Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone 5 - spekulationer och rykten

Tråden skapades och har fått 1144 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-10-04 20:53

På köpcentret Entré i Malmö just i denna stund. Skojar dom med oss?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-04 20:55
Ursprungligen av Mija:

På köpcentret Entré i Malmö just i denna stund.

Gäller ju fortfarande, men det blir en väldans lång väntetid

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-10-04 20:56
Ursprungligen av Jeppe_E:

Gäller ju fortfarande, men det blir en väldans lång väntetid

Jo, men varför skulle en butik kosta på sig att göra egna reklamskyltar på detta sätt?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-10-04 20:58
Ursprungligen av Mija:

Jo, men varför skulle en butik kosta på sig att göra egna reklamskyltar på detta sätt?

För att få vara först och tjäna pengar på de som vill ha NU.

Klart det hade varit roligare med en ny design, men det var inte alls oväntat! Kommer att byta ut min 3GS mot en 4S den 28:e. Allt som jag önskade är med, så för mig är det en bra evolution.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-04 20:53

Jag tycker att man ska vara nöjd, Apple är trots allt ingen renodlad telefon tillverkare och kan inte ha bred utbud ala samsung.

Varför ändra på ett vinnande koncept folks, tänker Apple säkert som amen i kyrkan

Prestanda mässigt håller dom hyfsat jämna steg med sina konkurrenter .

Apple har en stor fördel som ingen kan ta ifrån dom "apple store" mjukvara och snart säkert 1 miljon appar för nerladdning ett inkört stabilt och pålitligt koncept .

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-04 20:53

Helt klart ett köp för mig, varit lite sisdär med iphone 4 designen men efter att ha lekt lite med den förut så kör jag på Iphone 4s
Visst bundet i 2års tid ,vilket suger lite när man är utomlands o inte kan köra ett annat simkort, men inget som är vitalt för mig, fokus är sverige.

Det är klart man kan ju vänta ett halvår så kommer det säkerligen säljas iphone 4s obundet.

Ursprungligen av Mindmeld:

Helt klart ett köp för mig, varit lite sisdär med iphone 4 designen men efter att ha lekt lite med den förut så kör jag på Iphone 4s
Visst bundet i 2års tid ,vilket suger lite när man är utomlands o inte kan köra ett annat simkort, men inget som är vitalt för mig, fokus är sverige.

Det är klart man kan ju vänta ett halvår så kommer det säkerligen säljas iphone 4s obundet.

Lär finnas på apple.se den 28:e, olåst naturligtvis.

Ursprungligen av Mindmeld:

Det är klart man kan ju vänta ett halvår så kommer det säkerligen säljas iphone 4s obundet.

Varför tror du det tar ett halvår? Jag tror att man kommer att kunna köpa den obunden från Apple direkt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-04 21:02

Haha när började alla tycka att Iphone 4(s) ser ful ut? Ser precis lika bra ut nu som den gjorde igår.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-04 20:54

Jag är inte den som brukar säga "Vad var det jag sa", men om jag hade varit det hade jag sagt det nu.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2011-10-04 20:56

iPhone 4/4S är inte bara uråldrad, den är rätt ful också, och inget man vill hålla i handen mer än av olycka..
3G/3GS var klar mysigare, och dem gav jag bort (till dotter och fru) och köpte den Sony Ericsson X10i som jag har nu.

Och som tjänstetelefon (i mitt bolag) finns iPhone 4 och Sony Ericsson Arc, känns som om valet är enkelt nu. (med Arc S kommande snart)

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-04 21:00
Ursprungligen av mattiL:

iPhone 4/4S är inte bara uråldrad, den är rätt ful också, och inget man vill hålla i handen mer än av olycka..
3G/3GS var klar mysigare, och dem gav jag bort (till dotter och fru) och köpte den Sony Ericsson X10i som jag har nu.

Och som tjänstetelefon (i mitt bolag) finns iPhone 4 och Sony Ericsson Arc, känns som om valet är enkelt nu. (med Arc S kommande snart)

Smaken är som baken, själv tycker jag Arcen är som en plastig banan.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2011-10-04 22:31
Ursprungligen av mattiL:

Och som tjänstetelefon (i mitt bolag) finns iPhone 4 och Sony Ericsson Arc, känns som om valet är enkelt nu. (med Arc S kommande snart)

Jojo, det duger med en SE Arc S, som inte har ändrat form utan bara har uppdaterats ifrån vanliga Arc, det är väl därför den fått tillägget S...hmm känner igen det från någonstans...;)

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-10-04 20:56

Verkar vara hårt tryck på apple.com går stundtals inte att komma dit.

...one more thing?

Siri kan komma att fylla en bra funktion när man kör bil - i övrigt kan jag aldrig se mig själv prata med min iPhone. Jag gillar inte att prata med döda ting, men det kommer säkert bli en super-duper-succé som hyllas på nästa event.

Tycker Apple tappat en del på sistone. För mycket bling-bling.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-04 20:59

Ska vi ta och flytta diskussionen kring iPhone 4s? Vi väntar ju trots allt på iPhone 5 fortfarande.

http://www.99.se/iphone/290097-vi-bestallt-iphone-4s.html

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-04 20:59

Då fortsätter den här tråden att leva ett tag till då! Iphone 5 lagom till WWDC?

Det är ju helt klart en ny telefon - grym kamera och fetaste processorn i kvarteret. kameran lockar...men jag väntar till nästa. Jag har hamnat rätt i rytmen; köpte 3G - hoppade 3GS - köpte 4an - hoppar denna och köper 5an. Perfekt.

Dom som inte fattar att Siri är en gamechanger - potentiellt ett paradigmskifte - större än när Apple visade att man kunde styra datorer/telefoner med fingrarna - har ingen susning om vad IT är idag och var vi är på väg :-D. Om 5-7 år så pratar miljontalsmänniskor med sina datorer - vare sig dom står på bordet eller hålls i handen - och det var Apple som startade lavinen/paradigmskiftet idag den 4 oktober 2011. Denna Keynote är för framtida historiker den viktigaste efter presentationen av första iPhonen. So far. Apple har verkligen ångan uppe! Jezes vad dom lassar tonvis med dollars på research och utveckling. Hårdvaran är en baggis i sammanhanget. iCloud och Siri går till historien - iPhonen - hårdvaran - vare sig den heter 4GS, 5, 7767x, etc - är en parentes som ingen minns inom kort.

Ursprungligen av Zimmerman:

Det är ju helt klart en ny telefon - grym kamera och fetaste processorn i kvarteret. kameran lockar...men jag väntar till nästa. Jag har hamnat rätt i rytmen; köpte 3G - hoppade 3GS - köpte 4an - hoppar denna och köper 5an. Perfekt.

Dom som inte fattar att Siri är en gamechanger - potentiellt ett paradigmskifte - större än när Apple visade att man kunde styra datorer/telefoner med fingrarna - har ingen susning om vad IT är idag och var vi är på väg :-D. Om 5-7 år så pratar miljontalsmänniskor med sina datorer - vare sig dom står på bordet eller hålls i handen - och det var Apple som startade lavinen/paradigmskiftet idag den 4 oktober 2011. Denna Keynote är för framtida historiker den viktigaste efter presentationen av första iPhonen. So far. Apple har verkligen ångan uppe! Jezes vad dom lassar tonvis med dollars på research och utveckling. Hårdvaran är en baggis i sammanhanget. iCloud och Siri går till historien - iPhonen - hårdvaran - vare sig den heter 4GS, 5, 7767x, etc - är en parentes som ingen minns inom kort.

För en gångs skull håller jag faktiskt med dig fullständigt.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-04 21:12

Exempelbilder från kameran i 4S http://www.apple.com/se/iphone/#camera

Helt okej (sitter med bilderna och kollar i CS just nu) kvalitet.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-10-04 21:00

Att inte ha 10.7.2, iOS5 och iCloud klara för släpp i dag tycker jag är under all kritik.
Känns som om Apple har blivit ett slött företag, som bara pratar framtid utan att kunna visa nått i dag.

När den blåvita G3an kom, eller färgade iMacen kom för länge sen kunde man köpa det dagen efter.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-10-04 21:02
Ursprungligen av knappen:

Att inte ha 10.7.2, iOS5 och iCloud klara för släpp i dag tycker jag är under all kritik.
Känns som om Apple har blivit ett slött företag, som bara pratar framtid utan att kunna visa nått i dag.

När den blåvita G3an kom, eller färgade iMacen kom för länge sen kunde man köpa det dagen efter.

Jaaa, att behöva vänta åtta dagar är ju jobbigt...eller inte...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-10-04 21:05
Ursprungligen av lasselu:

Jaaa, att behöva vänta åtta dagar är ju jobbigt...eller inte...

Väntan är inget problem, men jag tycker att de skulle vinna mycket på att släppa det samtidigt. De har ju haft ett tag på sig.

Ursprungligen av knappen:

Väntan är inget problem, men jag tycker att de skulle vinna mycket på att släppa det samtidigt. De har ju haft ett tag på sig.

Exakt vad skulle de vinna på att släppa det idag? Att allting skulle krascha totalt? De kan ju inte ens hålla apple.com igång.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-10-04 21:10
Ursprungligen av Capeman:

Exakt vad skulle de vinna på att släppa det idag? Att allting skulle krascha totalt?

Varför skulle det krascha mer i dag för än den 12 oktober?

Ursprungligen av knappen:

Varför skulle det krascha mer i dag för än den 12 oktober?

Därför att trycket är helt enormt just idag när de visat upp en ny iPhone. Men varför skulle de vinna mycket på att släppa det idag?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-10-04 21:14
Ursprungligen av Capeman:

Därför att trycket är helt enormt just idag när de visat upp en ny iPhone. Men varför skulle de vinna mycket på att släppa det idag?

För att folk har förväntat sig det. Som i framtiden inte kommer förvänta sig att de kommer släppa nått när de presenterar det. Badwill i förlängningen.

Ursprungligen av knappen:

För att folk har förväntat sig det. Som i framtiden inte kommer förvänta sig att de kommer släppa nått när de presenterar det. Badwill i förlängningen.

När släppte Apple senast något samma dag de visade upp det? Speciellt iOS? Den blev ju GM idag. Ingen som aktivt följer Apple har nog förväntat sig det.

Bevaka tråden