Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

7.0 ute

Tråden skapades och har fått 687 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av mac+:

?Varför använder Apple en köksklocka som appicon, när de köpt designrättigheterna till den snygga klockan av Schweizerische Bundesbahnen för 20 miljoner schweizerfranc (140 miljoner kronor)?
En klockas främsta funktion är att tydligt visa tiden och det gör knappast deras valda köksklocka med sina tunna visare. De ska dock få +poäng att de fått fart på de tunna visarna.

Det har jag också funderat på eftersom det är en av de snyggaste klockor som finns...

Ursprungligen av koffas:

Märkte precis en rätt märklig sak efter att jag även uppgraderat min iPad till iOS 7. Öppnat i iCloud fungerar på min iPhone men inte på iPaden. Dvs.Jag kan se vilka flikar jag är inne i min iPad när jag tittar på öppet i min iPad på safari i min iPhone. Men när jag går in i min iPad och ska se vad jag har öppet i min iPhone så står det "Inga iCloud flikar)

(jag har allt iBockat på iCloud i både iPhone och iPad)

Någon som har samma problem? Aldrig varit med om det tidigare varken i tidigare iOS eller betan.

Edit. Blev lite snurrigt där så har ändrat vissa saker. Men Öppet i iCloud fungerar alltså bara på min iPhone och inte på min iPad

Det fungerar på min iPad retina.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-22 16:57
Ursprungligen av zinned:

Frågan "kan vi ses imorgon?" går att svara på men inte frågan "kan vi ses idag?". Dagens heldagsevent visas inte under "Idag". En av mina två heldagsevent kan jag se på fliken "Alla" men det andra heldagseventet syns inte någonstans alls.

Jag tror Apple antar att folk har koll på vilka heldagsaktiviteter de faktiskt utför på JUST DEN dagen...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-22 17:16
Ursprungligen av zappee:

Jag tror Apple antar att folk har koll på vilka heldagsaktiviteter de faktiskt utför på JUST DEN dagen...

Hade man haft kom-i-håg för allt sådant så hade kalendern varit totalt överflödig.

Ursprungligen av zappee:

Jag tror Apple antar att folk har koll på vilka heldagsaktiviteter de faktiskt utför på JUST DEN dagen...

Ursprungligen av zinned:

Hade man haft kom-i-håg för allt sådant så hade kalendern varit totalt överflödig.

Nåja, allt finns i kalendern även om det inte syns i notiscenter.

Och det finns en annan metod som får upp kalendern snabbt.

Kör via Siri och säg "today"

(Och nu vill jag få Siri på svenska)

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-22 18:48
Ursprungligen av zinned:

Hade man haft kom-i-håg för allt sådant så hade kalendern varit totalt överflödig.

Allt?
Hur många heldagsaktiviteter per dag har du då?

Ursprungligen av zappee:

Allt?
Hur många heldagsaktiviteter per dag har du då?

Fast heldagsaktiviteter behöver inte vara sådant som man gör och därför är lätt att komma ihåg. Jag har till exempel alla födelsedagar som heldagsaktiviteter och skulle gärna få upp dem i notifieringscentret som en påminnelse.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-22 19:02
Ursprungligen av BlackSmp:

Fast heldagsaktiviteter behöver inte vara sådant som man gör och därför är lätt att komma ihåg. Jag har till exempel alla födelsedagar som heldagsaktiviteter och skulle gärna få upp dem i notifieringscentret som en påminnelse.

Det får man om födelsedagarna är synkade från FB.

Ursprungligen av lappen71:

Det får man om födelsedagarna är synkade från FB.

Jag har faktiskt vänner som inte finns på FB:)

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-22 19:10
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har faktiskt vänner som inte finns på FB:)

Nej förresten det har ingenting med FB att göra utan födelsedagarna ligger i kontakter som sen läggs till i almanackan.

Så jag ser vilka som har födelsedagar i mitt notiscenter

Syns här också, om man lägger in födelsedagarna som ovan, eller via Adressboken i iOS.

Heldag i Notiscenter

Ursprungligen av ThomasC:

Om man bokar heldag i Kalendern, och sedan kollar i notisvyn på förstasidan.....ja då har man inget bokat?

Vilken idiot är det som beslutat att lägga grå text på grå bakgrund i Kalenderns anteckningsfunktion?

I Kalenderns listvy har märkfärgerna för olika kalendrar reducerats till minimala färgade streck....kan bara se det som negativt!

....och varför har man i Mail ersatt den tydliga papperskorgen med texten "Släng" ?

Jag har exakt samma fel. Trist eftersom jag använder heldag mycket ofta i kalendern.

Alla ni som använder Timer oftare än Kontakter räcker upp en hand.

Det finns skäl att kritisera val av länkar i kontrollcenter.

Någon som har följande problem?

När jag får ett mail med flera bilder så brukade man kunna välja "spara XX bilder" så hamnade dom i kamerarullen. Nu när jag gör samma sak i 7.0 så sparas inte bilderna i kamerarullen. En och en går att spara.

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Alla ni som använder Timer oftare än Kontakter räcker upp en hand.

Det finns skäl att kritisera val av länkar i kontrollcenter.

Det finns det säkert men jag föreslår att du använder spotlight och söker fram din kontakt istället. Det har fungerat ända sedan spotlight introducerades

Ursprungligen av BlackSmp:

Det finns det säkert men jag föreslår att du använder spotlight och söker fram din kontakt istället. Det har fungerat ända sedan spotlight introducerades

Fast den når man ju inte när autolåset har gått på eller i appar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-22 20:55
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Alla ni som använder Timer oftare än Kontakter räcker upp en hand.

Det finns skäl att kritisera val av länkar i kontrollcenter.

Jag har nog inte öppnat appen Kontakter en enda gång på 6 år med iPhone
Så mitt svar blir automatiskt Timer. Men visst önskar jag också att det skulle gå att ändra vilka genvägar som finns i kontrollcenter. Jag skulle gärna ha en mobildata switch på min iPad t.ex.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-22 21:20
Ursprungligen av zappee:

Allt?
Hur många heldagsaktiviteter per dag har du då?

Två i nuläget, kan säkert komma fler framöver.

Ursprungligen av tooobe:

Jag har nog inte öppnat appen Kontakter en enda gång på 6 år med iPhone
Så mitt svar blir automatiskt Timer. Men visst önskar jag också att det skulle gå att ändra vilka genvägar som finns i kontrollcenter. Jag skulle gärna ha en mobildata switch på min iPad t.ex.

Okej...Konstigt.

Den nya fina fotofunktionen där den slår samman bilder och klara av skakiga rörelser bättre. Är det med för alla med iOS 7 eller bara de med 5S?

Ursprungligen av D_Odell:

...för alla med iOS 7 eller bara de med 5S?

5S.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-22 22:26

Skulle behöva nedgradera en iPad 2 till 6.1.3, fick min mor att uppdatera men hon har inte tid att det ska ta 20 minuter att skriva ett mail när alla bokstäver kommer med en väldans fördröjning i fel ordning.

Finns det någon chans kvar att lyckas? Har satt den i återställningsläge och försöker återställa med en ipsw-fil men misslyckas med varje återställning.

Ursprungligen av DLP:

Skulle behöva nedgradera en iPad 2 till 6.1.3, fick min mor att uppdatera men hon har inte tid att det ska ta 20 minuter att skriva ett mail när alla bokstäver kommer med en väldans fördröjning i fel ordning.

Finns det någon chans kvar att lyckas? Har satt den i återställningsläge och försöker återställa med en ipsw-fil men misslyckas med varje återställning.

DFU-läge så ska det fungera, om nu inte Apple har slutat signera 6.1.x.
Kika här http://www.99mac.se/forum/p/2169686.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-22 22:34

Läste någonstans att Apple har slutat att signera iOS 6.1.X
Testa att återställa den och ställ in den som ny. Kan göra att den flyter på bättre.

Ursprungligen av lappen71:

Läste någonstans att Apple har slutat att signera iOS 6.1.X
Testa att återställa den och ställ in den som ny. Kan göra att den flyter på bättre.

Såg det också på några siter, stämmer det så är det kört.

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Fast den når man ju inte när autolåset har gått på eller i appar.

Då återstår Siri. Siri går att använda vid autolås och från appar.

Ursprungligen av DLP:

Skulle behöva nedgradera en iPad 2 till 6.1.3, fick min mor att uppdatera men hon har inte tid att det ska ta 20 minuter att skriva ett mail när alla bokstäver kommer med en väldans fördröjning i fel ordning.

Finns det någon chans kvar att lyckas? Har satt den i återställningsläge och försöker återställa med en ipsw-fil men misslyckas med varje återställning.

Hade samma fel på min iPad 2 efter uppdatering till iOS 7. Installerade om rent med ipsw-filen och nu flyter det på som det ska.

Att nedgradera ska alltså inte behövas.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-09-23 14:02

Upplever inga problem alls med uppdateringen av Ipad 2 förutom det för jävliga utseendet. Tycker nästan att det flyter lite bättre än med IOS 6.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2013-09-23 15:57

Har uppdaterat en iPhone 5, en iPhone 4S och en iPad Gen4 och alla flyter fint. Någon enstaka gång kan 4S hacka till något lite.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-23 16:33
Ursprungligen av BlackSmp:

7.0.1 hade någon rättning för TouchId om jag greppade allt korrekt

Du satte fingret på det

Bevaka tråden