Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har Flickr-konto

Tråden skapades och har fått 1022 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • S.Sandby
  • 2011-02-21 16:33
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-02-21 17:34
Ursprungligen av Potah:

Den här gillar jag verkligen, grafiskt med alla linjer. Riktigt riktigt bra tycker jag!
Skön ton i framkallningen.

Tack Potah, jag såg direkt kompositionen när jag gick ut på badbryggan. Det räckte med en bildtagning, så satt den!

Ursprungligen av Hallon:

Tack för att ni gillar kissen
Jag diggar verkligen bro/brygg-bilden av Reisan också!

Tack Hallon, jag blev riktigt nöjd med bilden.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-05-12 16:44

Fågelsafari på Dansjön / Alvesta

Flickr // Pasta

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-05-12 17:44
Ursprungligen av Hallon:

Fågelsafari på Dansjön / Alvesta

Snygga fågelbilder
Vad hade du för brännvidd här?

Ursprungligen av joakimo:

Snygga fågelbilder
Vad hade du för brännvidd här?

KLickar man på bilden på FlickR så kan man efter det välja
"actions/ view EXIF data"

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-05-12 18:54
Ursprungligen av Goflorp:

KLickar man på bilden på FlickR så kan man efter det välja
"actions/ view EXIF data"

Satt och letade efter det men måste kollat lite dåligt. Tack!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-05-13 20:53

Yes, 200 mm var det. Dock hade jag 2x konvertern på på några av bilderna (kommer inte med i exif-datan). Av de två jag la in här så är bilden med kanadagåsen tagen med konvetern.

Svårhittad, det erkänner jag - och väldigt ofta har den som äger flickR-sidan kryssat i "Hide Exif data"

Aldrig förstått mig på folk som vill gömma receptet liksom...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-05-14 18:35
Ursprungligen av Goflorp:

Svårhittad, det erkänner jag - och väldigt ofta har den som äger flickR-sidan kryssat i "Hide Exif data"

Aldrig förstått mig på folk som vill gömma receptet liksom...

En anledning kan ju vara att man vill ha en så ren sida som möjligt. Flickrs layout är förhållandevis bra på att lyfta fram bilderna, men desto mindre element som stör, desto bättre.

Sen kan det ju vara en poäng att inte visa med vad/hur bilden tagits — det är bilden som ska tala.

Ursprungligen av Adzam 1:

En anledning kan ju vara att man vill ha en så ren sida som möjligt. Flickrs layout är förhållandevis bra på att lyfta fram bilderna, men desto mindre element som stör, desto bättre.

Sen kan det ju vara en poäng att inte visa med vad/hur bilden tagits — det är bilden som ska tala.

Snarare är det väl än mer skäl till beundran och "ååh"-faktor när man vet att de gjort på ngt speciellt sätt.
Om man ser en grym telebild och vill veta brännvidd eller bländare etc, sånt är ju bara kul.
Bilden talar väl ändå, EXIF data får man ju klicka fram, det står ju inte där rätt i nyllet på folk.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-05-15 15:52

Mja jag vet inte...

Ursprungligen av joakimo:

Inga mästerverk men detta är miljön jag gillar att vistas i. Här i Femundsmarka Nasjonalpark, Norge

Edit: Töntigt inlägg nummer 1000

Sköna bilder. Och "grattis" till 1000e inlägget.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2011-06-15 11:14

Hej.
Hittade denna tråd på 99 och tänkte nu bidraga med en länk till mitt flickr konto.
Jag skapade det för mitt projekt som går ut på att under 2011 ta en bild varje dag och publicera den samma dag.
Alltså den måste vara tagen den dag som den representerar. Det har varit en utmaning vissa dagar men samtidigt väldigt nyttigt och lärorikt.
Och bra för kreativiteten.
Håll till godo.
//anders
Flickr: enomdagen's Photostream

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-06-15 17:24

Visst är det härligt med attityd framför kameran...

Flickr: Rei Trulsson's Photostream

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-12 13:36
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-22 12:16

Flickr får ett nytt användargränssnitt inom en snar framtid. Jag hoppas verkligen att detta blir riktigt bra då det är en av mina favorittjänster på nätet.

Flickr Is Getting a Major Makeover | Betabeat — News, gossip and intel from Silicon Alley 2.0.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-17 23:08

Lite semesterbilder från fyra olika länder som jag fjompade upp på Flickr.

South East Asia 2011

Ursprungligen av magnur:

Lite semesterbilder från fyra olika länder som jag fjompade upp på Flickr.

South East Asia 2011

Fina bilder, vad använder du för utrustning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-18 09:52
Ursprungligen av keptang:

Fina bilder, vad använder du för utrustning?

Jag har sådan där ultramodern kamera En Canon 40D med ett Sigma 18-50 och ett Canon 70-300IS hade jag med mig på resan.

Ursprungligen av magnur:

Jag har sådan där ultramodern kamera En Canon 40D med ett Sigma 18-50 och ett Canon 70-300IS hade jag med mig på resan.

Bra resultat, syns att du tänker på vad du fotograferar; Du fotograferar.
Bilder är det där klick-klick bara utan ngn tanke bakom..

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-18 11:55
Ursprungligen av magnur:

Lite semesterbilder från fyra olika länder som jag fjompade upp på Flickr.

South East Asia 2011

Många fina bilder där!

Har precis lagt upp mina första bilder på Flickr. De är en del av ett projekt som jag arbetar med just nu och kan ses här:

ArThorsen's Photostream

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-02-13 19:52

På sista tiden har jag haft problem med att vissa bilder blir överskärpta när jag lägger upp dom på Flickr. Finns det någon här som har koll på varför och/eller hur man kommer runt det? Nu senast la jag upp en bild på en ekorre och huvudet ser inte bra ut - det ser liksom pixligt och överskärpt ut.. Med den här bilden så testade jag flera olika profiler för att se om det gjorde någon skillnad - men icke... När jag kollar på samma jpg-bild i datorn så ser det betydligt mer naturligt ut.

Samma sak gäller för den här pippin:

Dessa två bilder är fotade med två olika kameror. Pippin med D600 och ekorren med en D50.

http://www.flickr.com/pastamange

Här är min Flickr. har nyligen blivit kontaktad av både Getty Images och en annan bildbyrå för försäljning av mina bilder, jättekul.

http://www.flickr.com/photos/storkholm/

Bevaka tråden