Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har någon nya Sony Ericsson K750i ännu?

Tråden skapades och har fått 292 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hmpf. Då måste jag kolla möjligheten att faktsikt byta telefon. Kanske ska jag ta V800 men det är K750 som har allt jag vill ha. Typsikt men så är det att köpa pinfärska grejor, så det är smällar man får ta.
Min gamla telefon fungerar perfekt nu sedan den skulle bli pensionerad ingen av de problem jag hade dagligen innan bytet har jag sett till senaste dagarna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-08 19:41

nu verkar min fungera bra..

Och hur gjorde du för att få den att göra det?
Det är visserligen försent för mig eftersom jag lämnat in den redan.

Har haft min K750i i 10 dagar nu, och den har inte dummat sig på något sätt eller behövts startats om en enda gång. Trivs mycket bra med telefonen som helhet, den är ett jättelyft mot den gamla T630. Hade planerat att köpa en enklare digitalkamera som komplement till D70:n, men det behövs inte nu. Shufflen behövs nästan inte heller men den hade jag hunnit köpa

Jag är också väldigt nöjd med telefonen den har allt jag vill ha.
Genvägsknappen är extremt vanebildande. Större minneskort ska i så jag kan lägga in lite skön låtar jag inte kan leva utan.
Nu vill jag ha den nu nu nu!
Måste kolla rep status...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-09 10:40

Mattias Hedman: Först drog jag ur batteriet när den hängt sig i minst 20 sekunder... sedan tog jag en totalåterställning. Vips så fungerade den!

Jag har visserligen gjort båda men inte efter varandra sådär.
Attans. Nåja jag får väl den om några veckor... men då ska jag ha tokrabatt på ett nytt minnneskort.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2005-06-09 12:21

Nu har jag precis fått mitt 1GB minneskort:) Köpte det här på zebramedia

Inga problem för mig så här långt, och nu blir det nästan ersättare för min shuffle, åtminstone när man är på jobbet;)

Vad jag läst på ett forum, så kommer SE släppa ny firmware vecka 24. Alltså nästa vecka. Dom säger att den då kommer läggas upp på supportsidan för K750i så att man kan göra uppgraderingen själv, med hjälp av USB-kabeln. Kommer förstås bara att funka från en PC, men ändå. Det låter ganska lovande.

Själv har jag inte haft ett enda problem med min, bara hoppas att det fortsätter. Men jag kommer givetvis FW-uppgradera iaf, bara för att man kan...

Bluetooth. Skicka fil från BT-menyn på macen. Lägg det i "Program" på telefonen.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-06-14 09:58

Har ej fått MMS å Internet att funka på den ännu trots Telia-butikens idoga försök.

När man ska skicka en högupplöst bild via MMS så måste den förminska bilden. Det har inte heller funkat hittils.

Den har även småbuggat lite. Synd på en så fin mobbe.

Jag har haft min K750i nu i två veckor och jag är helnöjd med mobilen!
Den bara fungerar som en klocka, allting verkligen fungerar, inga låsningar eller något annat konstigt som jag har läst om i denna tråd.

Det går utmärkt att använda Bluetooth för att skicka bilder,mp3 osv. till telefonen och ta emot går givetvis lika bra. Har inte provat iSync men jag har ingen kalender direkt att synca för den delen heller..

En sak jag tycker är lite knäppt är att man inte kan minska bilderna man har tagit så dom får plats i ett MMS och man kan skicka iväg en nyss tagen bild till någon person.. Lite dåligt SonyEricsson annars är det en kanonlur!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-06-14 13:43
Ursprungligen av Martin Björkdahl:

...
En sak jag tycker är lite knäppt är att man inte kan minska bilderna man har tagit så dom får plats i ett MMS och man kan skicka iväg en nyss tagen bild till någon person.. Lite dåligt SonyEricsson annars är det en kanonlur!

Man SKA ju kunna göra det. Det finns ju en funktion för det, men i min K750 så hänger sig den.

Ursprungligen av c5j:

Man SKA ju kunna göra det. Det finns ju en funktion för det, men i min K750 så hänger sig den.

Kan du säga mig vad den funktionen heter och vart man hittar den?

Ursprungligen av Martin Björkdahl:

Kan du säga mig vad den funktionen heter och vart man hittar den?

När jag går in för att skapa ett MMS och väljer lägga till bild tagen med kameran säger telefonen att bilen är för stor och frågar om jag vill göra den mindre. Svarar jag ja så sker även så. Funkar prima på en icke uppdaterad telefon.

Samma fråga får jag om jag precis tagit en bild och i kameraläget trycker på Skicka.

Idag har SE släppt ny firmware till K750 och jag har just uppdaterat min. Gick alldeles utmärkt.
Måste göras från en PC naturligtvis.
Numera har jag version R1J002

Du kollar din firmwareversion genom följande knapptryckning: (i vanligt läge, inte från menyn)
>*<<*<*

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-06-14 19:01
Ursprungligen av Tobbe Sunesson:

Idag har SE släppt ny firmware till K750 och jag har just uppdaterat min. Gick alldeles utmärkt.
Måste göras från en PC naturligtvis.
Numera har jag version R1J002

Du kollar din firmwareversion genom följande knapptryckning: (i vanligt läge, inte från menyn)
>*<<*<*

Stjärnan fattar jag var man trycker för att få fram men pilen ????

Ursprungligen av basic:

Stjärnan fattar jag var man trycker för att få fram men pilen ????

Det är riktningen du ska trycka joysticken.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-06-14 19:21
Ursprungligen av Rickard A:

Det är riktningen du ska trycka joysticken.

aha tack

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-06-14 19:03

ingen som vet hur man får bort comviq loggan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-15 14:57
Ursprungligen av Tobbe Sunesson:

Idag har SE släppt ny firmware till K750 och jag har just uppdaterat min. Gick alldeles utmärkt.
Måste göras från en PC naturligtvis.
Numera har jag version R1J002

Du kollar din firmwareversion genom följande knapptryckning: (i vanligt läge, inte från menyn)
>*<<*<*

Funkar det att uppdatera via Virtual PC...?

//mmi

  • Medlem
  • Västerås
  • 2005-07-04 23:06
Ursprungligen av Tobbe Sunesson:

Idag har SE släppt ny firmware till K750 och jag har just uppdaterat min. Gick alldeles utmärkt.
Måste göras från en PC naturligtvis.
Numera har jag version R1J002

Du kollar din firmwareversion genom följande knapptryckning: (i vanligt läge, inte från menyn)
>*<<*<*

Jag glömde att saken redan diskuterats.

Frågan som återstår är... Vem kan hjälpa mig med uppdateringen? Phony ”Phonehouse”?
Knappast?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-07-04 23:16
Ursprungligen av oqvist:

Frågan som återstår är... Vem kan hjälpa mig med uppdateringen? Phony ”Phonehouse”?
Knappast?

Köpstället bör hjälpa dig. Om de - av någon anledning - inte kan, så bör du kunna gå till någon annan försäljare, men då räkna med att det kanske kostar en slant.
Kanske denna butik är värd att besöka?

  • Medlem
  • Västerås
  • 2005-07-04 23:42
Ursprungligen av filuren:

Köpstället bör hjälpa dig. Om de - av någon anledning - inte kan, så bör du kunna gå till någon annan försäljare, men då räkna med att det kanske kostar en slant.
Kanske denna butik är värd att besöka?

Aha, Tack för tipset.

Beställde min K750i genom The Phone House i Västerås.
I så fall har de redan två åtaganden att ställa upp på.
Dels har jag blivit lovad kraftig rabatt på minneskort tack vare leveransförseningen.
Dels får jag höra med dem om de kan fixa uppdateringen av ”firmwaren” bums?

(Nu blir man väl berömd som, krångliga och besvärliga kunden)?

Ursprungligen av oqvist:

Jag glömde att saken redan diskuterats.

Frågan som återstår är... Vem kan hjälpa mig med uppdateringen? Phony ”Phonehouse”?
Knappast?

Du kan väl bara släpa med dig usb-sladden och telefonen till en polare med en pc så är det gjort ett par minuter? Jag uppdaterade min för nån vecka sen och det gick hur bra som helst.

Ingen aning. Det borde ju gå, men sånt där vet man inte. Känns lite riskabelt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-17 18:42

kan man fråga sig varför i helvete apple inte släpper patch till iSync :/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-17 19:15

Är det ngn annan som har "felet" att om man har lagt in genvägar via navigeringsknappen (joysticken) och sen stänger av telefonen, så är de borta när telefonen slås på igen...
Kan rimligtvis inte vara mjukvaran, då jag var inne och lämnade/hämtade telefonen för uppgradering av mjukvaran idag, och felet kvarstår...

//mmi

Ursprungligen av mmi:

Är det ngn annan som har "felet" att om man har lagt in genvägar via navigeringsknappen (joysticken) och sen stänger av telefonen, så är de borta när telefonen slås på igen...

Inte ett problem jag känner igen. Alls.

Citat:

Kan rimligtvis inte vara mjukvaran, då jag var inne och lämnade/hämtade telefonen för uppgradering av mjukvaran idag, och felet kvarstår...

Fråga dig själv, om nu joysticken fungerar ... var skulle felet kunna ligga? Finns ju bara två felkällor kvar, användaren och mjukvaran...

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2005-06-17 20:41
Ursprungligen av mmi:

Är det ngn annan som har "felet" att om man har lagt in genvägar via navigeringsknappen (joysticken) och sen stänger av telefonen, så är de borta när telefonen slås på igen...
Kan rimligtvis inte vara mjukvaran, då jag var inne och lämnade/hämtade telefonen för uppgradering av mjukvaran idag, och felet kvarstår...

//mmi

Jag hade det med skapandet av genväg till kalendern. Jag skapade den via menyn som kommer upp om du trycker på knappen ovanför joysticken (genvägsknappen) men sedan när jag gick in under inställningar i huvudmenyn och skapade samma genväg så fungerar det...Låter i och för sig ändå som en bugg men nu försvinner inte genvägen..

Bevaka tråden