Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grattis på 10-årsdagen, 99mac!

Tråden skapades och har fått 118 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-04 23:32

Stort grattis såklart! Vilken otrolig resa, många av oss trivdes bra som outsiders, men häftigt att den ljusa sidan vunnit mar.
Grattis Martin du är ett sorts föredöme! En gång i tiden var jeg mer på 99mac än nån annan stans på nätet nu har livet blivit mer komplext och jag tittat inte in så ofta. Samtidigt har behovet av problemlösning blivit mindre, men när det skiter sig så är man tillbaka direkt

Gratulerar på 10 årsdagen. Självklart är Martin värd en stor eloge för iden m att skapa forumet o för arbetet genom åren m att förnya.
Utan användare hade d dock inte varit särskilt kul här så tack alla som dagligen bidrar m något som är till hjälp för nån annan eller som bara är kul.

Jag var inte en särskilt aktiv medlem i början, d var ett annat forum som tog upp min tid ett forum som dock försvann förra året (tror jag). 99.se är den enda svenskspråkiga nyhets- och forumtjänsten jag använder mig av, bara det säger en massa om hur stort det blivit.

Herregud vad tiden går fort - väldigt kul att kunna titulera sig 99.se-medlem! Bra jobbat Björnström och alla andra!

Tio år! Grattis!

Jisses, jag minns inte hur eller från vem jag fick tipset men jag reggade mig den 7:e maj, när 99mac var tre dagar gammal. Gapade ganska mycket och blev därför moderator för PowerBooks och Mac OS X (tror jag). Det var en härligt tid med intressanta diskussioner, fr.a. OS X som var helt nytt, bara drygt en månad gammalt när 99mac öppnade sina portar.

Idag är man gift och har inte tid att sitta på forumet halva nätterna. Och så är man ju tio år äldre...

Tiden går fort, jag tycker fortfarande att det var alldeles nyss som vi var ett gäng hemma hos Cogito i Sundsvall och åt tårta på 6-årsdagen - jag kanske börjar bli gammal..?

Grattis 99mac - och Björnström och alla ni andra nittinior såklart! Ni har förgyllt min tillvaro under de år som jag har varit aktiv här, och jag hoppas att ni fortsätter att göra det i många år framöver. Jag hoppas att jag har tillfört något jag med...

Grattis 99mac!

Jag minns den där minimässan som Björnström fixade i Stockholm. Den avslutades med teveutsändningen av en keynote med Steve Jobs i biosalong. Någon som minns vad som presenterades då?

Ursprungligen av Anders Täpp:

Jag minns den där minimässan som Björnström fixade i Stockholm. Den avslutades med teveutsändningen av en keynote med Steve Jobs i biosalong. Någon som minns vad som presenterades då?

iMac globe. Flera deltagare gick och kring och flashade med sina iPods, då blev man sugen... om det var den på Nalen du tänker på.

Ursprungligen av Mutant:

iMac globe. Flera deltagare gick och kring och flashade med sina iPods, då blev man sugen... om det var den på Nalen du tänker på.

Minimässan var ute i Sickla.. Året innan var det Nalen. Riktigt skoj event, synd att det inte gick att fortsätta med..

Grattis på 10-årsdagen..

Ursprungligen av J THOMAS E:

Minimässan var ute i Sickla.. Året innan var det Nalen. Riktigt skoj event, synd att det inte gick att fortsätta med..

Grattis på 10-årsdagen..

Vi skulle faktiskt kunna återvända till den där lokalen men istället för en trappa upp så åker vi 30 trappor neråt istället. Ner i Atlas Copco:s gruva! Vore väl lite ballt som 99mac pubkväll i sommar?

Ursprungligen av J THOMAS E:

Minimässan var ute i Sickla.. Året innan var det Nalen. Riktigt skoj event, synd att det inte gick att fortsätta med....

Just det, där var jag också.

Apropå tio år. Kopierade just 70 GB musik till en extern HD via USB. Tog ca 45 minuter. Håller nu på att kopiera över musiken till min G4 Cube från 2001 (som jag har som jukebox på min lagerlokal). Beräknad återstående tid: ett dygn.

Ursprungligen av Mutant:

iMac globe. Flera deltagare gick och kring och flashade med sina iPods, då blev man sugen... om det var den på Nalen du tänker på.

iMac Globe ja. Januari 2002. Då satt jag i publiken i Moscone West och kunde knappt tro mina ögon. Steve LIVE!

Grattis 99mac!

Vi ska inte överskatta min insats i detta - det är ni medlemmar som skapat 99mac!

Titta på en kille som Adrian B som vigt halva sitt vuxna liv till sajten och som har skrivit 20.000 inlägg på fritiden, där har ni någon att fira idag

Grattis! Har läst mycket här, men det här är nog mitt första inlägg

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2011-05-05 01:15

G r a t t i s!!

Jag är nog inte en typisk medlem. Jag har aldrig ägt en mac, eller liknande.:"> Jag tror faktiskt inte att jag någonsin köpt en Apple-produkt, vad jag kan minnas.:"> Men i ödemarken i fjällen har jag hittat en ipod classic. Eftersom det inte gick att spåra ägaren fick jag överta den.;)

Tja, lite minnen då.

Mitt första minne är från Apple I & II och LISA är från tidigt 80-tal fast det är varken mycket att komma ihåg eller relevant.

Men ett riktigt kul Mac-minne är när jag på våren 1984 skulle skriva ett en A4 sida långt brev på den första mac:en jag fick testa. När jag var klar skulle brevet stavningskontrolleras. Men det funkade inte.:'( Ingen som helst respons kom. Förklaringen var att om inget var fel, fanns inget att rapportera. Jag var en ganska stöddig mac-användare under en period efter det!:D

Tror jag sökte efter info om en sprillans ny kamera vid namn Canon Powershot S80 och hittade en tråd "Bästa fickvänliga kameran" om bl.a. den på mac99, som enda sajt.

Första försöket till inlägg gällde att få mac99 rabatt hos inwarehouse, vilket de just då ensidigt hade avslutat till fleras besvikelse. Diskussionen avslutades av "Björnström" 4 minuter senare....

Jag hoppade direkt in i "Bästa fickvänliga kameran" med två raska inlägg. Nu hade jag hela 4 inlägg! Dessutom kunde jag idag konstatera att "Björnström" inte avslutat denna diskussion, så idag tog jag chansen och uppdaterade med de senaste fem årens erfarenheter. Varsågoda!:D

Med dagens två inlägg är jag uppe i ett snitt på 1inlägg per år, det ni!

Jag imponeras över kunnigheten och seriositeten här. Det är det bästa med mac99. Det finns många forum på nätet, men väldigt få riktigt bra. mac99 är ett av dem. Fortsätt så!:cool:

Grattis i nattliga timman!

"Ten more years!"

  • Medlem
  • 2011-05-05 00:10

Fantastiskt! Grattis! Det är få forum som lyckas ha den fina stämningen det är här!

Det är lätt att bli lite nostaligisk...

Con---gra---tu---lations!
and celebrations.

Jag måste slå ett slag för "Företagande" som var en viktig del av forumet. Där hade jag stor nytta och det var med hjälp av denna del av forumet som gjorde att jag blev den entreprenör och egenföretagare som jag är idag. Stort tack för det!

Hade tidigare ett konto med username "jakob", dessa inlägg verkar finnas kvar men söker man så hittar man istället inlägg från Jakob, som har stort J i sitt username. Jag minns att jag försökte slå ihop mina konton men att det blev problem i samband med övergången från 99mac.se till 99.se -Jag undrar om dessa går att slå ihop nu istället. Vore kul att ha historiken samlad på samma konto.

Grattis annars,
jakob

  • Medlem
  • 2011-05-05 02:17

Grattis!! )

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-05 05:48

Grattis och framförallt ett jättestort tack till Björnström och alla andra som drivit på och utvecklat 99mac till att bli bättre och bättre.

grattis från en som varit med ett tag

Congratulations!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-05-05 07:27

Grattis och tack för all hjälp!!

Tack för all hjälp under alla dessa år. Har man inte fått hjälp med sitt problem här så har det förmodligen inte kunnat fixas i alla fall. Men jag måste säga att det är mindre strul nu för tiden. Kernal panic tiden är över.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2011-05-05 08:44

Grattis!

Inte ofta man är inne här längre, men en gång i en svunnen tid...

Det var ett tag sedan man var här, men ett stort GRATTIS från mig också.

Stort grattis! 99mac är ett toppenforum!

Bevaka tråden