Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

7.0 ute

Tråden skapades och har fått 687 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • ?
  • 2013-09-25 16:46
Ursprungligen av joakimo:

Ett önskemål från min sida med iOS 7 är att snabba upp animationerna ett snäpp.

?Om du filmar en gevärskula håller jag med dig, men filmar du en mördarsnigel är det bättre att det går väldigt långsamt.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-25 16:53
Ursprungligen av joakimo:

Ett önskemål från min sida med iOS 7 är att snabba upp animationerna ett snäpp.

Hört av personer i min omgivning som misstar den långsamma animeringen för lagg.
Dom blir lite förvånad när jag säger att det är så i iOS 7

  • Medlem
  • ?
  • 2013-09-25 17:00
Ursprungligen av lappen71:

Hört av personer i min omgivning som misstar den långsamma animeringen för lagg.
Dom blir lite förvånad när jag säger att det är så i iOS 7

?Vilka hastigheter kan man välja på? Det finns normal och snabb videoinspelning och från den snabba kan man välja långsam uppspelning. Har jag kopplat rätt?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-09-25 17:07
Ursprungligen av mac+:

?Vilka hastigheter kan man välja på? Det finns normal och snabb videoinspelning och från den snabba kan man välja långsam uppspelning. Har jag kopplat rätt?

Det jag tänkte på var animationer i operativsystemet, till exempel vid start och slut av program. Min önskan är att dessa skulle vara lite snabbare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-26 10:47

Har nu IOS 7 på min iPhone 4. Funkar bra än så länge. Lite trögt stundtals, men så är det med en gammal telefon. Väntar in de nya modellerna och kan leva med trögheten tills dess. Tror jag...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-26 11:00
Ursprungligen av wonko:

Har nu IOS 7 på min iPhone 4. Funkar bra än så länge. Lite trögt stundtals, men så är det med en gammal telefon. Väntar in de nya modellerna och kan leva med trögheten tills dess. Tror jag...

Sen ska man inte missta trögheten för lagg utan animeringarna d.v.s när man stänger program,går ur foldrar är långsamma.

Ursprungligen av jurassic579:

Någon som har följande problem?

När jag får ett mail med flera bilder så brukade man kunna välja "spara XX bilder" så hamnade dom i kamerarullen. Nu när jag gör samma sak i 7.0 så sparas inte bilderna i kamerarullen. En och en går att spara.

Någon som skulle vilja testa detta på sin telefon och se om dom upplever samma bugg?

Tack på förhand.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-26 11:35
Ursprungligen av jurassic579:

Någon som skulle vilja testa detta på sin telefon och se om dom upplever samma bugg?

Tack på förhand.

Trycker jag på en bild och håller kvar fingret så kommer kontrollcenter och jag kan välja att spara alla bilder.

Ursprungligen av lappen71:

Sen ska man inte missta trögheten för lagg utan animeringarna d.v.s när man stänger program,går ur foldrar är långsamma.

fast om animeringarna är så långsamma att de uppfattas som lagg... då är de för långsamma för att skapa en bra upplevelse.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-26 12:05
Ursprungligen av BlackSmp:

fast om animeringarna är så långsamma att de uppfattas som lagg... då är de för långsamma för att skapa en bra upplevelse.

Det är sant men många misstar dom för lagg istället för att inse att det är gjort att fungera så.
Frågan är ifall animeringarna snabbas upp hur det påverkar äldre telefoner.

Ursprungligen av lappen71:

Det är sant men många misstar dom för lagg istället för att inse att det är gjort att fungera så.
Frågan är ifall animeringarna snabbas upp hur det påverkar äldre telefoner.

Det borde de kunna hantera - men det kommer säkert att justera in sig allt eftersom

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-26 12:33
Ursprungligen av BlackSmp:

Det borde de kunna hantera - men det kommer säkert att justera in sig allt eftersom

Tvivlat på det när folk redan nu rapporterar att deras äldre i-enheter upplevs lite långsammare.
Så jag tror att Apple försökt hitta en medelväg i hastigheten på animeringarna så det inte blir outhärdligt på dom äldre.
Men vi får se när uppdateringarna på iOS 7 börjar komma ifall det blir bättre.
En sak är säker och det är att Safari kommer bli kvickare ?

Ursprungligen av lappen71:

Tvivlat på det när folk redan nu rapporterar att deras äldre i-enheter upplevs lite långsammare.
Så jag tror att Apple försökt hitta en medelväg i hastigheten på animeringarna så det inte blir outhärdligt på dom äldre.
Men vi får se när uppdateringarna på iOS 7 börjar komma ifall det blir bättre.
En sak är säker och det är att Safari kommer bli kvickare ?

Är inte safari redan kvickare?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-26 12:58
Ursprungligen av BlackSmp:

Är inte safari redan kvickare?

Haha nej inte på en iPad 2
Jo en sak fungerar bättre och det är tangentbordet som reagerar bättre på olika forum.
Förut hoppa den över bokstäver ibland när man skrev.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-09-26 15:31
Ursprungligen av BlackSmp:

Är inte safari redan kvickare?

För mig är Safari som lim när man skall bläddra sig genom längre texter. Den stundtals fryser och telefonen (en 4:a) blir tom varm. Batteritiden droppar av ganska snabbt när Safari är igång. Funkar lite bättre med iCab dock måttligt. Har inte testat Chrome ännu men den gör kanske jobbet bättre.

Ursprungligen av onnyt:

För mig är Safari som lim när man skall bläddra sig genom längre texter. Den stundtals fryser och telefonen (en 4:a) blir tom varm. Batteritiden droppar av ganska snabbt när Safari är igång. Funkar lite bättre med iCab dock måttligt. Har inte testat Chrome ännu men den gör kanske jobbet bättre.

Ok, jag ska prova med frugans fyra. Safari på femman är en av huvudanledningarna till att jag gillar ios7 helskärpt.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-09-26 15:45

Skall tilläggas att det är speciellt när jag läser igenom en massa inlägg via Disqus det är som värst.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-09-26 16:34

Upptäckte ett annat problem som nog är direktrelaterat till IOS 7. Inte på några av våra fyra enheter kan vi längta streama musik till stereon via en gammal Airport Express. Jag har ställt in samma Apple-ID på samtliga enheter men inte någon av dem kommer åt APE. vad har jag missat? Det går fortfarande att streama från våra datorer och i IOS 6 var det aldrig några problem.

Edit: Glöm det hela. Det är jag som kollar på fel ställen. I kontrollcenter ligger det ju givetvis LOL.

Finns det något sätt att visa väder på låsskärmen? Samt går det att få väder på något annat sätt än en tråkig formulering i notis centret?
Tack!

Ursprungligen av D_Odell:

Finns det något sätt att visa väder på låsskärmen? Samt går det att få väder på något annat sätt än en tråkig formulering i notis centret?
Tack!

Nope!

  • Medlem
  • ?
  • 2013-09-27 10:58

?Nu känns det som jag "återställt" det man kan göra i iOS 7. På 6st iOS:er (iPhone4 - iPad4) är det uppgraderat till iOS 7.0.2, fet text, mörka bakgrunder, gömt undan ikoner där funktioner finns i kontrollcenter, slagit ihop tidigare mappar till de nya mapp i mapp funktionerna och nya val i inställningar. Apple skulle kanske haft default-inställningar för ett mörkare kontrastläge och ett med det nya ljusa för att få större acceptans från start. Det känns ganska bra nu med gjorda anpassningar till alla nya funktioner som finns. Bara till att gilla läget och inte frysa tiden i det gamla. Ser fram emot kommande uppdateringar av iOS och alla avancerade tillbehör som kommer fram ur det nya. Uppgradera till iOS 7 och kör på!

Har mycket problem efter 7.0.2 på en 4S. Mer lagg än 7.0. Safari långsammare och hänger sig ibland.

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2013-09-27 14:22
Ursprungligen av D_Odell:

Har mycket problem efter 7.0.2 på en 4S. Mer lagg än 7.0. Safari långsammare och hänger sig ibland.

Inget jag känner igen, min 4S rullar på som bara den, inget lagg och inga hängningar i Safari. Har du 'startat om' telefonen efter uppdateringen? Jag hade någon konstighet med Spotlight som inte hittade någonting direkt efter uppdateringen, men en klassisk omstart löste det problemet.

Ursprungligen av Gizzmo_SWE:

Inget jag känner igen, min 4S rullar på som bara den, inget lagg och inga hängningar i Safari. Har du 'startat om' telefonen efter uppdateringen? Jag hade någon konstighet med Spotlight som inte hittade någonting direkt efter uppdateringen, men en klassisk omstart löste det problemet.

Ok!
Har startat om, nollat inställningar osv men problemet återkommer oregelbundet. Installerade dock uppdateringen utan återställning men så kräset kan det väll inte va..

Jag försöker svara på inlägg #439 men när jag trycker "svara" så funkar det inte.

Anyway, det får jag också upp den ikonen men när jag väljer att spara X bilder så hamnar dom inte i kamerarullen sen. Gör det det för er?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-09-27 14:41
Ursprungligen av Yes:

Yes!!

Ett nytt problem med iTunes och IOS 7. Helt plötsligt kan jag bara spela första låten i varje album. Är det jag som gjort något fel nu igen. Så här ser det tex ut.

Edit: Lösningen var att återställa telefonen dom ny enhet. Svettigt med allt som skall in igen. Nu flyter det på lite bättre. Jag hade tex ganska duktigt med lagg när skrev in text på en sida som tex denna

Senast redigerat 2013-09-28 14:13
Ursprungligen av onnyt:

Ett nytt problem med iTunes och IOS 7. Helt plötsligt kan jag bara spela första låten i varje album. Är det jag som gjort något fel nu igen. Så här ser det tex ut.

Inget problem som jag har. Min uppför sig normalt.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-27 14:52
Ursprungligen av jurassic579:

Jag försöker svara på inlägg #439 men när jag trycker "svara" så funkar det inte.

Anyway, det får jag också upp den ikonen men när jag väljer att spara X bilder så hamnar dom inte i kamerarullen sen. Gör det det för er?

Ja dom sparas i min kamerarulle.
Tittar du verkligen på rätt ställe?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-27 15:48

Såg precis att det finns t.o.m. ett Twitterkonto https://twitter.com/iOS7ProbIems

Ser fram emot iOS 8...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-27 15:58
Ursprungligen av TureB:

Såg precis att det finns t.o.m. ett Twitterkonto https://twitter.com/iOS7ProbIems

Ser fram emot iOS 8...

Några av twitterna är felaktigheter så det innebär att antingen är användare för dum att förstår eller så ljuger dom.
Jag gissar på det sista alternativet.

Som denna t.e.x

Citat:

Does anyone else hate that you can't scale your photo exactly how you want it for your wallpaper?

Går hur bra som helst att anpassa bilden

Citat:

(*unplugs 100% charged iphone*
*slides to unlock*
*battery 43%*"

En praktisk omöjlighet,skulle innebära att telefon brann upp.

Bevaka tråden