Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-06-27 08:48
Ursprungligen av barbapappa_86:

Ogillar man sina grannar så...

Alla har inte grannar

Ursprungligen av MatsOlov:

Alla har inte grannar

Hade jag inte grannar så skulle jag nog köpa mig en bra sub också, det enda jag känner att jag inte riktigt får ut av monitorerna.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-06-27 18:51
Ursprungligen av barbapappa_86:

Köpte mig ett nytt billigt bord på IKEA så jag kan dra ut mitt MIDI keyboard, fungerar väl sådär.

Jag är ute efter en liknande lösning. Vad är det för Ikea-bord du köpt, och vad är det som bara funkar sådär?

Ursprungligen av filuren:

Jag är ute efter en liknande lösning. Vad är det för Ikea-bord du köpt, och vad är det som bara funkar sådär?

Det är modellen Galant från IKEA (jag köpte dock en 120):

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S8...

..och tangentbordsutdraget:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50...

Problemet jag hade var att min KeyRig 49 inte fick plats under skrivbordet. Jag kunde bara skjuta in den halvvägs. Då jag även köpte balkongtrall och hade några över så tog jag ett par träbitar och använde som distans:

Som du ser så har jag flyttat den längre bak, bakom själva metallramen. En rätt tight fit, men det funkar bra. Skulle ha kunnat ha satt den 1-2 cm längre in så att min keyboard inte sticket ut, men att mäta är för fegisar

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-06-27 21:02
Ursprungligen av barbapappa_86:

Det är modellen Galant från IKEA (jag köpte dock en 120):

Stiligt. Jag har ju samma keyboard och funderat på hur tusan man ska lösa det.

Ursprungligen av filuren:

Stiligt. Jag har ju samma keyboard och funderat på hur tusan man ska lösa det.

Nu vet du

Ursprungligen av Gusten68:

Ida, var har du hittat "träpanelen" du har på din imac, skrivbord (bakgrundsbilden alltså)

Bakgrundsbilden heter: Love Thy Neighbor och finns med rätt långt ned bland bidragen för juni.

Senast redigerat 2015-02-18 10:11

Tack Ida!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-07-13 06:59

Vad gulligt, de skickar med underlägg i retrostil.
Ur Telias välkomstpaket för fiberanslutning. OS X versionen har dom endast som nedladdning.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-01-08 17:38

Tjejens flickrum. En inspirationskvävande möbel i mitt tycke.

Ursprungligen av reboot81:

Tjejens flickrum. En inspirationskvävande möbel i mitt tycke.

Känns som skrivbordet inte riktigt var tänkt för att användas med datorer

Väntar på 4K skärmar sen blir det åka av

  • Medlem
  • 2014-02-02 13:27
Ursprungligen av @ndreas:

Väntar på 4K skärmar sen blir det åka av

Vad ska du koppla in dessa 4K-skärmar i för maskin?

Ursprungligen av Dalle:

Vad ska du koppla in dessa 4K-skärmar i för maskin?

' Mac Pro

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2014-02-02 13:39
Ursprungligen av @ndreas:

Väntar på 4K skärmar sen blir det åka av

Om du inte vet vad du ska göra av dina gamla skärmar finns det plats på mitt skrivbord

  • Medlem
  • Finspång
  • 2014-02-19 22:12

Skärmar kan man inte ha för många av

EDIT: Utan fönster i helskärm

Bakgrunden var mest för att testa... kommer bytas ut snarast...

Senast redigerat 2014-02-19 23:05

Inte okej att ha terminal och webbläsare i fullskärm på varsin skärm och hävda att man kan ha fler skärmar... Jag behöver fler skärmar på mitt jobb (har 2x24"@1920x1200) men då utnyttjar jag faktiskt de jag har till max.

Måste bara fråga, vad vill du ha det vita till på sidan av dina webbsidor? Själv körde inte ens webbläsaren i fullskärm på min gamla MBA 11".

  • Medlem
  • Finspång
  • 2014-02-19 22:58
Ursprungligen av hansfilipelo:

Inte okej att ha terminal och webbläsare i fullskärm på varsin skärm och hävda att man kan ha fler skärmar... Jag behöver fler skärmar på mitt jobb (har 2x24"@1920x1200) men då utnyttjar jag faktiskt de jag har till max.

Måste bara fråga, vad vill du ha det vita till på sidan av dina webbsidor? Själv körde inte ens webbläsaren i fullskärm på min gamla MBA 11".

Haha jaja, lugn nu

Brukar inte ha det såhär men hade precis startat om datorn och drog bara upp några fönster
Men jag håller med, brukar inte ha Chrome eller terminalen i helskärm för det är totalt onödigt. Meningslöst att ha fyra skärmar när innehållet man visar skulle rymts på en skärm

EDIT: Windows magnet och window tidy är f.ö två bra program för att placera ut fönster i förbestämda mönster och därmed utnyttja skärmytan till max.

  • Medlem
  • norrland
  • 2014-02-20 06:49

ouff, måste få fingrarna ur och flytta nätverksprylar/microserver/skrivare till klädkammaren som är bakom väggen skrivbordet står mot, och samtidigt fixa kableldragningen igen, lätt hänt att det blir trassel när man uppgraderar saker och ska ha igång det så snabbt som möjligt

Senast redigerat 2014-02-20 18:13

Är sugen på nytt skrivbord och Bang & olufsen högtalare

Inte en alltför vacker bild o den visar dessutom inte hela det röriga skrivbordet, räcker mer än nog ;), men det jag ville visa syns. Mitt smarta skärmupplägg m iPad som extraskärm tack vare AirDisplay. Stället den står på hittade jag i en "skräphög" när jag gick en kort kurs nyligen. Det är ett laptops-ställ från AiData

Funkar prima nu när jag behöver ha uppe fler fönster än vad som ryms på min 21,5" iMac

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-05-02 18:27

Nyligen levererad dator och ett skrivbord som är mer välstädat än vad det brukar vara.

Ursprungligen av joakimo:

Nyligen levererad dator och ett skrivbord som är mer välstädat än vad det brukar vara.

Oj vad nice!!!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-07-17 15:50

Lite ostädat hemstudio dårå..

Bevaka tråden