Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-07-24 19:47
Ursprungligen av doGG:

bossep: Kul att du tror att det är så.
martin: Allt möjligt faktiskt. Telefonsupport för medlemmar som har problem med spel och sådant. BFM, alltså Brev fax och mail. Sedan tävlingar och den grejen även lager ibland, händer dock aldrig nästan.

Har jobbat nu måndag-torsdag i Göteborg då vi sponsrade Gothia Cup. Där fick folk komma och testa på alla nya Nintendo-spel och fråga om allt möjligt.

Även Majk här på 99Mac jobbade med mig där som är en av brors kompisar. Även min bror . : fredrik : . jobbar på Nintendo.

Springa och hämta kaffe, nej du. Springa ärenden och skura toaletter, absolut inte. Om det är så du behandlas på din arbetsplats så borde du tänka om.

doGG: Jag tror att bossep var LIIIIIITE ironsik i sitt inlägg! Bara lite...

Ursprungligen av doGG:

bossep: Kul att du tror att det är så.
martin: Allt möjligt faktiskt. Telefonsupport för medlemmar som har problem med spel och sådant. BFM, alltså Brev fax och mail. Sedan tävlingar och den grejen även lager ibland, händer dock aldrig nästan.

Har jobbat nu måndag-torsdag i Göteborg då vi sponsrade Gothia Cup. Där fick folk komma och testa på alla nya Nintendo-spel och fråga om allt möjligt.

Även Majk här på 99Mac jobbade med mig där som är en av brors kompisar. Även min bror . : fredrik : . jobbar på Nintendo.

Springa och hämta kaffe, nej du. Springa ärenden och skura toaletter, absolut inte. Om det är så du behandlas på din arbetsplats så borde du tänka om.

coolt!!

Måste bara få posta en bild på en skön lirare jag såg vid U2 konserten på Ullevi.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-07-30 15:53

Mitt skrivbord

Hm, intressant! Fungerar det där stället bra? Det är egentligen för PowerBook va?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-08-05 13:22

Mitt stilrena skrivbord

Allt som behövs. Under skrivbordet har jag gömt en maxtor 200 gb hårddisk och min imic.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-08-10 08:53
Ursprungligen av Wentor-:

Hm, intressant! Fungerar det där stället bra? Det är egentligen för PowerBook va?

För båda faktist, funkar hur bra som helst, skönt att slippa värmen från datron när man sitter i soffan. Ger den 4.5 av 5

Passade på att ta en bild när jag hade rensat och städat ordentligt. Annars ser det för jävligt ut med klaviatur, ljudkort, mixer, kameror, kablar, gamla räkningar, kvitton, askoppar, tändare, klädrollers (vit katt+nästan bara svarta kläder), tomma ciggpaket och hörlurar.

Notera musmatta modell Radiohead.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-28 18:28
Ursprungligen av Redglittercoffin:

Passade på att ta en bild när jag hade rensat och städat ordentligt. Annars ser det för jävligt ut med klaviatur, ljudkort, mixer, kameror, kablar, gamla räkningar, kvitton, askoppar, tändare, klädrollers (vit katt+nästan bara svarta kläder), tomma ciggpaket och hörlurar.

Notera musmatta modell Radiohead.

Samma tapet som på pizzerian Good kitchen på Röbäck, Umeå!

Ursprungligen av vicconcussion:

Samma tapet som på pizzerian Good kitchen på Röbäck, Umeå!

Vettigt! Bra pizza eller?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-06 13:20
Ursprungligen av Redglittercoffin:

Vettigt! Bra pizza eller?

Jo, bäst i stan ungefär.

Från Källaren!
Detta är var jag gömmer mig i på kvällarna när jag vill slippa kärringen. G3:an ni ser är preppad med OSX 10.4.2 Server och funkar mycket bra. 9600:an ni ser är bara en printserver, bara för att min printer är för gammal för att köras på något annat (LaserWriter 4/600 PS).PB:n är till för allt annat jobb som jag tjänar pengar på. Ölburkarna ni ser har jag druckit ur och kommer att gå i pant

Ursprungligen av Ekengren:

...bara för att min printer är för gammal för att köras på något annat (LaserWriter 4/600 PS)

du har samma skrivare som jag
...tror jag....

  • Medlem
  • Götene
  • 2005-08-02 13:29

Här kommer mitt bidrag

Äntligen har jag switchat! så här ser mitt skrivbord ut numera:

  • Oregistrerad
  • 2005-08-02 17:14

Så här ser mitt skrivbord ut för tillfället. Ska se till att skaffa ett skrivbordsunderlägg under tangentbordet så det inte ser så "tomt" ut.

Senast redigerat 2005-08-02 17:43

Relativt ostädat, ser bättre ut nu

  • Medlem
  • 2005-08-05 13:33

maxade precis min 12" powerbook 1.5 ghz med 1.25 gig ram nu, känns underbart när man arbetar med grafik numera jämfört med 512 mb tidigare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-06 02:39

Finns det någon som använder Mio's datorbord Alfa? Är det bra/ok?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-09 15:58

Jag klistrade din bild istället, ztaafen.

´kej, tack. Jag fick det inte att funka av npgon anledning...

någon som har erfarenhet av att köra macen via platt-tv/ha dator och tv i samma skärm?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-10 13:18

iBook 12'
1.2 GHz PowerPC G4
30Gb
768 MB DDR SDRAM
Airport Extreme
Mac OS 10.4.2 ''Tiger''
Griffin iCurve
Apple tagentbord och mus

iPod 15gb 3gen

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2005-11-05 23:46
Ursprungligen av iigloo:

iBook 12'
1.2 GHz PowerPC G4
30Gb
768 MB DDR SDRAM
Airport Extreme
Mac OS 10.4.2 ''Tiger''
Griffin iCurve
Apple tagentbord och mus

iPod 15gb 3gen

vad är det för laptop-ställ du har?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-11-05 23:53

Skulle chansa på ett Griffin Icurve...

http://www.inwarehouse.se/productDetail.aspx?Id=e505549

Visst är det en iCurve.

Ja det står ju t.o.m....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-06 18:07
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Visst är det en iCurve.

Ja det står ju t.o.m....

Japp.
Exakt! hehe

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-28 17:51

Har ni glömt bort denna tråd?

Efter att först idag haft tillgång till digitalkamera hemma så får jag väl bidra med en bild på det skrivbord jag spenderar mest tid vid (tyvärr en PC)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-02 20:04

Håller på att möblera om, men en sak är utplacerad!

Bevaka tråden