Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone X - Förhandsbokning 27/10

Tråden skapades och har fått 666 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av WiFi:

Det verkar stämma ändå! Fick nu ett sms där det står att mitt paket kommer den 3 november och att paketet är skickat, trots att det står "förbereder leverans" på Apple-sidan. Sjukt kul att få den på releasedagen! WOOHOO!!!

Kul för dig Men man blir lite orolig själv för jag fick iväg en beställning genom apple 30 sekunder efter förbokningen kom upp och den står "Förbereder leverans" och "Levereras 3 Nov med Expressfrakt" Men inget sms har man fått. Man borde ju tycka att man fått nån uppdatering om det.
Beställde du med hemleverans eller hämta i affär? Har du fått tracking nummer och det också eller? Första gången jag beställer genom apples egna store så vet inte hur det brukar funka.

  • Medlem
  • 2017-11-01 14:19
Ursprungligen av lallare:

Kul för dig Men man blir lite orolig själv för jag fick iväg en beställning genom apple 30 sekunder efter förbokningen kom upp och den står "Förbereder leverans" och "Levereras 3 Nov med Expressfrakt" Men inget sms har man fått. Man borde ju tycka att man fått nån uppdatering om det.
Beställde du med hemleverans eller hämta i affär? Har du fått tracking nummer och det också eller? Första gången jag beställer genom apples egna store så vet inte hur det brukar funka.

Din telefon blir nog skickad snart och du borde inom kort få ett tracking-nummer. Står det den tredje så kommer du få telefonen den tredje så länge UPS/DHL inte krånglar till det.

Någon som vet hur det brukar funka hos Comviq? Min order står fortfarande bara som "skapad" på leveransinfosidan, men jag fick just sms om att nummerflytten är godkänd. Betyder det (hoppas, hoppas...) att de är på gång att skicka en lur?

jag har samma status. det blir en snabb leverans från kina

Ursprungligen av lallare:

Kul för dig Men man blir lite orolig själv för jag fick iväg en beställning genom apple 30 sekunder efter förbokningen kom upp och den står "Förbereder leverans" och "Levereras 3 Nov med Expressfrakt" Men inget sms har man fått. Man borde ju tycka att man fått nån uppdatering om det.
Beställde du med hemleverans eller hämta i affär? Har du fått tracking nummer och det också eller? Första gången jag beställer genom apples egna store så vet inte hur det brukar funka.

  • Medlem
  • 2017-11-01 15:44

Min order är ännu inte packad/skickad från Tele2. Jag undrar om de verkligen hinner leverera till fredag.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2017-11-01 15:45
Ursprungligen av rabbalshede:

Någon som fått sms/mail angående leverans från Telia som beställt telefonen hem istället för hämtas i butik?

Inget för mig. Skulle tro att det kommer imorgon (om allt går som det ska).

Ursprungligen av cruZZade:

Förbeställde en iPhone X 256 vit och fick leveransdag 6 november (vilket jag tycks vara ensam med?). Dock drogs pengarna från mitt konto redan i måndags och i samband därmed ändrades även statusen till förbereder leverans. Kanske får vänta till måndag med andra ord men det verkar ju konstigt med tanke på när pengarna drogs och hur tidigt beställningen ändrades till "förberedes leverans"

Samma här! men det beror på att vi bor längre bort än vart ankomst terminalen är. vilket gör att det tar en "extra dag" eller bara att de har "graderat sig" ifall det blir så...

Ursprungligen av el gringo:

jag har samma status. det blir en snabb leverans från kina

Glöm ej att ringa UPS / DHL på fredag morgon och uppge Portkod om ni har det. de skiter i att leverera då har jag får höra från dem.

Ursprungligen av NicMik:

Samma här! men det beror på att vi bor längre bort än vart ankomst terminalen är. vilket gör att det tar en "extra dag" eller bara att de har "graderat sig" ifall det blir så...

Hm det kan ju vara en tanke. Ser dock att jag inte uppdaterat mitt boende här, idag bor jag i Stockholm. Det borde således inte vara förklaringen :/

Ursprungligen av Rieux:

Min order är ännu inte packad/skickad från Tele2. Jag undrar om de verkligen hinner leverera till fredag.

Förra året fick jag sms om att min iPhone 7 var skickad kl 00:20 på natten till torsdag, den kom fram på fredagen. Så de kan vara sena med uppdatering.

Ursprungligen av cruZZade:

Hm det kan ju vara en tanke. Ser dock att jag inte uppdaterat mitt boende här, idag bor jag i Stockholm. Det borde således inte vara förklaringen :/

What, oj då kanske det beror på att de måste packa "många" ordrar. ? jag tror i alla fall att den kommer komma på fredag ändå! har varit med om att de skickar ut dem Torsdag kväll och anländer fredag morgon

Ursprungligen av Kivrennac:

Uppdatering hos Telenor! Min order gick precis från att inte vara packad än, till ”Denna order är på väg” ???

Samma här!! Glömde kika på sidan, tack mannen!

jag har satt mitt kontor som leveransadress. så receptionen kommer ta emot den

man har ju gått på den andra niten några gånger tidigare...

Ursprungligen av NicMik:

Glöm ej att ringa UPS / DHL på fredag morgon och uppge Portkod om ni har det. de skiter i att leverera då har jag får höra från dem.

Gjorde 2 beställningar på Mediamarkt för upphämtning i butik, båda 2 finns nu i butiken Men då min betalda lev från Apple är skickad idag så väntar jag väl på den, hade dock varit lite kul att gå in till MM och se om de är ngt stolpskott som inte kan reglerna och kan lämna ut den redan idag, då lär jag springa därifrån
Men hämtar väl ut de på Fredag och säljer de för högstbjudande om inte annat

Någon som beställt från Apple och fått 6 November som leverans dag och sedan fått 3 November i samband med att ni fått SMS/Mail?

Och ni som har fått tracking number, är det UPS eller DHL som levererar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-01 17:12
Ursprungligen av NicMik:

Glöm ej att ringa UPS / DHL på fredag morgon och uppge Portkod om ni har det. de skiter i att leverera då har jag får höra från dem.

Ringer dom inte 30 min innan?

Ursprungligen av add3:

Ringer dom inte 30 min innan?

Nej, det brukar inte chaufförerna göra. Man får se till att vara på plats under dagen / byta leveransadress om man inte kan vara på plats.

Ursprungligen av @ndreas:

Gjorde 2 beställningar på Mediamarkt för upphämtning i butik, båda 2 finns nu i butiken Men då min betalda lev från Apple är skickad idag så väntar jag väl på den, hade dock varit lite kul att gå in till MM och se om de är ngt stolpskott som inte kan reglerna och kan lämna ut den redan idag, då lär jag springa därifrån
Men hämtar väl ut de på Fredag och säljer de för högstbjudande om inte annat

Fick precis mail med bifogat sändningsnummer från Media Markt

  • Medlem
  • International user
  • 2017-11-01 18:10
Ursprungligen av Kivrennac:

Uppdatering hos Telenor! Min order gick precis från att inte vara packad än, till ”Denna order är på väg” ???

Är det på https://www.telenor.se/leveransinfo ?
På min står det:
Status: Denna order är levererad

Fortfarande bara registrerad på kollinr hos postnord

Ursprungligen av Pgreen:

Är det på https://www.telenor.se/leveransinfo ?
På min står det:
Status: Denna order är levererad

Fortfarande bara registrerad på kollinr hos postnord

Yes det stämmer. Har inte fått något kollinr, men tror inte man får det när den skickas till butik.

När jag beställt med hemleverans tidigare har jag fått kollinr väldigt tidigt, men paketet skickas inte förrän dagen innan release. Så du har säkert din på fredag ???

Ursprungligen av Siri_Alexa:

Fick precis mail med bifogat sändningsnummer från Media Markt

Vilken tid beställde du på mediamarkts hemsida? Jag var lite sent ute kl 09:27 med beställningen. Inte hört något än.

Ursprungligen av Laddaren:

Vilken tid beställde du på mediamarkts hemsida? Jag var lite sent ute kl 09:27 med beställningen. Inte hört något än.

Då borde du också få något snart för jämfört med dig var jag sent ute, jag fick bekräftelsemailet 13:23 (la ordern där någonstans).

64gb Silver

  • Medlem
  • 2017-11-01 19:41
Ursprungligen av marcushenkel:

Förra året fick jag sms om att min iPhone 7 var skickad kl 00:20 på natten till torsdag, den kom fram på fredagen. Så de kan vara sena med uppdatering.

Det låter betryggande!

Jag känner mig otroligt barnslig som uppdaterar orderstatusen på Tele2 hela dagarna. Hur går det för er andra som beställt via Tele2?

Ursprungligen av Rieux:

Det låter betryggande!

Jag känner mig otroligt barnslig som uppdaterar orderstatusen på Tele2 hela dagarna. Hur går det för er andra som beställt via Tele2?

Haha, förstår dig. Jag är likadan. Min order blev lagd runt 12-tiden på fredagen. Enligt Tele2 var silver 64gb-modellen tillgänglig ett bra tag. Så jag tog en sån och fick 7 dagars leveranstid. Väntar också på att få en uppdatering om att den blir packad och skickad ikväll.

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2017-11-01 21:08

Börjar bli lite nervig nu, fortfarande ”behandlas” hos Apple, små marginaler nu.

Egentligen igen releasedagsstress utan är mer bara förbannad att dom dragit pengarna utan att skicka varan.

Ursprungligen av Basss:

Börjar bli lite nervig nu, fortfarande ”behandlas” hos Apple, små marginaler nu.

Egentligen igen releasedagsstress utan är mer bara förbannad att dom dragit pengarna utan att skicka varan.

Har du 3 nov?

iPhone X - Beställning status från Apple.se

Är det någon som fått sin telefon skickat från apple? (när fick ni SMS/mail)?

Vem kommer leverera den, UPS eller DHL?

Vissa har ju fått leverans tid den 6 November. någon som fått uppdaterad leveransdatum till 3 november?

Ursprungligen av NicMik:

Är det någon som fått sin telefon skickat från apple? (när fick ni SMS/mail)?

Vem kommer leverera den, UPS eller DHL?

Vissa har ju fått leverans tid den 6 November. någon som fått uppdaterad leveransdatum till 3 november?

Nope min står fortfarande som "Förbereder leverans" Men hoppas verkligen att statusen ändras till skickad snart.
Det där med 6 november vet jag inte för på min står det Levereras 3 Nov och gjort det sen jag la beställningen.

Skulle också vilja veta om några fått sin status uppdaterad till "Skickad" och fått tracking id osv.

  • Medlem
  • 2017-11-01 18:59
Ursprungligen av NicMik:

Är det någon som fått sin telefon skickat från apple? (när fick ni SMS/mail)?

Vem kommer leverera den, UPS eller DHL?

Vissa har ju fått leverans tid den 6 November. någon som fått uppdaterad leveransdatum till 3 november?

6 november här också.

Bevaka tråden