Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2016-10-13 08:50
Ursprungligen av theplague:

Varför?

Har ju väntat i snart en månad nu. Väntar ett tag till skadas nog inte. ??? ???????

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-10-13 09:29
Ursprungligen av NCSD:

@jonasn Hahahahah ????. Jag såg länken som du gav. Gick in och skulle beställa och hämta 7+256gb JB i Täby men sen så ångrade jag mig och tänker vänta hos Telia istället. ????

Hur är 7+JB? Värt att vänta? Bilder? ?☺️?

Största skillnaden för mig är nog hemknappen, storleken och force touch eftersom jag gick från en iPhone 6 (rymdgrå 128GB). Älskar hemknappen, kan inte riktigt greppa att den faktiskt inte trycks in. De har gjort feedbacken sjukt bra! Däremot känns det som nån sa som att hela nederdelen av telefonen trycks in, men det är ju en vanesak.

Den är fiin! Jag valde dock att köpa ett fodral till (vilket var planen redan från början) så jag döljer det mesta av det blanksvarta med ett apple läderskal. Har inte hunnit fota än men ska försöka fixa det ikväll.

Ursprungligen av adress@mac:

Kan ju också vara så att inte ens Apple visste att Samsung skulle dra tillbaka och sluta tillverka sitt nya brinnande slagskepp. Nu upplever Apple ett rus efter iPhone 7 från dessa tidigare Samsungkunder som fått avbeställa och pengarna tillbaka. Kan påverka mer än man tror - och också gjort släppet i olika länder - lite annorlunda mot tidigare.

De som beställer en iPhone nu efter att Note7 dragits tillbaka lär ju inte påverka de som redan står i kö. Det är ju MÅNGA som beställde på releasedagen för över en månad sedan som fortfarande inte har fått sin telefon.

Alla ni som har bokat via Telia och då syftar jag mest på de som bokat Iphone 7 +.
Har någon av er som bokat på releasedagen för förbokningar ens fått era telefoner?
Jag bokade dagen efter dvs 10/9 en Iphone 7 + rosaguld 128 GB och min preliminära leveransdatum har flyttats enda till 28 november!
Känns som om ingen av Telias kunder fått sin Iphone 7 +

Ursprungligen av Yumeyue:

Alla ni som har bokat via Telia och då syftar jag mest på de som bokat Iphone 7 +.
Har någon av er som bokat på releasedagen för förbokningar ens fått era telefoner?
Jag bokade dagen efter dvs 10/9 en Iphone 7 + rosaguld 128 GB och min preliminära leveransdatum har flyttats enda till 28 november!
Känns som om ingen av Telias kunder fått sin Iphone 7 +

Låter konstigt i ditt fall? Du har beställt tidigt också! Dom mest eftertraktade är ju de svarta modellerna.

Jag beställde Plus 128GB Mattsvart den 16/9 och gick i förrgår från 22/11 till 14/11. Något händer alltså.

Men dessa preldatum verkar inte ha någon som helst tanke bakom sig. Fullständigt ologiska.

Ursprungligen av Yumeyue:

Alla ni som har bokat via Telia och då syftar jag mest på de som bokat Iphone 7 +.
Har någon av er som bokat på releasedagen för förbokningar ens fått era telefoner?
Jag bokade dagen efter dvs 10/9 en Iphone 7 + rosaguld 128 GB och min preliminära leveransdatum har flyttats enda till 28 november!
Känns som om ingen av Telias kunder fått sin Iphone 7 +

Jag bokade en 7+ mattsvart 128gb 18/9. I måndags gick mitt datum från 24/11 till 14/11 och sen dess har det stått stilla på 14/11.

Ursprungligen av iphoneinho:

Låter konstigt i ditt fall? Du har beställt tidigt också! Dom mest eftertraktade är ju de svarta modellerna.

Jag beställde Plus 128GB Mattsvart den 16/9 och gick i förrgår från 22/11 till 14/11. Något händer alltså.

Men dessa preldatum verkar inte ha någon som helst tanke bakom sig. Fullständigt ologiska.

Jag vet! Och fortsätter det såhär så lär de ju knappast kunna sälja så många telefoner för alla står i kö. Snart börjar julhandeln och de finns knappt i butik ens en gång.
Och att kontakta Telia leder ingenstans. De säger inte så mycket.

Ursprungligen av Kalasleo:

Jag bokade en 7+ mattsvart 128gb 18/9. I måndags gick mitt datum från 24/11 till 14/11 och sen dess har det stått stilla på 14/11.

För mig har det flyttas fram hela tiden och jag har inte ens den mest populära färgen.

  • Medlem
  • 2016-10-13 10:59

Är det inte jävligt märkligt att inte Apple styr om produktionen mellan 7/7plus?
Kikar man på istocknow.com så finns det drösvis av iPhone 7 runt om i världen. Men vill jag ha tag i en Plus så är närmaste butiken i Japan... Det är ganska långt att resa för en telefon. Om nu efterfrågan är mycket större på Plus-varianten, borde man inte då tillverka fler Plus än den vanliga varianten?

  • Medlem
  • Arvika
  • 2016-10-13 11:01
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

128GB Gagatsvart ändrades idag från v.43 till v.41. Låter för bra för att vara sant.. ??

Samma här, samma beställning.

Chatta dock med Halebop idag och de kan inte säga med säkerhet att man får leverans denna vecka vilket verkar konstigt med tanke på att de ändrade leverans från V43 till V41:( Så det blir att vänta nån vecka till tyvärr!

  • Medlem
  • 2016-10-13 11:12
Ursprungligen av Crusse:

Inte alltid EN dag, just idag flyttade dom min 3 dagar framåt
Igår 25/11 idag 28/11, beställde 20/9..

Dåligt. Men som sagt, kan inte lägga skulden på Telia då dem inte kan kontrollera leveranserna. Klaga på Apple.

  • Medlem
  • 2016-10-13 11:15
Ursprungligen av Dalle:

Är det inte jävligt märkligt att inte Apple styr om produktionen mellan 7/7plus?
Kikar man på istocknow.com så finns det drösvis av iPhone 7 runt om i världen. Men vill jag ha tag i en Plus så är närmaste butiken i Japan... Det är ganska långt att resa för en telefon. Om nu efterfrågan är mycket större på Plus-varianten, borde man inte då tillverka fler Plus än den vanliga varianten?

Såg också det, fanns massvis i Japan och USA men knappt några inom Europa. Weird. Dem visste att efterfrågan på Plus skulle vara större... Förstår inte riktigt hur de har tänkt/planerat.

Okej jag kan ge upp att kolla status uppdatering i 5 veckor minst nu antar jag.. Prata precis med han som la ordern åt vårt företag och den gick in i säljsystemet 12/9 alltså tre dagar efter release. Jaja jag kan ju be Tre slå in den i julklapps papper och skriva god jul med andra ord.

Jag beställde en iphone 7 plus 128 JB från halebop samma dag som man kunde boka den. Tryckte på beställknappen 09.02. Har inte hört något från de sedan dess! Bara att den ska komma under vecka 43. Ni som har fått vecka 41 från halebop när beställde ni de? Har chattat med de och jag kan inte förstå att de inte skriver i köplatser? Finns bara en anledning tror jag och det är att de inte har koll eller saknar ett system för det?.... sjukt sur att behöva vänta så hära länge. Sålde min veckan innan jag bokade. Tänkte att jag skulle väll få min bland de första ifall man är snabb... Kör på en iphone 4s nu och livet känns bra surt....

  • Medlem
  • 2016-10-13 12:02

Jag mailade fram och tillbaks med kundtjänsten hos Telia och jag fick höra att "det är nog sannolikt" att du får telefonen det här året. Haha. Okej...

  • Medlem
  • Arvika
  • 2016-10-13 12:16
Ursprungligen av Konakk:

Jag beställde en iphone 7 plus 128 JB från halebop samma dag som man kunde boka den. Tryckte på beställknappen 09.02. Har inte hört något från de sedan dess! Bara att den ska komma under vecka 43. Ni som har fått vecka 41 från halebop när beställde ni de? Har chattat med de och jag kan inte förstå att de inte skriver i köplatser? Finns bara en anledning tror jag och det är att de inte har koll eller saknar ett system för det?.... sjukt sur att behöva vänta så hära länge. Sålde min veckan innan jag bokade. Tänkte att jag skulle väll få min bland de första ifall man är snabb... Kör på en iphone 4s nu och livet känns bra surt....

Beställde samma mobil, samma tid ca. Jag chattade med halebop i morse och de kunde inte garantera leverans denna vecka, ändå flyttade de leverans från V43 till V41 under veckan.

Ursprungligen av Yumeyue:

Alla ni som har bokat via Telia och då syftar jag mest på de som bokat Iphone 7 +.
Har någon av er som bokat på releasedagen för förbokningar ens fått era telefoner?
Jag bokade dagen efter dvs 10/9 en Iphone 7 + rosaguld 128 GB och min preliminära leveransdatum har flyttats enda till 28 november!
Känns som om ingen av Telias kunder fått sin Iphone 7 +

Jag beställde av misstag en rosaguld 7+ 256 kl 11 på första förbokningsdagen. Den kom till Teliabutiken ån dag efter releasedagen. Hämtade inte ut den.

När jag såg bekräftelsemejlet en stund efter och insåg jag beställt fel färg beställde jag mattsvart 7+ 256, den kom till butiken typ 28/9.

Då jag(som skrivits tidigare här i tråden) redan hade bokat och plockat ut en likadan på Apple Store Täby 22/9 hämtade jag inte ut den andra heller.

Men ja, har fått två 7+ "levererade".

Ursprungligen av Dalle:

Är det inte jävligt märkligt att inte Apple styr om produktionen mellan 7/7plus?
Kikar man på istocknow.com så finns det drösvis av iPhone 7 runt om i världen. Men vill jag ha tag i en Plus så är närmaste butiken i Japan... Det är ganska långt att resa för en telefon. Om nu efterfrågan är mycket större på Plus-varianten, borde man inte då tillverka fler Plus än den vanliga varianten?

Ursprungligen av fkyh:

Såg också det, fanns massvis i Japan och USA men knappt några inom Europa. Weird. Dem visste att efterfrågan på Plus skulle vara större... Förstår inte riktigt hur de har tänkt/planerat.

Det är nog inte så märkligt ändå, det här är väl första året som Plus-modellen säljer mer? Tidigare har den "vanliga" varit mer populär.

  • Medlem
  • 2016-10-13 13:38
Ursprungligen av Kivrennac:

Det är nog inte så märkligt ändå, det här är väl första året som Plus-modellen säljer mer? Tidigare har den "vanliga" varit mer populär.

Jo, men det visste Apple om att den skulle göra. Plus på tidigare modeller betydde ju bara att den var större, plus på 7an är andra funktioner.

Beställde 7 Plus 128G rosa 25/9 från MediaMarkt, fick ett mail om att den skickades igår så blir att hämta den idag!

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-10-13 14:11
Ursprungligen av Kivrennac:

Det är nog inte så märkligt ändå, det här är väl första året som Plus-modellen säljer mer? Tidigare har den "vanliga" varit mer populär.

Ursprungligen av fkyh:

Jo, men det visste Apple om att den skulle göra. Plus på tidigare modeller betydde ju bara att den var större, plus på 7an är andra funktioner.

Nja, plus har inneburit fler funktioner även tidigare, tex optisk bildstabilisering. Men skillnaderna är större i år.

  • Medlem
  • 2016-10-13 14:29

Telenor flyttade precis fram leveranstiden. JB 7+ beställd 9/9 ska nu komma v44-45..

Ursprungligen av fkyh:

Jo, men det visste Apple om att den skulle göra. Plus på tidigare modeller betydde ju bara att den var större, plus på 7an är andra funktioner.

Inte bara storleken som skiljt dem åt tidigare, även andra funktioner. Men det är helt sant att skillnaderna är större i år än tidigare.

Hej! På grund av en leveransförsening från Apple är din nya iPhone tyvärr försenad. Vi räknar med att få in den till oss i slutet av vecka 43 och därefter skickar vi ut den till dig så fort som möjligt! Vi lovar att höra av oss när vi vet mer. För senaste info om din leverans, se comviq.se/leveransstatus Vi ber om ursäkt för förseningen! Hälsningar Comviq

Fick precis denna, lagom kul!

  • Medlem
  • 2016-10-13 16:12

Jag la en beställning hos telia den 6 okt på en 7+ Rosegold 256gb och har också fått leveransdatum på 25/11. Att jag får vänta länge är inte så oväntat även om han jag pratade med sa två-tre veckors leveranstid. Jag bara garvade åt honom
Får väl se när den kommer

Hämtade nyss ut min mattsvarta 7plus 128 GB bokad på Apple store Täby i morse ???

Ursprungligen av jesuisfestis:

Hej! På grund av en leveransförsening från Apple är din nya iPhone tyvärr försenad. Vi räknar med att få in den till oss i slutet av vecka 43 och därefter skickar vi ut den till dig så fort som möjligt! Vi lovar att höra av oss när vi vet mer. För senaste info om din leverans, se comviq.se/leveransstatus Vi ber om ursäkt för förseningen! Hälsningar Comviq

Fick precis denna, lagom kul!

Men seriöst!!! Vad är det för fel på om?!?!?!

Ursprungligen av jesuisfestis:

Hej! På grund av en leveransförsening från Apple är din nya iPhone tyvärr försenad. Vi räknar med att få in den till oss i slutet av vecka 43 och därefter skickar vi ut den till dig så fort som möjligt! Vi lovar att höra av oss när vi vet mer. För senaste info om din leverans, se comviq.se/leveransstatus Vi ber om ursäkt för förseningen! Hälsningar Comviq

Fick precis denna, lagom kul!

När beställde du samt vilken modell, minne å färg?

Ursprungligen av robertkarlsen:

När beställde du samt vilken modell, minne å färg?

Jag har beställt en 7+, rosa, 128Gb! Gjorde detta 12/9...... Du då? Har du beställt från Comviq du med?

Ursprungligen av jesuisfestis:

Jag har beställt en 7+, rosa, 128Gb! Gjorde detta 12/9...... Du då? Har du beställt från Comviq du med?

Exakt samma modell som du....fan oxå Dock inte fått nått SMS

Ursprungligen av robertkarlsen:

Exakt samma modell som du....fan oxå Dock inte fått nått SMS

Märkligt! Står det 5-6 veckor på dig med?

Bevaka tråden