden med en dator. Kommer det gå?

Tack för svar!

99Mark

1. En del verkar uppleva det vita som för vitt när man ser på film i mörker, men den är ju rätt snygg.

2. Jag har vid det här laget skrivit några hundra sidor på min med enbart onscreen-tangentbordet. Det går bara fint frånsett de gånger autokorrigeringen blir för kreativ. Eftersom den är med överallt och bara att hiva upp vid minsta dödtid så är jag ändå ganska säker på att jag får mer gjort i slutänden. Tangentbordsdockan verkar helt ok, men jag hade nog hellre kört med BT-tangentbord.

3. Värt.

4. Beror på. Jag har min som enda dator under ganska långa perioder när jag är ute på praktik, och det går hur bra som helst. Har du någon gammal skräp-pc för det som inte går att köra på iPaden så tror jag att du klarar dig bara fint.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2011-03-09 08:59

Jag skall köpa en iPad.
Vit, 32 eller 64 gb.

MVH
JOEKO

Så fort någon frågar om en iPad kan ersätta din dator så brukar det bli en stor diskussion. Men om man frågar såhär; vad gör du med din dator idag?

Laddar ner filmer? Skriver uppsatser? Surfar? Kollar mail? Använder något speciellt program? Flash? Photoshop? FTP?

Med mina behov kan en iPad aldrig ersätta min dator, det handlar helt enkelt om vad dina behov är. Kolla på App Store på iTunes vad det finns för appar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-10 06:45
Ursprungligen av Patrik D:

Så fort någon frågar om en iPad kan ersätta din dator så brukar det bli en stor diskussion. Men om man frågar såhär; vad gör du med din dator idag?

Laddar ner filmer? Skriver uppsatser? Surfar? Kollar mail? Använder något speciellt program? Flash? Photoshop? FTP?

Med mina behov kan en iPad aldrig ersätta min dator, det handlar helt enkelt om vad dina behov är. Kolla på App Store på iTunes vad det finns för appar.

Det jag gör på datorn är maila, se film , lite allmän surfing. Klart jag kommer behöva använda den datorn jag har nu, men jag tänker att ska lägga över de flesta användningsområden på iPaden.

PeeMan:

Jag har lite kort om pengar, men om jag vill köpa en iPad kommer jag givetvis ha tillräckligt pengar till det, det jag menade var att jag är inte ekonomiskt oberoende.

Ursprungligen av 99Mark:

Det jag gör på datorn är maila, se film , lite allmän surfing. Klart jag kommer behöva använda den datorn jag har nu, men jag tänker att ska lägga över de flesta användningsområden på iPaden.

Film, vad för sidor kollar du på filmer? Har dom stöd för iOS? Maila går ju jättebra på iPaden, så enkelt och smidigt. Surfing, vad för sidor går du in på? Många med Flash?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-11 15:57
Ursprungligen av Patrik D:

Film, vad för sidor kollar du på filmer? Har dom stöd för iOS? Maila går ju jättebra på iPaden, så enkelt och smidigt. Surfing, vad för sidor går du in på? Många med Flash?

Jag kollar det mesta på Dvdrips eller HD-filmer. Ja de har nog stöd för iOS. Jag surfar på allt möjligt, så flash är en del av det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-09 12:28

Kort sagt så kan man väl generellt säga att datorn använder man för att PRODUCERA och iPad använder man för att KONSUMERA.

Ursprungligen av zinned:

Kort sagt så kan man väl generellt säga att datorn använder man för att PRODUCERA och iPad använder man för att KONSUMERA.

Det beror på. Jag skapar Keynote-presentationer och bloggar från min. Sedan använder jag SketchBook Pro för att göra lite grafik med. Tycker faktiskt att den är helt okej att skriva på.

  • Medlem
  • 2011-03-09 13:48

Jag har redan en iPad så jag ska inte köpa någon iPad2.

... eller ska och ska, jag behöver iallafall inte någon just nu.

... fast jag skulle kanske behöva en till, eller en som är nyare, om jag tänker efter.

... om jag tänker ordentligt behöver jag nog en vit, eftersom jag har en svart nu.

AAAAAHHH!!!

Om den har 512 RAM så slår jag till denna gång. I april/maj.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2011-03-10 17:52
Ursprungligen av Zimmerman:

Om den har 512 RAM så slår jag till denna gång. I april/maj.

Den har 512 RAM! kolla engadgets senaste recension.

Tjoho! En polare i USA åker till Sverige i dagarna. Han frågade om han skulle ta med en till mig. Dum fråga!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-13 14:17

Om sajter du besöker är så 1990 så de endast kör flash så får du avstå från dem på iPad.

Ursprungligen av zinned:

Om sajter du besöker är så 1990 så de endast kör flash så får du avstå från dem på iPad.

Och där kom en sån kommentar, trevligt.

Bevaka tråden