Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone X - Förhandsbokning 27/10

Tråden skapades och har fått 666 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tele2 — Nu har min order också skickats! Står att det kan ta två arbetsdagar. Hoppas de räknar idag och imorgon som två hela arbetsdagar, då borde den komma imorgon:-)

Beställde min 09:07 på releasedagen. 64gb svart.

  • Medlem
  • 2017-11-02 14:32
Ursprungligen av cruZZade:

Yes förväntad 6 november. Det finns ännu ingen uppgift från DHL om förväntad leveransdag :/

Låter kört för min del men håller tummarna för oss båda.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-02 14:39
Ursprungligen av cruZZade:

Tack för uppgiften! Håller verkligen tummarna för det, vore ju betydligt roligare att leka med telefonen i helgen än på måndag

Nu jobbar jag ju inte på DHL men som sagt - teoretiskt

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2017-11-02 14:40
Ursprungligen av ekkej:

Gör det, fick precis meddelande i postnord appen att min beställning är påväg.

Ja, Comviq skickar med postnord, så hoppas att det plingar till i appen snart för mig med då

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2017-11-02 14:41
Ursprungligen av goofyys:

När beställde du och vilken modell?

La beställningen ca 30 s efter att deras butik öppnade på en vit 64gb.

  • Medlem
  • Orust
  • 2017-11-02 14:53

Nu jag fick sms från Telia, finns att hämta i butik imorgon. 14.51 igen:)

Ursprungligen av Isolis:

Min mobil från Comviq har precis nu gått vidare till skickat. Precis som för de som beställt från Tele2 så får man inge kollinummer utan man får glatt vänta på sms/postavi. Förhoppningsvis så plingar det till i mobilen imorgon och man kan springa till ICA.

Grattis! Vilken version, och när, beställde du?

Edit: Tvåa på den, sorry...

Wohoo

Nu fick jag ett sms från Telia om att min iPhone X (silver 256 GB) finns att hämta i vald butik imorgon.

Frågade Comviqs kundservice frågan om telefonerna hinner komma tills imorgon. Detta fick jag som svar ''Tror inte det om jag ska vara helt ärlig, den har inte skickats riktigt än, så tror den kommer fram på måndag.''

Ursprungligen av Användarnamn1:

Tele2 — Nu har min order också skickats! Står att det kan ta två arbetsdagar. Hoppas de räknar idag och imorgon som två hela arbetsdagar, då borde den komma imorgon:-)

Beställde min 09:07 på releasedagen. 64gb svart.

Ah, lite avundskul blir man ju. Inget har hänt för mig här, beställde 09:04, svart 64gb.

Dock så fick jag ett SMS i morse om att de bad om ursäkt att de hade tagit en kreditkontroll, fastän jag betalade med kort. Någon annan som känner igen detta? Har haft världens otur vid alla iPhone lanseringar (dåligt väder, stöld m.m.) och fått dem 1 dag till 3 veckor försenade, och detta från Apple. Därför testade jag Tele2 denna gång, "streak:en" verkar hålla i sig =D

Ursprungligen av olssonm:

Ah, lite avundskul blir man ju. Inget har hänt för mig här, beställde 09:04, svart 64gb.

https://cdn-pro.dprcdn.net/files/acc_10044/CBR8Lt

Dock så fick jag ett SMS i morse om att de bad om ursäkt att de hade tagit en kreditkontroll, fastän jag betalade med kort. Någon annan som känner igen detta? Har haft världens otur vid alla iPhone lanseringar (dåligt väder, stöld m.m.) och fått dem 1 dag till 3 veckor försenade, och detta från Apple. Därför testade jag Tele2 denna gång, "streak:en" verkar hålla i sig =D

Skumt! Och du som beställde innan mig även... De tog kreditupplysning på mig men det var nog för att jag valde att betala i 24 månader istället för allt på en gång. Det är nog säkert din tur snart!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2017-11-02 15:12

Kom SMS från Telia nu. Finns att hämta i butik imorgon.

Fick statusen ändrad vid lunchtid till ”skickad”. Beställd från Apple.se men kan inte se att något mer hänt sen dess (08:22 order skapad och redo för UPS, alltså inte ska bad någonstans ännu).

Förväntad leveransdag är 6e november enligt Apple Store men UPS har ingen info i appen när man söker på det. Men utgår från att jag får vänta över helgen då den skall fraktas från Arlanda/Stockholm till Gotland

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-11-02 15:28

Som många andra fick jag också ett SMS från Telia för en stund sedan, kan hämta den under dagen imorgon.

Men jag har en order hos Apple också, beställd direkt vid kl nio den 27:e, för uthämtning på Apple Store på Väla...den har inte rört sig från "Behandlar beställning" på tre dagar. Märkligt?

Den ska hämtas på Väla imorgon fredag.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2017-11-02 15:29
Ursprungligen av Mazak:

Nu jag fick sms från Telia, finns att hämta i butik imorgon. 14.51 igen:)

Samma här. Fick samma standard-sms som du. Hade förväntat mig att butikens namn skulle stå och även ett ordernummer eller liknande. Jag vågar inte jubla förrän jag har en fungerande telefon i handen imorgon, men detta känns helt klart lovande ?

Hallå! Jag tänkte kolla om det är någon här som ska till Apple Store Täby imorgon för att hämta en Iphone X? Vore så kul att få säga hej och kanske filma en snutt med er som är lyckliga ägare av denna dyrgrip?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-11-02 15:56
Ursprungligen av Ida Blix:

Hallå! Jag tänkte kolla om det är någon här som ska till Apple Store Täby imorgon för att hämta en Iphone X? Vore så kul att få säga hej och kanske filma en snutt med er som är lyckliga ägare av denna dyrgrip?

Hör du Ida, korspostning är inte tillåtet...ni följer väl forumreglerna även på redaktionen?

Ursprungligen av olssonm:

Ah, lite avundskul blir man ju. Inget har hänt för mig här, beställde 09:04, svart 64gb.

https://cdn-pro.dprcdn.net/files/acc_10044/CBR8Lt

Dock så fick jag ett SMS i morse om att de bad om ursäkt att de hade tagit en kreditkontroll, fastän jag betalade med kort. Någon annan som känner igen detta? Har haft världens otur vid alla iPhone lanseringar (dåligt väder, stöld m.m.) och fått dem 1 dag till 3 veckor försenade, och detta från Apple. Därför testade jag Tele2 denna gång, "streak:en" verkar hålla i sig =D

Jag väntar också, ingen uppdatering här heller.

Och på min ungefär 384:e uppdatering i dag hostade det faktiskt till i orderstatusen hos Comviq! Packat och skickat, men ingen notering i Postnord-appen ännu.

Ursprungligen av zinned:

Hör du Ida, korspostning är inte tillåtet...ni följer väl forumreglerna även på redaktionen?

Tyckte detta gyllende tillfälle att träffa mig var anledning att bryta mot dem. Förlåt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-11-02 16:02
Ursprungligen av Ida Blix:

Tyckte detta gyllende tillfälle att träffa mig var anledning att bryta mot dem. Förlåt.

Jag ska tänka på saken...I will let you know För övrigt har vi ju redan träffats, för länge sedan

Ursprungligen av marcushenkel:

Jag väntar också, ingen uppdatering här heller.

Aj då =/ Fick du också ett udda mail om kreditkontroll? Mest nyfiken.

Nåväl, annars bara att hålla tummarna. Spelar väl mindre roll om det är fredag eller måndag egentligen, vill bara slippa ett mail sedan med "Oj, vi räknade fel – nytt preliminärt leveransdatum är 19 december".

Ursprungligen av olssonm:

Aj då =/ Fick du också ett udda mail om kreditkontroll? Mest nyfiken.

Nåväl, annars bara att hålla tummarna. Spelar väl mindre roll om det är fredag eller måndag egentligen, vill bara slippa ett mail sedan med "Oj, vi räknade fel – nytt preliminärt leveransdatum är 19 december".

Nej, fick en kreditkontroll den 31/10.

Ursprungligen av zinned:

Jag ska tänka på saken...I will let you know För övrigt har vi ju redan träffats, för länge sedan

Det minns jag Hoppas det blir fler träffar, vi filar på planer om att ta oss från Stockholm och träffa folk. Det var alldeles för länge sedan.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2017-11-02 16:23

Idag har jag börjat bli orolig, loggade in på Mitt Telia imorse och kollade på mina ärenden, men hittade ingen bokning på iPhone X, ringde kundtjänst och man kunde inte hitta någon telefon i mitt namn detta trots att jag har fått både mail samt sms på min förhandsbokning, fick även ett sms idag om att jag kan hämta min telefon imorgon, likt det screenshots som har postats i tråden längre upp.. SUCK säger jag bara!

Hos apple.se står det 6 Nov. men snackade med DHL! den kommer imorgon eftermiddag!!!

  • Medlem
  • 2017-11-02 16:42
Ursprungligen av NicMik:

Hos apple.se står det 6 Nov. men snackade med DHL! den kommer imorgon eftermiddag!!!

FAN VA HÄRLIGT! Står 6 november på min också.

  • Medlem
  • 2017-11-02 16:47
Ursprungligen av NicMik:

Hos apple.se står det 6 Nov. men snackade med DHL! den kommer imorgon eftermiddag!!!

Var är din nu då? Min är i Nederländerna, hinner nog inte få min tills imorgon. Lyckades spåra nu.

  • Medlem
  • 2017-11-02 16:48
Ursprungligen av q1986:

FAN VA HÄRLIGT! Står 6 november på min också.

Var är ditt paket när du spårar?

Bevaka tråden