Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone X - Förhandsbokning 27/10

Tråden skapades och har fått 666 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av jimel:

Någon som fått sms från Telia än?

Fick nyss ett sms om att min order håller på att plockas. La min order 9.05 på en silver 64 genom företagsförbokningen. Förhoppningsvis får jag då den imorgon, har beställt till butik.

Ursprungligen av goofyys:

Är det någon som har beställt från Comviq som har fått sin order packad?

Jag skrev till Comviqs kundservice nyss och nu har dom visst ändrat från att leveransen kommer om 7 dagar från orden bekräftades till 7 arbetsdagar från ordern bekräftades. Fan vilken besvikelse.

  • Medlem
  • 2017-11-02 10:23

"Vi har för närvarande ingen information från leverantören." skriver Tre.se. Beställde strax efter nio på morgonen. Har en order på Telenor också, den har dykt upp i Posrnord-appen men bara som "registrerat", inget datum.
Verkar som få köpt med Tre.se ändå av inläggen här. Tycker de har vettiga priser och haft dem tidigare och varit nöjd.

Ursprungligen av Culyn:

"Vi har för närvarande ingen information från leverantören." skriver Tre.se. Beställde strax efter nio på morgonen. Har en order på Telenor också, den har dykt upp i Posrnord-appen men bara som "registrerat", inget datum.
Verkar som få köpt med Tre.se ändå av inläggen här. Tycker de har vettiga priser och haft dem tidigare och varit nöjd.

Jag har bokat en där också, till frugan. Klart billigast med abonnemang på 500:-
Står dock leverans v45-46 på den.

  • Medlem
  • 2017-11-02 10:39
Ursprungligen av jimel:

Jag har bokat en där också, till frugan. Klart billigast med abonnemang på 500:-
Står dock leverans v45-46 på den.

När fick du din orderbekräftelse? 09:06 fick jag mitt mail. En svart 256GB.

Ursprungligen av adrianyan:

Jag ska hämta i butik, inte fått något sms än.

Skall också hämta i butiken. Ingen mer info än bekräftelse mailet och status är beställning behandlas. Dom reserverade pengar i måndags men nu har den reservationen släppts dock

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-11-02 10:41
Ursprungligen av Användarnamn1:

Har också beställt via Tele2, black 64gb. 7 dagar beräknad leverans. Ordern har inte packats än, fick bekräftelse 09:06…

Frågade precis Tele2 och de hade inga förseningar, de kommer packas under dagen och skickas ut med Postnord i eftermiddag/kväll. Får hoppas att det stämmer.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-11-02 10:47
Ursprungligen av Simon0000:

Skall också hämta i butiken. Ingen mer info än bekräftelse mailet och status är beställning behandlas. Dom reserverade pengar i måndags men nu har den reservationen släppts dock

Du är medveten om att han talar om att hämta från Telia och inte Apple Store? Telia reserverar inga pengar, det är en bokning. Det är Apple Store som reserverar pengar då det är ett köp och inte en bokning.

Ursprungligen av landinj:

Frågade precis Tele2 och de hade inga förseningar, de kommer packas under dagen och skickas ut med Postnord i eftermiddag/kväll. Får hoppas att det stämmer.

Hoppas att du har rätt och att vi får dem imorgon/på lördag!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2017-11-02 10:49
Ursprungligen av Simon0000:

Skall också hämta i butiken. Ingen mer info än bekräftelse mailet och status är beställning behandlas. Dom reserverade pengar i måndags men nu har den reservationen släppts dock

Ska du hämta från butik med Telia? I sådana fall reserveras inga pengar då man betalar på plats.

För övrigt har jag inte fått något sms än från telia, trots leveranstid 3:e november enligt bekräftelsemailet. Man får ha tålamod några timmar till innan det blir dags att kontakta dom.

Ursprungligen av ipodfan:

Ska du hämta från butik med Telia? I sådana fall reserveras inga pengar då man betalar på plats.

För övrigt har jag inte fått något sms än från telia, trots leveranstid 3:e november enligt bekräftelsemailet. Man får ha tålamod några timmar till innan det blir dags att kontakta dom.

Missade att det var Telia ju. Trodde det va Apple store

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-11-02 10:52
Ursprungligen av Användarnamn1:

Hoppas att du har rätt och att vi får dem imorgon/på lördag!

På helger delas ingen post ut, varken till hemadresser eller till utlämningsställen.

Ringde Teliabutiken jag ska hämta upp min Iphone i imorgon och det var klart och bara komma in imorrn.

Ursprungligen av zinned:

På helger delas ingen post ut, varken till hemadresser eller till utlämningsställen.

Jag har valt leverans till utlämningsställe! så skulle jag inte vara hemma eller ha möjlighet att ta emot paketet så kan jag hämta den i lugn och ro efteråt. Antingen på fredagkväll eller lördag. Det var så jag menade det! Har någon med Tele2 fått en ändring på statusen än?

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2017-11-02 11:01
Ursprungligen av Användarnamn1:

Jag har valt leverans till utlämningsställe! så skulle jag inte vara hemma eller ha möjlighet att ta emot paketet så kan jag hämta den i lugn och ro efteråt. Antingen på fredagkväll eller lördag. Det var så jag menade det! Har någon med Tele2 fått en ändring på statusen än?

Nja, var inte 100% säker på att kunna hämta ut på lördag.
Om det är hemleverans så är det tyvärr ofta så att paketet går tillbaka till sorteringscentral för att sen köras till ombudet dagen efter.
(Med postnord så är det detta till 100%, jag har _aldrig_ fått mitt postnordpaket till ombudet samma dag som hemleveransförsök har skett).

Det är t ex därför jag gillar DHL som skickar ett sms innan leverans där man kan välja att svara på ett sådant sätt att dom hoppar över hemleverans och kör det direkt till ombudet istället.

Edit: Såg nu att du valt till utlämningsställe. Blev lite otydligt när du sa att du "inte skulle vara hemma".

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2017-11-02 11:24
Ursprungligen av Peaken:

Ringde Teliabutiken jag ska hämta upp min Iphone i imorgon och det var klart och bara komma in imorrn.

Detta gjorde du utan sms? Du hänvisade till ditt namn och personnummer, eftersom det inte kom något ordernummer i bekräftelsemailet?

Ursprungligen av ipodfan:

Detta gjorde du utan sms? Du hänvisade till ditt namn och personnummer, eftersom det inte kom något ordernummer i bekräftelsemailet?

Uppgav bara namn.

Edit. Hade/har inte fått sms.

Ursprungligen av Brotherson:

Fick precis ett sms om att min iphone plockas från lager och är snart påväg ??

Nu fick jag också mitt SMS från Telia, om allt går som det skall så bör jag ha den imorgon

Ursprungligen av rabbalshede:

Nu fick jag också mitt SMS från Telia, om allt går som det skall så bör jag ha den imorgon

Hämta i butik eller hemleverans?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-02 12:02
Ursprungligen av sommarvila:

Samma här. Det bör ändras idag, tydligen uppdateras informationen först när telefonen nått terminalen i Sverige. Hoppas det stämmer!

Ringde Apple Kundtjänst och frågade då det börjar kännas en smula konstigt att de inte rör på sig ännu och ska vara framme imorgon.

De sa, som vanligt, att de inte ser något mer än vad vi gör på webben men däremot så fick jag klart för mig att, enligt denna person, så går telefonerna från Holland men att det inte finns någon anledning att inte tro att det kommer fram imorgon. Klockan är ju bara 11.20 (när jag ringde)...

Så fingerar crossed som man säger

  • Medlem
  • 2017-11-02 12:13

Apple.se borde ju skicka telefonerna ikväll om man ska hinna få dem till måndag gissar jag på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-02 12:14

Min gick just över till status skickad från Apple Store... there's hope!
DHL verkar det vara så det finns det ju ännu mer hopp om att det kanske fungerar - har dåliga erfarenheter med Postnord(-lotteriet "får du din post idag?") samt lite iffy med UPS också..

Nu har min ändrats till ”Skickad” från Apple. Lev. 3 nov.

Om någon inte orkar vänta så har jag en svart och en silver över säljer bara en av dem dock till vanligt pris den andra blir överpris på
Så om ngn har vägarna förbi Borås kan ni plocka upp en från media markt, jag måste dock va med men kvittot kan skrivas på dig som betalar.
Fan va snäll jag är känner jag ?

  • Medlem
  • 2017-11-02 12:15

Nu blev min skickad från Apple.se

Självklart 256GB glömde jag skriva!

Ursprungligen av BlackSmp:

Hämta i butik eller hemleverans?

Hemleverans med Postnord stod det i SMS:et.

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2017-11-02 12:17
Ursprungligen av q1986:

Apple.se borde ju skicka telefonerna ikväll om man ska hinna få dem till måndag gissar jag på.

Jo exakt, därför är det riktigt illa för oss som har 3:e nov som leveransdag.
Det sista hoppet som finns nu är att lurarna går på pall direkt till Sverige.

Förvisso skickades min Apple TV 4K från Bryssel kring 15.00 och var framme hos mig runt 13.00 dagen efter, så med extrem tur och bra "flow" så kan det faktiskt gå på under 24h, men det är nog mer bara lotteri än något som är garanterat.

Jag ringde ju som sagt direkt vid 09.00 när Apple öppnade och hon jag pratade med lovade ju dyrt och heligt att det inte alls är några konstigheter med leverans under morgondagen för "det är ju vad systemet säger".
Tror med att det bara var taktik för att slippa nån form av (otrevlig) diskussion.

Ursprungligen av q1986:

Nu blev min skickad från Apple.se

Grattis!
Fick du också DHL?
Alltid fått UPS innan men senaste har varit DHL vilket har fungerat perfekt då de ringer innan

  • Medlem
  • 2017-11-02 12:19
Ursprungligen av @ndreas:

Grattis!
Fick du också DHL?
Alltid fått UPS innan men senaste har varit DHL vilket har fungerat perfekt då de ringer innan

Japp DHL här också.

Bevaka tråden