Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

7.0 ute

Tråden skapades och har fått 687 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-09-28 20:59
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-28 21:34

Inte ett dugg förvånad, speciellt biten om att folk inte tror att problem existerar.

Senast redigerat 2013-09-29 21:25
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-28 22:16
Ursprungligen av TureB:

Inte ett dugg förvånad, speciellt biten om att folk inte tror att problem existerar.

Det är ingen här som förnekar att det finns buggar och problem med iOS 7.

Senast redigerat 2013-09-29 21:26
  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-29 10:44

Knappast något för den normala användaren. De som har dessa problem har förmodligen större problem i vardagen.
iPhone kan inte passa alla.

Ursprungligen av TureB:

Inte ett dugg förvånad, speciellt biten om att folk inte tror att problem existerar.

Du har inte lust att hålla dig on topic istället? Nu låter du exakt som de som du klagar på...

Senast redigerat 2013-09-29 21:29
Ursprungligen av zappee:

Knappast något för den normala användaren. De som har dessa problem har förmodligen större problem i vardagen.
iPhone kan inte passa alla.

Du har inte lust att hålla dig on topic istället? Nu låter du exakt som de som du klagar på...

Jag blir/blev åksjuk av tidiga first-person-shooter spel (eller vad man nu kallar dem) men det var på en helt annan nivå än effekterna i IOS7. Problemet med dagens internetvärld är att det är väldigt svårt att få en vettig uppfattning om hur utbredda problem verkligen är eftersom allting slås upp med rubriker som påminner om krigsutbrott oavsett hur många som drabbas.

Apropå din andra kommentar så håller jag med fullständigt. Jag är lite småtrött på inläggen från bägge inblandade. Det räcker nu.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-09-29 11:09

Jag blir yr och illamående av att titta på filmer som har långa sekvenser med handhållna kameror (kan inte åka karusell heller). I iOS7 har jag knappt sett/märkt att det rör på sig.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-29 11:16
Ursprungligen av MatsOlov:

Jag blir yr och illamående av att titta på filmer som har långa sekvenser med handhållna kameror (kan inte åka karusell heller). I iOS7 har jag knappt sett/märkt att det rör på sig.

Då kan du inte titta på Crank filmerna? ?

Angående länken med påståendet att iOS 7 gör en sjuk så ögnade jag igenom "vittnesmålen"
För mig är dom lika trovärdiga som Twitter länken som postades tidigare.

Ursprungligen av lappen71:

Då kan du inte titta på Crank filmerna? ?

Angående länken med påståendet att iOS 7 gör en sjuk så ögnade jag igenom "vittnesmålen"
För mig är dom lika trovärdiga som Twitter länken som postades tidigare.

Jag tror nog att det finns folk som kan drabbas men som Zappe (tror jag) skrev så rör det sig då om personer som har någon form av sjukdom. Dvs: inte så alarmerande så att det berättigar de rubriker som sätts - men allvarligt för de som drabbas.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-29 15:53

NOOO!! GymBabes fungerar inte i iOS 7!! Stämmer det att det inte går att nedgradera?!

Tråden rensad och redigerad. Tack.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-09-30 00:30
Ursprungligen av kladda:

NOOO!! GymBabes fungerar inte i iOS 7!! Stämmer det att det inte går att nedgradera?!

?Är det ett iOS7 problem? Vill du kladda får du köra tube8 tillsvidare...

Senast redigerat 2013-09-30 09:41

Fått problem med iMessage! Enda sedan jag uppgradera till iOS 7 har jag hört att många har haft problem med iMessage i iOS 7 men det har aldrig varit något problem för mig. Men efter att jag uppdaterade till iOS 7.0.2 så har inte iMessage fungerat. Det står skickar och så laddar skickar nästan fram men kanske till 80-85% någonstans och laddar aldrig klart.

Jag märkte det igår och såg att jag hade massa meddelanden som inte hade skickats.

Någon med samma problem som vet hur man löser det?

Ursprungligen av koffas:

Fått problem med iMessage! Enda sedan jag uppgradera till iOS 7 har jag hört att många har haft problem med iMessage i iOS 7 men det har aldrig varit något problem för mig. Men efter att jag uppdaterade till iOS 7.0.2 så har inte iMessage fungerat. Det står skickar och så laddar skickar nästan fram men kanske till 80-85% någonstans och laddar aldrig klart.

Jag märkte det igår och såg att jag hade massa meddelanden som inte hade skickats.

Någon med samma problem som vet hur man löser det?

Jag har haft problem - har kompisar med problem. Osäker på om vi kan göra något eller om det är serverproblem i Cupertino

Prova en omstart av telefonen.

Senast redigerat 2013-09-30 09:18
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-30 09:06

Ett par av mina iMessage gick inte fram igår men jag valde "Skicka igen" så gick det.

Ursprungligen av lappen71:

Ett par av mina iMessage gick inte fram igår men jag valde "Skicka igen" så gick det.

Vårt (mitt) problem är att den hänger på "skickar" så jag får inte ens chansen att välja skicka igen

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-09-30 09:34

Vi har samma problem med iMessage här på alla enheter. Verkar bara vara över 3G för oss. Så fort vi kommer ini i ett WiFi-nät så rasslar allt både in och ut.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-30 09:54

Jag tycker att det är störigt att "Bilder" ändrar originalbilden när man fixat lite med beskärning etc. Förut så låg den ursprungliga bilden kvar orörd.

Ursprungligen av Konrad:

Jag tycker att det är störigt att "Bilder" ändrar originalbilden när man fixat lite med beskärning etc. Förut så låg den ursprungliga bilden kvar orörd.

Jag tror att den gamla bilden finns kvar. Filterförändringar är "icke förstörande" och går att återställa så det är nog likadant här. Det är samma sak med slo-mo videos. Det går alltid att gå tillbaka till "normal speed".

Jag har dock inte provat hur man återställer en förändrad bild.

Med det sagt så gillar jag det nya sättet - det minskar kluttret i bildrullen.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-09-30 10:20
Ursprungligen av Konrad:

Jag tycker att det är störigt att "Bilder" ändrar originalbilden när man fixat lite med beskärning etc. Förut så låg den ursprungliga bilden kvar orörd.

?Det var lite annorlunda än tidigare. Om du tar en ny bild med standardkameran, öppnar denna i bilder, beskär och sparar, då finns bara den beskurna bilden i bilder, öppna bilden igen, lägg på ett filter och spara bilden, nu finns bara den beskurna och filtrerade bilden i bilder, öppna igen och tryck på ändra så kan du välja "återgå till originalbilden" vilket är före dina 2 redigeringar. Sen har du även originalbilden i bildström om allt fungerar som tänkt. Tack! det var bra att du tog upp detta.
Edit: Då återstår bara att testa vad som krävs för att informationen om originalbilden ska försvinna från den redigerade bilden men det gör jag inte nu.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror nog att det finns folk som kan drabbas men som Zappe (tror jag) skrev så rör det sig då om personer som har någon form av sjukdom. Dvs: inte så alarmerande så att det berättigar de rubriker som sätts - men allvarligt för de som drabbas.

Har inte läst "rapporten" men jag kan tänka mig att det är ett problem främst för dem som har problem med innerörat. Ett balansproblem mao. Även om inställningen kanske är lite väl dold så går det iaf att stänga av, värre hade det varit om det inte hade gått att stänga av

Ursprungligen av Mymac4ever:

Har inte läst "rapporten" men jag kan tänka mig att det är ett problem främst för dem som har problem med innerörat. Ett balansproblem mao. Även om inställningen kanske är lite väl dold så går det iaf att stänga av, värre hade det varit om det inte hade gått att stänga av

Det verkar iofs inte bara vara parallexen som ställer till det utan även animeringarna och de går inte att slå av.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-30 10:32
Ursprungligen av mac+:

?Det var lite annorlunda än tidigare. Om du tar en ny bild med standardkameran, öppnar denna i bilder, beskär och sparar, då finns bara den beskurna bilden i bilder, öppna bilden igen, lägg på ett filter och spara bilden, nu finns bara den beskurna och filtrerade bilden i bilder, öppna igen och tryck på ändra så kan du välja "återgå till originalbilden" vilket är före dina 2 redigeringar. Sen har du även originalbilden i bildström om allt fungerar som tänkt. Tack! det var bra att du tog upp detta.
Edit: Då återstår bara att testa vad som krävs för att informationen om originalbilden ska försvinna från den redigerade bilden men det gör jag inte nu.

Upptäckte just det.
*Piskar mig själv*.

Ursprungligen av koffas:

Fått problem med iMessage! Enda sedan jag uppgradera till iOS 7 har jag hört att många har haft problem med iMessage i iOS 7 men det har aldrig varit något problem för mig. Men efter att jag uppdaterade till iOS 7.0.2 så har inte iMessage fungerat. Det står skickar och så laddar skickar nästan fram men kanske till 80-85% någonstans och laddar aldrig klart.

Jag märkte det igår och såg att jag hade massa meddelanden som inte hade skickats.

Någon med samma problem som vet hur man löser det?

Flera som uppdaterat till iOS 7.0.2 och skickat iMessage till mig har helt plötsligt börjat skicka från sin mailadress som avsändare istället för sitt telefonnummer. Det verkade som om uppgraderingen ändrade något i inställningen.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-30 11:07
Ursprungligen av primu[s]®:

Flera som uppdaterat till iOS 7.0.2 och skickat iMessage till mig har helt plötsligt börjat skicka från sin mailadress som avsändare istället för sitt telefonnummer. Det verkade som om uppgraderingen ändrade något i inställningen.

Något som är lätt att fixa till...irriterande ändock men det är bara att ändra tillbaka.

Ursprungligen av BlackSmp:

Det verkar iofs inte bara vara parallexen som ställer till det utan även animeringarna och de går inte att slå av.

Ok då är det tur att jag inte bytt än då. Jag har nämligen problem med innerörat, halverat balanssinne på grund av skada på hörselnerven o jag vet att jag kan bli lite yr i mössan när jag tittar på vissa saker. Jag inväntar div uppdateringar, har iaf ingen brådska men det skulle förstås varit kul om jag haft en enhet jag bytt på en jag inte bytt på så jag kunnat jämföra själv

En säker omstart verkade lösa det. Tack för hjälpen. Testa att köra en säker omstart ni som fortfarande har problem.

Ursprungligen av koffas:

En säker omstart verkade lösa det. Tack för hjälpen. Testa att köra en säker omstart ni som fortfarande har problem.

Hur gör man en "säker" omstart på en iOS-enhet?

Haha, brukar kalla home+sleep knappen för en säker omstart på mina iOS devices.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-30 12:12
Ursprungligen av koffas:

Haha, brukar kalla home+sleep knappen för en säker omstart på mina iOS devices.

Det heter "hard reset" ?

Ursprungligen av mac+:

?Det var lite annorlunda än tidigare. Om du tar en ny bild med standardkameran, öppnar denna i bilder, beskär och sparar, då finns bara den beskurna bilden i bilder, öppna bilden igen, lägg på ett filter och spara bilden, nu finns bara den beskurna och filtrerade bilden i bilder, öppna igen och tryck på ändra så kan du välja "återgå till originalbilden" vilket är före dina 2 redigeringar. Sen har du även originalbilden i bildström om allt fungerar som tänkt. Tack! det var bra att du tog upp detta.
Edit: Då återstår bara att testa vad som krävs för att informationen om originalbilden ska försvinna från den redigerade bilden men det gör jag inte nu.

Om det bara gäller beskurna bilder så var det ännu enklare upptäckte jag nu.

Beskär bild, spara

Gå tillbaka till beskuren bild, välj beskär igen och du har hela bilden att jobba med igen

Bevaka tråden