Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

7.0 ute

Tråden skapades och har fått 687 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Min brors iPhone 4 känns något seg. Vet att det fanns fler som uppfattade samma sak med just iPhone 4 och som hade förslag på hur man fick bort den känslan. Hittar dock inte inlägget just nu. Någon som kan skriva igen hur man gjorde?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-21 11:25
Ursprungligen av koffas:

Min brors iPhone 4 känns något seg. Vet att det fanns fler som uppfattade samma sak med just iPhone 4 och som hade förslag på hur man fick bort den känslan. Hittar dock inte inlägget just nu. Någon som kan skriva igen hur man gjorde?

Detta kanske?

http://iosguides.net/turn-off-parallax-3d-bac...

Precis vad jag var ute efter. Tack!

Verkar dock inte finnas på iphone 4, endast min iphone 5. Är det så för alla?

Alltså kan ingen iphone 4 ta bort parallax-effekten? Eller finns den funktionen inte ens på en iphone 4?

Finns det i så fall något annat sätt att slippa detta "lagg" som iphone 4 med ios 7 ger?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-21 11:45

Borde vara tämligen lätt för Apple att ha detta som default-OFF på äldre telefoner...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-21 12:08
Ursprungligen av TureB:

Borde vara tämligen lätt för Apple att ha detta som default-OFF på äldre telefoner...

Och det HAR dom också nu när jag forskat lite så ditt försöka att dissa Apple misslyckades.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-21 12:09
Ursprungligen av koffas:

Verkar dock inte finnas på iphone 4, endast min iphone 5. Är det så för alla?

Alltså kan ingen iphone 4 ta bort parallax-effekten? Eller finns den funktionen inte ens på en iphone 4?

Finns det i så fall något annat sätt att slippa detta "lagg" som iphone 4 med ios 7 ger?

Tydligen så är det det funktion som inte går att stänga av för den finns inte på iPhone 4

Testa att återställa telefonen och INTE lägga in säkerhetskopian.

Ursprungligen av lappen71:

Tydligen så är det det funktion som inte går att stänga av för den finns inte på iPhone 4

Testa att återställa telefonen och INTE lägga in säkerhetskopian.

Det var det som jag hade en känsla av - har inte sett någon parallax på frugans fyra

Ursprungligen av keptang:

Återställ med iTunes.

Rekommenderar du att radera allt innan?

Ursprungligen av D_Odell:

Rekommenderar du att radera allt innan?

Om du gör en återställning så raderas allt. Det är just det som är poängen med återställning (vs uppdatering)

Dvs. Du behöver inte radera något innan

Jag har inte uppdaterat ännu men är det någon som sett om allt detta verkligen är sant? http://sloppyui.tumblr.com/

Det ser ju inte snyggt ut.

Ursprungligen av primu[s]®:

Jag har inte uppdaterat ännu men är det någon som sett om allt detta verkligen är sant? http://sloppyui.tumblr.com/

Det ser ju inte snyggt ut.

De flesta stämmer säkert. Provade bara en (påminnelser) och den stämde. Men jag har inte reagerat på så många av dem IRL

Det kommer garanterat en uppdatering inom kort

Ursprungligen av D_Odell:

Rekommenderar du att radera allt innan?

Japp, precis som BlackSmp skriver ovan.
Återställ inte någon säkerhetskopia efter återställningen så det blir rent och fint.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-21 14:09
Ursprungligen av lappen71:

Och det HAR dom också nu när jag forskat lite så ditt försöka att dissa Apple misslyckades.

Vad är det för löjlig uppfattning du fått av att jag försöker dissa Apple bara för att jag poängterar VISSA enskilda saker jag inte tycker om. Kör din agenda någon annanstans!

Efter återställning, de köpen man gjort på appstore, kan jag ladda ner dem igen utan kostnad?
Tack!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-21 17:41
Ursprungligen av D_Odell:

Efter återställning, de köpen man gjort på appstore, kan jag ladda ner dem igen utan kostnad?
Tack!

Ja och det ser du genom att dom appar du köpt har en ikon i form av ett moln med en pil som pekar neråt.

Lyckades bra med uppdateringen. Men min Iphone håller inte laddningen efter uppdateringen till ios7. Har innan laddat varje natt nu två gånger per dag!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-21 19:22
Ursprungligen av ErH:

Jag håller inte med dig helt. För mig är notiscentret ett snabbt sätt att få reda på om jag är upptagen (och kunna svara på frågan "kan vi ses imorgon?" och liknande). Vill jag veta exakt vad jag har planerat finns kalendern två tryck bort.

Frågan "kan vi ses imorgon?" går att svara på men inte frågan "kan vi ses idag?". Dagens heldagsevent visas inte under "Idag". En av mina två heldagsevent kan jag se på fliken "Alla" men det andra heldagseventet syns inte någonstans alls.

Ursprungligen av lenwik:

Lyckades bra med uppdateringen. Men min Iphone håller inte laddningen efter uppdateringen till ios7. Har innan laddat varje natt nu två gånger per dag!!

Skulle gissa att du kanske använder mer än tidigare? Det är inte helt ovanligt.

Annars så kan du checka uppdateringsinställningar om de kanske drar mer alternativt göra en ren ominstallation (men det skulle jag avvakta en stund med)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-21 20:47
Ursprungligen av mattiL:

För att uppdatera min 4S till IOS7 så behöver väl iTunes uppdateras till v11.1?
Startar jag iTunes så meddelas att det finns en v11.1 att ladda ner, snällt trycker jag på ladda
ner och App Store öppnas och visar att INGA nya uppdateringar finns..

oops...

Nej, du behöver inte 11.1 om du inte ska synka mellan iTunes och iPrylen. Bara uppdatera går bra med 11.0.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-09-21 21:47

Allt är redan uppgraderat.. (inkl. min 4S)

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-09-22 11:31

Fanns det en läsbar detaljerad diagnostikdata med logfil i IOS 6?
Jag noterade att en krasch redan loggats i går kväll av Preferences och att kraschloggen är läsbar, kolla under 'Diagnos- och användingsdata'.

Krasch redan några timmar efter uppdatering, lovande...

Ursprungligen av mattiL:

Fanns det en läsbar detaljerad diagnostikdata med logfil i IOS 6?
Jag noterade att en krasch redan loggats i går kväll av Preferences och att kraschloggen är läsbar, kolla under 'Diagnos- och användingsdata'.

Krasch redan några timmar efter uppdatering, lovande...

Ja det finns även i iOS 6.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-09-22 11:45
Ursprungligen av Yes:

Yes!!

En annan liten grej, var det lika besvärligt att byta bakgrundsbild i IOS 6?
Nu måste man gå in i appen Bilder, välja en bild, trycka på en mysko knapp som kanske betyder Upload, trycka på en knapp Nästa och scrolla sidledes till Använd som bakgrund för att sedan bestämma om det är för startskärmen eller bakgrund i desktop.

Blev det där ens läsbart?

Ursprungligen av mattiL:

En annan liten grej, var det lika besvärligt att byta bakgrundsbild i IOS 6?
Nu måste man gå in i appen Bilder, välja en bild, trycka på en mysko knapp som kanske betyder Upload, trycka på en knapp Nästa och scrolla sidledes till Använd som bakgrund för att sedan bestämma om det är för startskärmen eller bakgrund i desktop.

Blev det där ens läsbart?

iOS 6.

Inställningar -> Ljusstyrka och bakgrund -> Bakgrundsbild -> Välj bild (Ställ in låst skärm/ Ställ in som hemskärm / Ställ in båda) -> Klart.

Eller;

Bilder -> välj bild -> konstiga ikonen -> Använd som bakgrund -> Ställ in låst skärm / Ställ in som hemskärm / Ställ in båda -> Klart.
Ursprungligen av mattiL:

En annan liten grej, var det lika besvärligt att byta bakgrundsbild i IOS 6?
Nu måste man gå in i appen Bilder, välja en bild, trycka på en mysko knapp som kanske betyder Upload, trycka på en knapp Nästa och scrolla sidledes till Använd som bakgrund för att sedan bestämma om det är för startskärmen eller bakgrund i desktop.

Blev det där ens läsbart?

Keptang har gett en alternativ metod men det är väl i princip samma metod som gäller nu som då? Det som har hänt är att vissa ikoner har bytt utseende men de två metoderna som Keptang beskriver är de som har funnits länge (med några undantag som har att göra med hur man gjorde valen)

(Om nu inte jag har fått sämre minne än vad jag vill medge:)

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-09-22 12:11

Och man glömmer så fort, jag brukar inte byta bild särskilt ofta, men nu måste man hitta en bakgrund som inte skär sig så förbenat med ikonmapparnas bakgrund (urrk vilka hemska bakgrundsfärger som väljs på de ikonerna, jag har en mörkt grön bakgrund, och mappikonbakgrunden blir en läskig gråfärg..)

Ursprungligen av mattiL:

Och man glömmer så fort, jag brukar inte byta bild särskilt ofta, men nu måste man hitta en bakgrund som inte skär sig så förbenat med ikonmapparnas bakgrund (urrk vilka hemska bakgrundsfärger som väljs på de ikonerna, jag har en mörkt grön bakgrund, och mappikonbakgrunden blir en läskig gråfärg..)

Jag har som princip att alltid försöka med egna bakgrundsbilder och med kameran i de senaste iphonemodellerna så finns det inget hinder att inte få tag en egen bild som ger mig minnesbilder:)

Soliga sommardagar och Classic Car Week i Rättvik

Sjutton också, nu blev jag sugen på att ge mig ut med cabben... Skit samma att det är eländesväder, det är i alla fall uppehåll;)

Märkte precis en rätt märklig sak efter att jag även uppgraderat min iPad till iOS 7. Öppnat i iCloud fungerar på min iPhone men inte på iPaden. Dvs.Jag kan se vilka flikar jag är inne i min iPad när jag tittar på öppet i min iPad på safari i min iPhone. Men när jag går in i min iPad och ska se vad jag har öppet i min iPhone så står det "Inga iCloud flikar)

(jag har allt iBockat på iCloud i både iPhone och iPad)

Någon som har samma problem? Aldrig varit med om det tidigare varken i tidigare iOS eller betan.

Edit. Blev lite snurrigt där så har ändrat vissa saker. Men Öppet i iCloud fungerar alltså bara på min iPhone och inte på min iPad

Senast redigerat 2013-09-22 14:23
  • Medlem
  • ?
  • 2013-09-22 15:17

?Varför använder Apple en köksklocka som appicon, när de köpt designrättigheterna till den snygga klockan av Schweizerische Bundesbahnen för 20 miljoner schweizerfranc (140 miljoner kronor)?
En klockas främsta funktion är att tydligt visa tiden och det gör knappast deras valda köksklocka med sina tunna visare. De ska dock få +poäng att de fått fart på de tunna visarna.

Senast redigerat 2013-09-22 15:46
Bevaka tråden