Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2016-10-12 11:38

Har beställt en iPhone 7 plus Rosegold 128GB från Halebop. Gick precis in och kollade leveransstatus och har "äntligen" fått preliminärt besked - vecka 49-51?! Det är ju för fasiken i december. Beställde 10/9. Marry Christmas, helt enkelt!

  • Medlem
  • 2016-10-12 11:40
Ursprungligen av Pontanleet:

Jo tack, man är lagom glad på dom! Beställde 9/9 cirka kvart över nio, fick mail om att ordern var gjort vid halv tio men har inte heller fått något preliminärt leveransdatum för min 7+ JB 128gb.. Är det många som inte fått något datum eller hur ligger de till boppare?

Lite besviken efter att ha varit halebop trogen i snart 10 år

Har du kikat leveransdatum idag? Har fått preliminärt vecka 49-51...

Den preliminära leveranstiden är vecka 42
Halebop Mattsvart + 128gb

Den som lever får se Beställd ett par timmar efter releasen

  • Medlem
  • Arvika
  • 2016-10-12 11:47
Ursprungligen av Vervu:

Har du kikat leveransdatum idag? Har fått preliminärt vecka 49-51...

Min beställning gick från V43 till V41 idag:)

Beställde 7+ 128GB JB från Halebop.

Ursprungligen av DanKri:

Min beställning gick från V43 till V41 idag:)

Beställde 7+ 128GB JB från Halebop.

Samma här (och likadan modell)!

Ursprungligen av Onebuying:

Samma här (och likadan modell)!

Vecka 44 blev 41 ?
Antar att de fick in ett större parti från Apple då. Gött.

  • Avstängd
  • 2016-10-12 12:43

Vecka 46-49 ändrades till v42.
Så förhoppningsvis nästa helg har man den.

128GB Gagatsvart ändrades idag från v.43 till v.41. Låter för bra för att vara sant.. ??

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

128GB Gagatsvart ändrades idag från v.43 till v.41. Låter för bra för att vara sant.. ??

Vilken operatör ?

Ursprungligen av Stefan Willard:

Vilken operatör ?

Sorry! ? Halebop!

Tre´s leverans informations sida är något i hästväg.... Kollade 15:12 då stod det senast uppdaterad 10/11 15:35 medans nu 15:33 står det senast uppdaterad 10/12 14:39 vilket skulle varit före då jag kollade men dom inte hade uppdaterat . Suck

Någon som har hört eller fått sin Iphone 7 plus från Comviq?

  • Medlem
  • 2016-10-12 15:50

På 3s Facebook står det just nu:

"Hej igen Peter!

Leveransinformationen baseras på beräknad efterfrågan och uppskattad leverans av telefoner från Apple. De uppgifter som står på tre.se/leverans utgår från dagens datum.

Jag förstår att det kan vara besvärligt att vänta och jag ber återigen om ursäkt för dröjsmålet.

/Daniel"

Alltså innebär det att jag beställde en telefon 1 minut efter släpp och har 3-5 veckors väntetid kvar. Medan andra här i tråden har fått sina uppdaterade till 2-3 dagar fast de beställt efter mig. Heja skit3.

Ursprungligen av Emso:

På 3s Facebook står det just nu:

"Hej igen Peter!

Leveransinformationen baseras på beräknad efterfrågan och uppskattad leverans av telefoner från Apple. De uppgifter som står på tre.se/leverans utgår från dagens datum.

Jag förstår att det kan vara besvärligt att vänta och jag ber återigen om ursäkt för dröjsmålet.

/Daniel"

Alltså innebär det att jag beställde en telefon 1 minut efter släpp och har 3-5 veckors väntetid kvar. Medan andra här i tråden har fått sina uppdaterade till 2-3 dagar fast de beställt efter mig. Heja skit3.

Jag har försökt resonera med dem med men kom fram till att det är bättre och mer givande att kommunicera med en parkbänk..

Ursprungligen av Aliceblyn:

Någon som har hört eller fått sin Iphone 7 plus från Comviq?

Inte hört nånting från Comviq står precis likadant sen 12/9?

  • Medlem
  • 2016-10-12 16:20
Ursprungligen av Stefan Willard:

Jag har försökt resonera med dem med men kom fram till att det är bättre och mer givande att kommunicera med en parkbänk..

Försökte mig på det nu med, men ja. Lutar nog åt avbeställning just nu.

Vart är det bäst att beställa ifrån nu i sånt fall tror folket? Om man vill ha en plus?

Ursprungligen av Vervu:

Har du kikat leveransdatum idag? Har fått preliminärt vecka 49-51...

Tog en titt nu, fick också vecka 49-51.. fyfan

Nästintill värt att skita i de och vara beredd för nästa år realease, för kommer knappt ha fått telefonen innan de

Ursprungligen av Emso:

Försökte mig på det nu med, men ja. Lutar nog åt avbeställning just nu.

Vart är det bäst att beställa ifrån nu i sånt fall tror folket? Om man vill ha en plus?

3-4 veckor hos Apple om du beställer nu. Gäller alla färger utom JB, den ligger på 6-8 veckor.

7+ JB 128GB/256GB finns att boka för hämtning i Täby idag

  • Medlem
  • 2016-10-12 17:02
Ursprungligen av Kivrennac:

3-4 veckor hos Apple om du beställer nu. Gäller alla färger utom JB, den ligger på 6-8 veckor.

Bra! Visst kan man beställa till butik och ta med abonnemang väl på plats?

Hade liksom kunnat ta att vänta om det inte vore för att de ljög och kom med osanning och sen är dryga i sina svar. Men för mig blir det nog hejdå till tre nu

Ursprungligen av Emso:

Bra! Visst kan man beställa till butik och ta med abonnemang väl på plats?

Hade liksom kunnat ta att vänta om det inte vore för att de ljög och kom med osanning och sen är dryga i sina svar. Men för mig blir det nog hejdå till tre nu

Ja Telia iaf.
Antagligen de andra op med.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-10-12 17:09
Ursprungligen av spoqit:

7+ JB 128GB/256GB finns att boka för hämtning i Täby idag

Hoppsan Kerstin! Plötsligt händer det.
(finns även vanliga svarta)

Urlen igen: https://reserve.cdn-apple.com/SE/sv_SE/reserv...

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-10-12 20:01
Ursprungligen av spoqit:

7+ JB 128GB/256GB finns att boka för hämtning i Täby idag

@NCSD Sorry mate. Vi hade något fint tillsammans men jag lämnar dig nu "ensam" (HA HA!) i Telias kö.

Det finns nu en 7+ 256GB JB mindre i Täby och de som beställt en sån hos Telia efter mig har hoppat fram ett snäpp i kön.

Ursprungligen av Aliceblyn:

Någon som har hört eller fått sin Iphone 7 plus från Comviq?

Stendött sen 12/9........Det är helt otroligt så sega de är Comviq!

  • Medlem
  • 2016-10-12 21:46
Ursprungligen av jonasn:

@NCSD Sorry mate. Vi hade något fint tillsammans men jag lämnar dig nu "ensam" (HA HA!) i Telias kö.

Det finns nu en 7+ 256GB JB mindre i Täby och de som beställt en sån hos Telia efter mig har hoppat fram ett snäpp i kön.

@jonasn Hahahahah ????. Jag såg länken som du gav. Gick in och skulle beställa och hämta 7+256gb JB i Täby men sen så ångrade jag mig och tänker vänta hos Telia istället. ????

Hur är 7+JB? Värt att vänta? Bilder? ?☺️?

  • Medlem
  • 2016-10-12 21:53

Telia flyttar upp det preliminära leveransdatumet EN dag, VARJE dag... Det är ju obv Apples fel då de är sega med leveranserna och inte beräknat hur stor efterfrågan skulle vara (?), eller så gör de såhär för hypen. Sjukt segt men lyckligtvis så är det preliminära bara preliminärt, man brukar få telefonen veckor innan det som faktiskt står. Och det är ju bara en telefon........................ Håll ut

Ursprungligen av NCSD:

@jonasn Hahahahah ????. Jag såg länken som du gav. Gick in och skulle beställa och hämta 7+256gb JB i Täby men sen så ångrade jag mig och tänker vänta hos Telia istället. ????

Hur är 7+JB? Värt att vänta? Bilder? ?☺️?

Varför?

Ursprungligen av fkyh:

Telia flyttar upp det preliminära leveransdatumet EN dag, VARJE dag... Det är ju obv Apples fel då de är sega med leveranserna och inte beräknat hur stor efterfrågan skulle vara (?), eller så gör de såhär för hypen. Sjukt segt men lyckligtvis så är det preliminära bara preliminärt, man brukar få telefonen veckor innan det som faktiskt står. Och det är ju bara en telefon........................ Håll ut

Kan ju också vara så att inte ens Apple visste att Samsung skulle dra tillbaka och sluta tillverka sitt nya brinnande slagskepp. Nu upplever Apple ett rus efter iPhone 7 från dessa tidigare Samsungkunder som fått avbeställa och pengarna tillbaka. Kan påverka mer än man tror - och också gjort släppet i olika länder - lite annorlunda mot tidigare. Apple aktien kommer säkert att stiga betydligt - och Samsung i motsvarande grad sjunka som en Ericsson.......på börsen.
Detta tillsammans med att svenska återförsäljare varit för försiktiga med att förbeställa. Nu skall även dom ha ersättare för brinnande Samsung. Blir en jäkla dominoeffekt på det hela.

Ursprungligen av fkyh:

Telia flyttar upp det preliminära leveransdatumet EN dag, VARJE dag... Det är ju obv Apples fel då de är sega med leveranserna och inte beräknat hur stor efterfrågan skulle vara (?), eller så gör de såhär för hypen. Sjukt segt men lyckligtvis så är det preliminära bara preliminärt, man brukar få telefonen veckor innan det som faktiskt står. Och det är ju bara en telefon........................ Håll ut

Inte alltid EN dag, just idag flyttade dom min 3 dagar framåt
Igår 25/11 idag 28/11, beställde 20/9..

Bevaka tråden