Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av pmarriott:

Det är en verkstad. Säkerhet. Tydligen kommer vi att få underbenen kapade, krossade, hackade, avslitna och eljest lemlästade om vi inte bär det enorma skydd som ett byxben utgör.

Enda gången jag kan tänka mig att ha långbyxor är väl om det svetsas lite tyngre grejor, eller om man ska hantera bångliga vassa grejer

Ursprungligen av CekariYH:

Och värre ska det bli under veckan som kommer... nu får det för i sjutton svalna lite och regna 2-3 veckor, dels för att hjälpa brandmännen som kämpar förtvivlat, dels för naturen med växter och djurliv, och vi själva...

Det är la nu jorden går under?

Ursprungligen av SweSG:

Det är la nu jorden går under?

Nja, inte än men snart så

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-07-24 09:42

Och där förlorade photobox mig som kund...

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-07-24 10:17
Ursprungligen av reboot81:

Och där förlorade photobox mig som kund...

Glöm inte att berätta varför dom förlorar dig som kund

Ursprungligen av Innis:

Glöm inte att berätta varför dom förlorar dig som kund

För att dom kräver Flash Player är jag säker på...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-07-24 19:07

Han menade nog att reboot81 skulle berätta för dem varför....

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-07-24 19:08
Ursprungligen av CekariYH:

Säkerligen, men måste väl finnas undantag för denna jäkla hetta?

Inom sjukvården, Räddningstjänsten mm är det kört.

Ursprungligen av kenjon:

Han menade nog att reboot81 skulle berätta för dem varför....

Tycker att det är självklart, tycker inte du?

Ursprungligen av kenjon:

Inom sjukvården, Räddningstjänsten mm är det kört.

Ja ,det förstår vi, men jobba i en verkstad om det inte krävs flamskyddade/brandsäkra kläder i kortbraller?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-07-24 21:46
Ursprungligen av CekariYH:

Tycker att det är självklart, tycker inte du?

För oss, ja, men kanske inte för dem. Om de får reda på varför deras kunder avviker, kanske de gör något....

Ursprungligen av CekariYH:

Ja ,det förstår vi, men jobba i en verkstad om det inte krävs flamskyddade/brandsäkra kläder i kortbraller?

Har mycket med säkerhet (och ibland försäkringar) att göra också. Roterande verktyg kan kräva att man inte har nåt som kan fastna och dra in dig, så som ett part shorts (med de där käcka remmarna för verktyg och fickor längs med sidorna) skulle kunna göra. Det är väldigt mycket kraft som snurrar i en svarv... Bara ben kan också bli uppskurna av vassa plåtar vilket kan innebära livsfara om snittet tar illa.
Det brukar också vara strängt förbjudet med slipsar. Långt hår ska även det vara "säkrat" när man jobbar i en verkstad. Långärmat är också no-no om man ska pilla i en svarv eller fräs där jag jobba (men det ska vara heltäckande om man svetsar). T-shirt (i rätt storlek), långa byxben och säkerhetsutrusning (skor, ögon-/öronskydd osv) är norm. Man kan tycka lite vad man vill om de förhållningssätt/klädkoder som råder i en verkstadsmiljö, men reglerna är där utav en anledning.
Man får se till att ta fler vattenpauser för att kyla ner sig istället

Ursprungligen av suddgummi:

Har mycket med säkerhet (och ibland försäkringar) att göra också. Roterande verktyg kan kräva att man inte har nåt som kan fastna och dra in dig, så som ett part shorts (med de där käcka remmarna för verktyg och fickor längs med sidorna) skulle kunna göra. Det är väldigt mycket kraft som snurrar i en svarv... Bara ben kan också bli uppskurna av vassa plåtar vilket kan innebära livsfara om snittet tar illa.
Det brukar också vara strängt förbjudet med slipsar. Långt hår ska även det vara "säkrat" när man jobbar i en verkstad. Långärmat är också no-no om man ska pilla i en svarv eller fräs där jag jobba (men det ska vara heltäckande om man svetsar). T-shirt (i rätt storlek), långa byxben och säkerhetsutrusning (skor, ögon-/öronskydd osv) är norm. Man kan tycka lite vad man vill om de förhållningssätt/klädkoder som råder i en verkstadsmiljö, men reglerna är där utav en anledning.
Man får se till att ta fler vattenpauser för att kyla ner sig istället

Det är en semesterstängd verkstad där det normalt utföres termisk skärning av plåt i större format.

Ursprungligen av kenjon:

För oss, ja, men kanske inte för dem. Om de får reda på varför deras kunder avviker, kanske de gör något....

Ah, tänkte inte så långt

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-07-25 00:22

Kan upplysa om att det man köper från Wish INTE alls är garanterat inkl moms. 10% av mina beställningar fastnar. Ett paket ligger hos Postnord och inväntar en "uppdatering" av systemen, efter att jag påpekat ett "litet" fel. Blir lite skillnad i importmoms om man baserar den på USD, istället för NTD. (8,82kr för USD istället för 28öre för NTD). Fem dagar efter att jag påtalat detta skickar Postnord ut ytterligare en felaktig avi. Nu två veckor senare är allt jag kan göra att vänta på en ny avi, för att betala direkt går inte.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-07-25 01:28

Nu handlar inte jag via Wish, men det jag handlar från Kina får jag ingen avi på. Bara ett SMS med länk till Swish, bara att klicka på den och godkänna. Väldigt smidigt.

Konstigt det ser ut i hela visningsfönstret på Facebook. Alla bilder blir överdimensionerad att man ser alla pixlar. Verkar inte som man kan ändra som det var förut.

Ursprungligen av calinou:

Konstigt det ser ut i hela visningsfönstret på Facebook. Alla bilder blir överdimensionerad att man ser alla pixlar. Verkar inte som man kan ändra som det var förut.

Aha, det är därför Facebook aktien störtdök och ägarna vill bli av med Mark Zuckerberg!!!!

Ursprungligen av calinou:

Konstigt det ser ut i hela visningsfönstret på Facebook. Alla bilder blir överdimensionerad att man ser alla pixlar. Verkar inte som man kan ändra som det var förut.

Jag fattar inte riktigt vad du menar. Jag upplever inga problem i telefonen i alla fall. Händer det på "alla" plattformar? Har du en bild på det?

Har väntat i 3-4 månader på den här dagen. Under hela veckan som varit har jag sett den stolt glida fram mellan ca 14-01 samt växa lite för var dag och idag var jag helt förberedd med all tänkbar utrustning... uppe på ett berg med staden nedanför, bara för att ett jävla dis-moln ska skymma den helt och hållen hela kvällen.
Månjäven på himlahilvetet alltså...
Var min sista chans att får se en riktig månförmörkelse

  • Medlem
  • 2018-07-27 23:23
Ursprungligen av CekariYH:

Har väntat i 3-4 månader på den här dagen. Under hela veckan som varit har jag sett den stolt glida fram mellan ca 14-01 samt växa lite för var dag och idag var jag helt förberedd med all tänkbar utrustning... uppe på ett berg med staden nedanför, bara för att ett jävla dis-moln ska skymma den helt och hållen hela kvällen.
Månjäven på himlahilvetet alltså...
Var min sista chans att får se en riktig månförmörkelse

Lider med dig

Ursprungligen av CekariYH:

Har väntat i 3-4 månader på den här dagen. Under hela veckan som varit har jag sett den stolt glida fram mellan ca 14-01 samt växa lite för var dag och idag var jag helt förberedd med all tänkbar utrustning... uppe på ett berg med staden nedanför, bara för att ett jävla dis-moln ska skymma den helt och hållen hela kvällen.
Månjäven på himlahilvetet alltså...
Var min sista chans att får se en riktig månförmörkelse

Fy va tråkigt! Kunde inte se den heller, men försökte inte så noga som du.

Ursprungligen av hummel:

Jag fattar inte riktigt vad du menar. Jag upplever inga problem i telefonen i alla fall. Händer det på "alla" plattformar? Har du en bild på det?

Det visar sig att det är bara i Chrome det blir så. Täcker hela sidan. Hittar ingenstans att ställa in som vanligt.

Ursprungligen av CekariYH:

Har väntat i 3-4 månader på den här dagen. Under hela veckan som varit har jag sett den stolt glida fram mellan ca 14-01 samt växa lite för var dag och idag var jag helt förberedd med all tänkbar utrustning... uppe på ett berg med staden nedanför, bara för att ett jävla dis-moln ska skymma den helt och hållen hela kvällen.
Månjäven på himlahilvetet alltså...
Var min sista chans att får se en riktig månförmörkelse

Såg den igår sent i skärgården. Halva. Glömde fota.

Ursprungligen av calinou:

Det visar sig att det är bara i Chrome det blir så. Täcker hela sidan. Hittar ingenstans att ställa in som vanligt.

Ser jag URL:en rätt är du på m.facebook.com, alltså mobilsidan. Testa byt ut m till www.

Ursprungligen av emilakered:

Ser jag URL:en rätt är du på m.facebook.com, alltså mobilsidan. Testa byt ut m till www.

Tack för hjälpen. Hade totalt missat att kolla på adressen! Upptäckte även att det blev så med youtube sökningar att det är ett m. framför.
Det ändrade nog sig i samband att jag följde tipset att ladda upp Instagram-bilder direkt från datorn via User-Agent Switcher for Chrome. Trodde väl att det skulle gälla enbart för Instagram.......

Faaaaaaack! ?

  • Medlem
  • Uppland
  • 2018-08-05 20:31
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Faaaaaaack! ?

Ah är det nya iPhone Teen-Gurl edition med spräckt skärm och 12000 facebook vänner direkt från fabrik?

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Faaaaaaack! ?

En ”anledning” att byta upp dig till nyare modell.......

Ursprungligen av adress@mac:

En ”anledning” att byta upp dig till nyare modell.......

Jo, tur i oturen att jag ändå väntar på Xs eller vad det blir. 6an har hängt med rätt länge.

Bevaka tråden