Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

7.0 ute

Tråden skapades och har fått 687 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Hjo
  • 2013-09-18 19:43
Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Jag lyckades hitta uppdateringen redan 18:57 någon gång OTA och har redan fått ner all data så vitt jag förstår men sitter fast på "förbereder uppdatering" nu... iTunes kunde jag inte uppdatera till 11.1, då fick jag error.

"förbereder uppdatering" tog en stund men nu så är det färdigt, äpplet och ett smalt streck som snart är ifylld...;D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-18 19:47
Ursprungligen av Hjopek:

"förbereder uppdatering" tog en stund men nu så är det färdigt, äpplet och ett smalt streck som snart är ifylld...;D

Grattis, samma här och jag kan knappt hålla mig från att se iOS7-eländet Vi kan inte vara kloka....

Ursprungligen av Hjopek:

"förbereder uppdatering" tog en stund men nu så är det färdigt, äpplet och ett smalt streck som snart är ifylld...;D

Härligt! Nu är jag också på äpplet

Nu är jag igång med iOS 7 började adda ner 19.04.

Fortfarande ingen med ios 7 beta som lyckas få ner den riktiga versionen?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-09-18 19:54
Ursprungligen av D_Odell:

Är det någon fått det att uppdatera OTA? Flickvännens 4a får misslyckande om och om.

Fungerade efter ca 10 försök på en iPhone 4. Nu är det kroniskt fel på en iPad Mini. Omstart och reset gör ingen skillnad.

EDIT: Nu gick det helt plötsligt igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-18 19:54
Ursprungligen av reboot81:

Uppdatering till iDVD 7.1.2 ute.

Nädu, det var bra länge sedan.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-18 19:55
Ursprungligen av koffas:

Fortfarande ingen med ios 7 beta som lyckas få ner den riktiga versionen?

Straffet för att vi var ivriga

Äntligen bet det, jag har väntat en vecka nu och ändå blir den kommande timmen den längsta väntan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-18 19:59

Man blir lite besviken på hur släppet är skött. Ge mig antingen en session för komplett nedladdning eller ett informativt felmeddelande med uppmaning om att vänta. Nu är det i stället en bunt olika kryptiska felmeddelanden och i bland dyker de upp och bryter processen efter att nästan allt av de ca 700 MB har laddats ner, vilket verkar vara ett otroligt slöseri på den redan begränsade bandbredden.

Ursprungligen av lappen71:

Straffet för att vi var ivriga

Försökt lösa det. Höll in home+sleep button tills itunes visade, tryckte på återställ nu står error och telefonen visar bara itunes-symbolen. Haha, hur lyckas man med detta...

  • Medlem
  • 2013-09-18 20:03
Ursprungligen av lmfs:

Hmm... Som verklig Apple-vän kan man kalla dagens release som en riktigt fiasko.

40 minuter efter release och det går inte att installera. Något som Apple varit extremt duktiga på. Nej, gör om, gör rätt. Inte att det återstår 6 minuter av uppgradering för att 2 minuter senare säga "allmänt fel, försök igen".

Säg det då.

1 miljard användare som ska hämta hundratals MB, det är inte enkelt. Samtidigt.

Sprid ut det mellan länder istället.

Tja, jag har också bekymmer. Jag nådde stadiet "Förbereder installation" och sedan blev det fel och jag fick börja om på nytt. Men jag är lika glad för det, det kommer en dag i morgon eller övermorgon när trycket är mindre. Så himla viktigt är det inte att få det senaste, och oprövade, just nu.

  • Medlem
  • Skurup
  • 2013-09-18 20:05

Efter 4 försök på iPhone5 och 6 försök på ipad mini så laddas det äntligen ner.
7 timmar på iPhone och 21 min på ipaden???

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-18 20:07

Är igång här med på 2 enheter. Tycker det lilla jag provat att det funkar bra. Dock tycker jag likadant om ikonerna och typsnittet som jag gjorde på presentationen, att dem ser alldeles för "platta" ut.

JAAAA! Jag lyckades. höll in home+ sleep button igen, och då lyckades jag återställa telefonen till ios 6 och nu laddas ios 7 ner.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-09-18 20:09

Det finns hämta hos https://www.macupdate.com, men även där går trögt, dvs händer inget.
Jag hämtar istället via mobilens nedladdning, den säger nu ca 35 min kvar

  • Medlem
  • 2013-09-18 20:09
Ursprungligen av Ljung:

Tja, jag har också bekymmer. Jag nådde stadiet "Förbereder installation" och sedan blev det fel och jag fick börja om på nytt. Men jag är lika glad för det, det kommer en dag i morgon eller övermorgon när trycket är mindre. Så himla viktigt är det inte att få det senaste, och oprövade, just nu.

Absolut! Sitter med installation som stannat nu på runt 96% eller något. Men det är roligt att vara med från början, det är vad det handlar om.

Det funkar inte alltid. Men lika roligt (kul) är det varje gång.

  • Medlem
  • 2013-09-18 20:09
Ursprungligen av iDoit:

Efter 4 försök på iPhone5 och 6 försök på ipad mini så laddas det äntligen ner.
7 timmar på iPhone och 21 min på ipaden???

Och snart kommer "Programuppdatering misslyckades. Ett fel inträffade vid hämtning av iOS7"

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-18 20:10

Det roliga för mig är att jag får ständigt samma fel i iTunes 11.1 vid försök att uppdatera iPhone 5 - Error 9006.

Kollar man upp vad just 9006 innebär så ger Apple följande svar :

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-18 20:10
Ursprungligen av koffas:

JAAAA! Jag lyckades. höll in home+ sleep button igen, och då lyckades jag återställa telefonen till ios 6 och nu laddas ios 7 ner.

Bra men jag kämpar än. Får bara upp meddelande om att firmwaren jag har inte är för min device

  • Medlem
  • Skurup
  • 2013-09-18 20:11
Ursprungligen av Ljung:

Och snart kommer "Programuppdatering misslyckades. Ett fel inträffade vid hämtning av iOS7"

Helt rätt, hände på iPaden när det var 17min kvar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-18 20:11
Ursprungligen av Ljung:

Tja, jag har också bekymmer. Jag nådde stadiet "Förbereder installation" och sedan blev det fel och jag fick börja om på nytt. Men jag är lika glad för det, det kommer en dag i morgon eller övermorgon när trycket är mindre. Så himla viktigt är det inte att få det senaste, och oprövade, just nu.

Jag tycker att det är viktigt. Ny programvara kan vara en väldigt spännande upplevelse om det är vad man är intresserad av. Det har för mig varit en klar höjdpunkt denna månad att se fram emot. Besvikelsen som uppstår när en förväntad upplevelse inte infinner sig kan vara väldigt stor. Det är som att stå på en konsert och vänta på att ett av ens favoritband ska uppträda och två timmar efter utsatt tid har fortfarande inget hänt och ingen information har kommit ut. Det är frustrerande. Den som väntar på något gott väntar alltid för länge.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-09-18 20:11
Ursprungligen av acke:

Nädu, det var bra länge sedan.

Ja... skumt bara att Programuppdatering gav mig iDVD7.1.2Update.pkg idag…

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-09-18 20:15

Samma sak för mig "Ett fel inträffade vid hämtning av iOS7", men försöker igen och då fick "10 min återstår" !

Efter att ha använt iOS 7, visserligen i beta i cirka 2,5 månad och nu precis gått tillbaka till iOS 6 för att kunna uppgradera till den skarpa versionen så börjar man verkligen inse vilket jättesteg detta komma bli för Apple. Jag var från början oerhört kritisk till den nya uppdateringen framför allt pga av dem tråkiga färgerna och vidriga ikonerna. Men man vänjer sig snabbt och idag skulle jag aldrig gå tillbaka till iOS 6 frivilligt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-18 20:18

Vad får alla ni för felkoder?

Jag får ständigt 9006.

  • Medlem
  • 2013-09-18 20:19
Ursprungligen av Rajje:

Jag tycker att det är viktigt. Ny programvara kan vara en väldigt spännande upplevelse om det är vad man är intresserad av. Det har för mig varit en klar höjdpunkt denna månad att se fram emot. Besvikelsen som uppstår när en förväntad upplevelse inte infinner sig kan vara väldigt stor. Det är som att stå på en konsert och vänta på att ett av ens favoritband ska uppträda och två timmar efter utsatt tid har fortfarande inget hänt och ingen information har kommit ut. Det är frustrerande. Den som väntar på något gott väntar alltid för länge.

Jag håller med dig. Men vad spelar det för roll om du få iOS7 i morgon eller på fredag istället för just nu när miljoner användare brutalt hamrar på Apples servrar (eller kör de via Akamai? Om inte så borde de göra det, som ett komplement i alla fall)

Slappna av, snart är iOS7 i en lycklig iPryl hos dig

  • Medlem
  • 2013-09-18 20:19

Till slut... Startar upp iOS 7. Det tog 1 timme och 5 minuter. Att hämta dom 700 MB. Nu har den startat om med helt ny presentation (startbild).
(sedan tar det 20 minuter att starta när den gör... Vem vet vad)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-09-18 20:20
Ursprungligen av zinned:

Vad får alla ni för felkoder?

Jag får ständigt 9006.

Försök använda iPhone inbyggda programuppdatering, där går vägen...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-18 20:20
Ursprungligen av Ljung:

Jag håller med dig. Men vad spelar det för roll om du få iOS7 i morgon eller på fredag istället för just nu när miljoner användare brutalt hamrar på Apples servrar (eller kör de via Akamai? Om inte så borde de göra det).

Slappna av, snart är iOS7 hos dig

Alltid Akamai.

Dock misstänker jag att kommunikationen mellan Akamain och Tim Cook har brustit. Så här dåligt har det aldrig varit innan, i alla fall har jag aldrig upplevt det.

Bevaka tråden