Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper nytt puckelryggigt batterifodral

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det som många anser vara det fulaste batterifodralet i historien har kommit åter, nämligen Apple Smart Battery Case som nu finns tillgängligt för den senaste generationen Iphone-modeller.

Läs hela artikeln här

Då lär man se den i nästa säsong utav Ozark ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-01-16 09:40

Det nya är bara näst fulast i historien. Faktiskt en liten förbättring jämfört med det för iphone 6/7 med sin extra haka och parasit på ryggen.

Men bra att båda har en rejäl kant på framsidan som skyddar glaset vid fall, för behöver man detta så rör man sig troligen i tuffare miljöer.

Suveränt att den har stöd för trådlös laddning också.

Ursprungligen av Mackan1984:

Då lär man se den i nästa säsong utav Ozark ?

Mycket Apple reklam i den serien? Inget jag tänkte på men såg aldrig klart årgång 2.

Gillar eller ej - det kanske snarare ska ses i termer av behov...

Vad ska man med denna till om Apple ändå drar ner prestandan med tiden, eller gäller de originalbatteri?

Eller har jag missa hela poängen?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-01-16 14:34
Ursprungligen av Laserturken:

Vad ska man med denna till om Apple ändå drar ner prestandan med tiden, eller gäller de originalbatteri?

Eller har jag missa hela poängen?

Ett extra batteri ökar naturligtvis tiden du kan använda telefonen utan att ladda upp den från ett vägguttag. Det är ju en form av prestanda. Den ökar med ett extrabatteri, oavsett hur gammalt originalbatteriet är.

Men med prestanda tänker du antagligen på funktionen där iOS begränsar det maximala ögonblickliga energiuttaget (t.ex processorfrekvens) på en iphone med ett gammalt slitet batteri. Så att inte kombination av hög impedans i gammalt batteri kombinerat med låg laddning och/eller låg temperatur orsakar att telefonen oväntat stängs av.
iPhone-enhetens batteri och prestanda

Har man ett så slitet batteri att det märkbart försämrar topprestanda så är det naturligtvis bättre att lägga pengarna på att byta det inbyggda batteriet än att köpa ett batteriskal.

Ursprungligen av Jonatatatan:

Mycket Apple reklam i den serien? Inget jag tänkte på men såg aldrig klart årgång 2.

Minns inte om det är mycket men huvudrollen har det gamla batteriskalet genom två säsonger och han pratar ju i luren var femte minut ?

Det här har jag väntat på! Blir defintivt ett köp till min XS Max så fort ekonomin tillåter! Struntar i att telefonen blir klumpig, batteritid på dagens telefoner oavsett modell är under all kritik.

Ursprungligen av MrQuattro:

Det här har jag väntat på! Blir defintivt ett köp till min XS Max så fort ekonomin tillåter! Struntar i att telefonen blir klumpig, batteritid på dagens telefoner oavsett modell är under all kritik.

Batteritiden i telefoner var väl kass även förr bara att det inte märktes eftersom man jämförelsevis knappt använde dom?

Ursprungligen av Jonatatatan:

Batteritiden i telefoner var väl kass även förr bara att det inte märktes eftersom man jämförelsevis knappt använde dom?

Må så vara, men det frångår inte det fakto att batteritid på max 2 dagar är riktigt risigt. Sen är jag inte heller beredd att gå tillbaks till en dumbphone för att få bättre batteritid, så jag tror att ett sånt här case kan passa mig ganska bra. När det dessutom går att ladda trådlöst är det ju ett stort extra plus i kanten. Har kollat på andra batteriskal från exempelvis ZeroLemon, men dessa har varit klumpiga och saknat trådlös laddning.

Ursprungligen av MrQuattro:

Må så vara, men det frångår inte det fakto att batteritid på max 2 dagar är riktigt risigt. Sen är jag inte heller beredd att gå tillbaks till en dumbphone för att få bättre batteritid, så jag tror att ett sånt här case kan passa mig ganska bra. När det dessutom går att ladda trådlöst är det ju ett stort extra plus i kanten. Har kollat på andra batteriskal från exempelvis ZeroLemon, men dessa har varit klumpiga och saknat trådlös laddning.

I nödfall har ju även smartphones batterisparläge som gör att man klarar sig typ en vecka. Men då blir det ju typ som en stor dumbphone som dock blir smart med ett knapptryck.
Skal som dessa är okej hade själv ett till min 5s. Nackdelen är om man som mig vill ha ett lock som täcker skärmen.

Ursprungligen av MrQuattro:

Må så vara, men det frångår inte det fakto att batteritid på max 2 dagar är riktigt risigt. Sen är jag inte heller beredd att gå tillbaks till en dumbphone för att få bättre batteritid, så jag tror att ett sånt här case kan passa mig ganska bra. När det dessutom går att ladda trådlöst är det ju ett stort extra plus i kanten. Har kollat på andra batteriskal från exempelvis ZeroLemon, men dessa har varit klumpiga och saknat trådlös laddning.

På vilket sätt skulle det var risigt? Du kan inte jämföra en gamla telefon från 90-talet som inte hade några funktioner med dagens mer eller mindre bärbara dator. Det är som att hävda att en F14 har "dålig prestanda" för att den bränner mer bränsle än en Sopwith Camel. Men då har man helt bortsett från hur planen i övrigt skiljer sig...
Batteritiden är en direkt effekt av förbrukningen som är en direkt effekt av kraven på prestanda och kraven på skärm. Eftersom teknikutvecklingen inom mobilindustrin går EXTREMT mycket fortare än inom batteriteknologin så är det mer eller mindre en naturlag att det är så här.

Ursprungligen av MrQuattro:

Må så vara, men det frångår inte det fakto att batteritid på max 2 dagar är riktigt risigt. Sen är jag inte heller beredd att gå tillbaks till en dumbphone för att få bättre batteritid,..

Det är den avvägningen som vi alla gör. Verkligheten mot önskemål

Oavsett så har jag nu beställt ett batteriskal till min XS Max. Hoppas jag blir nöjd

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-02-01 20:14

Hur lång tid ska det inte ta att ladda detta skal trådlöst då det går så väldigt sakta på en Xs Max?
Snabbladdning via trådlöst vore fint!

Ursprungligen av mattiL:

Hur lång tid ska det inte ta att ladda detta skal trådlöst då det går så väldigt sakta på en Xs Max?
Snabbladdning via trådlöst vore fint!

Kan säga att det tar en bra stund! Har helt o hållet skippat trådlöst och gått över till kabel istället, men å andra sidan behöver man bara ladda varannan dag istället för varje dag trots ganska hårt användande!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-01-13 14:45

Nu finns det ett utbytesprogram för vissa Smart Battery Case som laddar dåligt.

https://support.apple.com/sv-se/iphone-xs-xs-...

1
Bevaka tråden