Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för iPhone 4S

Tråden skapades och har fått 851 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av CEk:

Såg att de hade flyttat ner mute-knappen lite grand. Alla tillbehörstillverkare lär ju bli oerhört glada. (och dom som har dyra skal till sin 4:a och vill uppgradera)

En liten liten aning, men det gjordes ju redan med CDMA-versionen av iPhone 4, så det är inget nytt. iPhone 4S har alltså samma yttre som Verizons iPhone 4.

Ja, lite har den flyttats, lär inte påverka skal då det brukar vara öppet från mute-knappen ner till volymknapparna.

Hade mute-knappen flyttats åt andra hållet så kanske problem kunnat uppstå.

Bra med kvinnoröst på Siri. En del vill ha mansröst.

Om man ställer om till Brittisk; ändrar den röst då till mansröst? har för mig ha hört detta i videos på youtube.

Själv föredrar jag nog Siri med kvinnoröst - enda käringen som gör som man säger ju

Ursprungligen av Goflorp:

Bra med kvinnoröst på Siri. En del vill ha mansröst.

Om man ställer om till Brittisk; ändrar den röst då till mansröst? har för mig ha hört detta i videos på youtube.

Själv föredrar jag nog Siri med kvinnoröst - enda käringen som gör som man säger ju

Nä, det är alltid Siri.

Ursprungligen av keptang:

Nä, det är alltid Siri.

Fy vad jag är avis på dig nu!

Siri har koll. Faktiskt helt otroligt att hon förstår allt man säger, som siffrorna nedan t.ex. som jag bara rabblade upp.

Det är kopplingen till Wolfram Alpha som fixar detta.

För den som inte har Siri så kan man ladda ner appen Wolfram Alfa på AppStore.
Den är rätt grym -speciellt på iPad .

Se den som en smartare Google...

Ursprungligen av Goflorp:

Det är kopplingen till Wolfram Alpha som fixar detta.

För den som inte har Siri så kan man ladda ner appen Wolfram Alfa på AppStore.
Den är rätt grym -speciellt på iPad .

Se den som en smartare Google...

Jepp, fast det som är mest imponerande är att hon tolkar det man säger 100% rätt.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-17 22:19

Jag ser fram emot att slippa vara en trafikfara när jag sms:ar frun att jag hämtar upp henne vid gymmet om tre minuter.

  • Medlem
  • Mariefred
  • 2011-10-17 22:43
Ursprungligen av planB:

Jag ser fram emot att slippa vara en trafikfara när jag sms:ar frun att jag hämtar upp henne vid gymmet om tre minuter.

Hon kommer inte att tycka att det är märkligt när hon får meddelandet på engelska :)?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-17 23:09
Ursprungligen av planB:

Jag ser fram emot att slippa vara en trafikfara när jag sms:ar frun att jag hämtar upp henne vid gymmet om tre minuter.

Hon kan ju använda "Hitta vänner" istället så ser hon var du är

Ursprungligen av zappee:

Hon kan ju använda "Hitta vänner" istället så ser hon var du är

Jag och gumman skickar varandra platsangivelse i Whatsapp.
Bra veta hur långt det är kvar tills man blir upphämtad - speciellt i sketvädret nu på hösten...

Citat:

…the iPhone 5 is a “complete redesign. This is a very large project that Steve dedicated all of his time to. He was not that involved in the 4S because his time was limited.”

Så mycket för "S is for Steve" då. Får bli "5 is for 5teve"..

keptang din gamla gök....

När du säger att Siri funkar med 4S inställd på svenska språket, så menar du väl att du smörar för henne på bästa skolengelskan och inte med södersnack...?

Tycker också att du var obeskrivligt taskig att du inte PM'ade mig och frågade om jag ville ha en 4S med och bli med på en beställning med dig, så var glad att jag är en snäll gosse annars hade det blifvit kastrering med slö skridsko....

Dr Tinnitus

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

keptang din gamla gök....

När du säger att Siri funkar med 4S inställd på svenska språket, så menar du väl att du smörar för henne på bästa skolengelskan och inte med södersnack...?

Tycker också att du var obeskrivligt taskig att du inte PM'ade mig och frågade om jag ville ha en 4S med och bli med på en beställning med dig, så var glad att jag är en snäll gosse annars hade det blifvit kastrering med slö skridsko....

Dr Tinnitus

haha, såklart är Siri på engelska, men gränssnitt på svenska (någon här ville veta om det funkade). Nu kör jag ju alltid allt på engelska, någon skolengelska kör jag inte med.

Jag ska skärpa mig, PM'ar dig när 5an kommer.

Ursprungligen av keptang:

haha, såklart är Siri på engelska, men gränssnitt på svenska (någon här ville veta om det funkade). Nu kör jag ju alltid allt på engelska, någon skolengelska kör jag inte med.

Jag ska skärpa mig, PM'ar dig när 5an kommer.

Och bara för att göra det extra övertydlig för en ANALfabet som mig....

Man kan alltså ha telefonen inställd på svenskt språk och samtidigt snacka engelska med Siri. Ja/Nej?

Dr Tinnitus

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Och bara för att göra det extra övertydlig för en ANALfabet som mig....

Man kan alltså ha telefonen inställd på svenskt språk och samtidigt snacka engelska med Siri. Ja/Nej?

Dr Tinnitus

Ja.

..

Terry White har haft lite roliga frågor till Siri som kan vara värda att se, kolla här:

Keptang

Undrar vad Siri säger om den ultimata testfrasen :

My hoovercraft is full Of eels...

Ursprungligen av Goflorp:

Keptang

Undrar vad Siri säger om den ultimata testfrasen :

My hoovercraft is full Of eels...

Nånting i stil med "please fondle my buttocks"?

Och så heter det hovercraft. Hoover är ett smeknamn på dammsugare medan hover betyder sväva. En hoovercraft torde således sugas ner under vatten om sådana fanns.

Ursprungligen av Goflorp:

Keptang

Undrar vad Siri säger om den ultimata testfrasen :

My hoovercraft is full Of eels...

Hon förstår inte det.

Antar att hon inte är något fan av Monty Python.

Det kanske var en J Edgar hoovercraft?

Synd hon inte begrep den.

Monty Python - Dirty Hungarian Phrasebook - YouTube

( för er som inte hajar nåt av de senaste inläggen, se sketchen)

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2011-10-19 19:32

Anlände idag!

Men jag måste fråga, jag har telia, men verkar som jag "tappat bort" Aktivera 3g funktionen. Har provat återställa telefonen 2x ggr men inget hjälper. På min 4:a så finns den kvar efter jag lagt in iOS 5

Nån fler som har märkt samma? Eller måste jag fortsätta återställa tills man får tur?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-19 21:57
Ursprungligen av Krullka:

Anlände idag!

Men jag måste fråga, jag har telia, men verkar som jag "tappat bort" Aktivera 3g funktionen. Har provat återställa telefonen 2x ggr men inget hjälper. På min 4:a så finns den kvar efter jag lagt in iOS 5

Nån fler som har märkt samma? Eller måste jag fortsätta återställa tills man får tur?

Denna funktion verkar vara operatörsbunden och gäller bara 4S, (iaf för mig så är detta en show stopper)

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-19 22:31
Ursprungligen av FreddeB:

Denna funktion verkar vara operatörsbunden och gäller bara 4S, (iaf för mig så är detta en show stopper)

Varför är det en show stopper?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-20 10:29
Ursprungligen av zappee:

Varför är det en show stopper?

Jag spenderar mycket tid Sthlms skärgård där Telenors 3G-täckning är omöjligt dålig (med en 4S skulle jag antagligen sitta med 0 pinnar 3G) går jag manuellt över till Edge på min i4:a kan jag iaf använda telefonen till att ringa med.

Ursprungligen av FreddeB:

Jag spenderar mycket tid Sthlms skärgård där Telenors 3G-täckning är omöjligt dålig (med en 4S skulle jag antagligen sitta med 0 pinnar 3G) går jag manuellt över till Edge på min i4:a kan jag iaf använda telefonen till att ringa med.

Den ska väl iofs ramla över på GSM (EDGE) automatiskt men det är skönt allt slippa pingponget mellan GSM och WCDMA

Ursprungligen av BlackSmp:

Den ska väl iofs ramla över på GSM (EDGE) automatiskt men det är skönt allt slippa pingponget mellan GSM och WCDMA

WCDMA? Det har vi inte i Sverige...

Ursprungligen av capeman:

wcdma? Det har vi inte i sverige...

wcdma = umts.
Egentligen heter det väl W-CDMA.

Gaah, varför gör den om saker till gemener..

edit: http://en.wikipedia.org/wiki/W-CDMA_(UMTS)

Ursprungligen av keptang:

wcdma = umts.

Helt rätt, blandade så klart ihop det med CDMA...

Bevaka tråden