iPad Pro med Apple Pencil & tangentbordet, vilka appar använder ni?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns en uppsjö med appar för detta men vill höra vilka ni använde och varför den är så bra.

Pennan:
Teckna-rita inte viktigt.
Skriva text med "OCR"
Editera bilder ( i väntan på Photoshop CC)
Annat kul/användbart.

De dedikerade jag har köpt idag.
MyScript:
Nebo som funkar kalas med pennan, känns som att skriva på papper och att man kan vila handen på skärmen utan att den stör och sen gör den om till riktig text och klarar svenska mfl språk. Enkel rita funktion och matte inbyggt mm. Exportera.
Calculator 2 Enkel och suverän till att skriva matte som på papper och sen få resultatet. Sparar automatiskt så man kan återanvänd komplexa matteuppställningar.

Tangentbordet:
Vad finns det för appar som är suveräna att använda tangenbordet med.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2018-11-09 13:48
Ursprungligen av CekariYH:

Finns en uppsjö med appar för detta men vill höra vilka ni använde och varför den är så bra.

Pennan:
Teckna-rita inte viktigt.
Skriva text med "OCR"
Editera bilder ( i väntan på Photoshop CC)
Annat kul/användbart.

De dedikerade jag har köpt idag.
MyScript:
Nebo som funkar kalas med pennan, känns som att skriva på papper och att man kan vila handen på skärmen utan att den stör och sen gör den om till riktig text och klarar svenska mfl språk. Enkel rita funktion och matte inbyggt mm. Exportera.
Calculator 2 Enkel och suverän till att skriva matte som på papper och sen få resultatet. Sparar automatiskt så man kan återanvänd komplexa matteuppställningar.

Tangentbordet:
Vad finns det för appar som är suveräna att använda tangenbordet med.

Tänkte ge mig i kast med Affinity Photo i helgen, återkommer efter det.
Bra initiativ till tråd :).

• Medlem
  • Kungälv
  • 2018-11-09 15:44

Tjuvlyssnar på tråden, jag har fortfarande inte använt min penna till något mer än till lite markeringar i pages

Pennan används primärt av mig för mötesanteckningar och liknande i OneNote.

Ursprungligen av keptang:

Pennan används primärt av mig för mötesanteckningar och liknande i OneNote.

Ok, men då använder du "rita-läget" eller? Får ingen reaktion i text-läge.

Ursprungligen av CekariYH:

Ok, men då använder du "rita-läget" eller? Får ingen reaktion i text-läge.

Jo, man skriver ju med en penna, ie. "ritar". 😀

• Medlem
  • Stockholm
  • 2018-11-09 17:49

Den enda anteckningsapp som jag har provat och som har fullt stöd för Apple Pencil 2 är vanliga Anteckningar/Notes som följer med IOS. Den fungerar utmärkt för kortare minnesanteckningar som inte behöver OCR och synkar snyggt och prydligt över iCloud så att man omedelbart kan läsa noteringarna på sina andra enheter utan att först behöva spara dem. Praktiskt för inköpslistor o dyl.

Ursprungligen av keptang:

Jo, man skriver ju med en penna, ie. "ritar". 😀

Haha, jo, klart att man ritar men OneNote gör ju inte om det till editer-bar text som tex Nebo.
Använder faktiskt OneNote massor, men inte för att skriva text utan stående checklistor på medics att hämta, beställa och personal för de olika medicinerna och listor på grejer som jag beställt med ordernummer, pryl datum, pris betalningssätt (tex PayPal), skeppad etc etc.
Och ett tiotal andra listor på det jag villa ha koll på.
Suverän app som funkar på alla enheter.

1
Bevaka tråden