Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ännu en blek iMac-kopia

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-03-11 10:47
Ursprungligen av Tabb:

Måla, mixa, layouta, spela, fleranvändning ? Finns rätt många saker som 10 punkters multitouch kan vara bra eller mer praktiskt till.
YouTube - Multi Touch (new touchscreen technology)

Ok, jag får väl uttrycka mig lite mindre luddigt då. Multitouch i sig är helt fantastiskt, dock förstår jag inte hur man ska kunna använda det på en stationär, det skulle kännas mycket märkligt att sträcka sig fram till skärmen hela tiden och vispa runt. Dock skulle jag kunna tänka mig att ha en tablet liggande på skrivbordet som inmatningsenhet till en stationär och multitoucha på den. Det skulle vara helt jävla awesome. Slutsats, jag förstår inte nyttan med multitouch på den datorn.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-11 11:04
Ursprungligen av Pilen:

Ok, jag får väl uttrycka mig lite mindre luddigt då. Multitouch i sig är helt fantastiskt, dock förstår jag inte hur man ska kunna använda det på en stationär, det skulle kännas mycket märkligt att sträcka sig fram till skärmen hela tiden och vispa runt.

Ser inte det problemet, man måste ju inte använda multitouchen hela tiden och eftersom det som sagt går att vinkla datorn eller så monterar man den liggande. De flesta konstnärer föredrar dock att måla vertikalt trots att de måste sträcka sig fram till duken och vispa runt.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-03-11 11:18

Måla, layouta på en skärm full av fingeravtryck/repor? (ja man får tillslut repor av att torka av en flottig skärm)
Nej tack.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-11 11:30
Ursprungligen av reboot81:

Måla, layouta på en skärm full av fingeravtryck/repor?
Nej tack.

Inte alla har så fettiga/smutsiga fingrar och det finns ju en del behandlade skärmar som tål det mesta utan att bli repiga. Finns redan (konstigt nog?) väldigt många som jobbar med touchskärmar.

Multitouch på stationär är dödsdömt - om den inte ligger ner på skrivbordet - eller en lätt lutning uppåt - vilket mycket väl kan vara ett alternativt sätt att jobba med datorer i nära framtid. Men att ha en vanlig stående som denna med multitouch är dödsdömt. Det blir inte så. Det har Apple konstanterat och det har säkert många andra inom databranchen, medicin, beteendevetenskap, biologi, etc - insett.
Varför? P.g.a. hur vi ser ut - våra kroppar. Axlar och armar vill inte vara med på en sådan rigg.
Man kommer inte heller någonsin att ha skärmar 2 meter upp i luften på skrivbord. Nacken säger nej. Man kommer inte heller att köra spegelvända gränssnitt på skärmarna. Våra hjärnor pallar inte.
Varför ASUS klämt ur sig denna med multitouch fattar jag inte. Men dom klämmer ur sig ditt och datt då och då :-D. Allt möjligt. I Asien hystar man vilt. Eller så är det bara en vanlig demagogisk säljgrej (som megapixelhysterin för kameror t.ex.) - folk tror att det är ett betydande mervärde. Nå - den går ju att använda på vanligt sett också. Med mus eller platta. Antar jag.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-03-11 13:07

Väggmonterade touchskärmar/datorer har ett berättigande, men inte som arbetsdatorer, mer för information.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-11 13:16
Ursprungligen av kenjon:

Väggmonterade touchskärmar/datorer har ett berättigande, men inte som arbetsdatorer, mer för information.

Så alla de 100.000-tals touchskärmar/datorer som redan finns i bruk i butiker och på restauranger har inget berättigande?

Bevaka tråden