Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya MacBook (maj-06)

Tråden skapades och har fått 788 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-28 14:57
Ursprungligen av Mac17:

Beställde en Macbook vit med 2GHz, 120gb HD och 1GB i ram den 16/5 och i fredags kom den.
Oroligt skönt tgb
Grymt med glossy
Nice iSight
Värmen är okej.

Fan va gött å höra. Lär ha min imorgon, om TNT inte hittar på nått hyss.

Fick min i fredags kväll kl 21~och bor uppe i Luleå ;).
2 Ghz, 1 Gb ram 60 Gb hdd, Vit...
Smider som bara den... Mket härlig dator...

Dock lite varm så blir nog att byta kylpasta på den...

Här finns lite bilder:
http://klantskalle.com/MacBook

Senast redigerat 2006-05-28 15:14
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-28 15:09
Ursprungligen av Gawy:

Fick min i fredags kväll kl 21~och bor uppe i Luleå ;).
2 Ghz, 1 Gb ram 60 Gb hdd, Vit...
Smider som bara den... Mket härlig dator...

Dock lite varm så blir nog att byta kylpasta på den...

Här finns lite bilder:
http://klantskalle.com/MacBook/good

Finns dock inga garantier för att det skulle bli mycket bättre bara för att du grejar med kylpastan. Vissar har på GAMLA modeller fått bra resultat, men MacBooken verkar inte bli mycket kallare (typ 2-3 grader) pga detta. Dom nya IntelBooksen är som jag skrivit tidigare, mer eller mindre byggda för att gå varma. Orkar inte dra allt igen, men men.. Står i nån jävla tråd nånstans

Däremot tror jag att det finns en möjlighet att Apple kommer släppa en patch som drar igång fläkten på lite högre varv som standard.

Edit: tillläggas kan att VISSA IntelBooks blir JÄVLIGT varma, och dom måste man naturligtvis lämna in. Går dom över 90 grader är det verkligen inte bra.. Någojnstans mellan 50 och 75 grader är bra tal i CoreDuoTemp.

Senast redigerat 2006-05-28 15:19
Ursprungligen av desh:

Edit: tillläggas kan att VISSA IntelBooks blir JÄVLIGT varma, och dom måste man naturligtvis lämna in. Går dom över 90 grader är det verkligen inte bra.. Någojnstans mellan 50 och 75 grader är bra tal i CoreDuoTemp.

mm. Min kom upp på 91 grader vid 100% belastning. Just nu i idle ligger den på 64-67 grader.
Så jag kommer lämna in den.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-28 15:58
Ursprungligen av Gawy:

mm. Min kom upp på 91 grader vid 100% belastning. Just nu i idle ligger den på 64-67 grader.
Så jag kommer lämna in den.

Yes, får min imorgon, och det kommer jag också göra om jag ligger på de nivåerna. Jag tycker att den idle, om man bara låter den stå på ett tag, borde ligga kring 50 grader, inte en grad över 60.

Sweet. Beställde en vit Macbook, 2Ghz, 80GB, i onsdags natt. Idag skickades datorn från Kina. Beräknad leveranstid ändrades från 12/6 till 6/6.

Ursprungligen av Joel Marklund:

Sweet. Beställde en vit Macbook, 2Ghz, 80GB, i onsdags natt. Idag skickades datorn från Kina. Beräknad leveranstid ändrades från 12/6 till 6/6.

oh! Då får min sällskap (samma spec. desutom)

  • Medlem
  • 2006-05-28 22:39
Ursprungligen av Peacegrove:

oh! Då får min sällskap (samma spec. desutom)

Dito

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2006-05-28 15:28

Jag beställde en MacBook (1,83 -standard) den 18:e, den har fortfarande inte skickats från Kina, ETA 2:a Juni, det tvekar jag på.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-28 15:56
Ursprungligen av Rodan:

Jag beställde en MacBook (1,83 -standard) den 18:e, den har fortfarande inte skickats från Kina, ETA 2:a Juni, det tvekar jag på.

Nehe? Shit va segt. Jag beställde också min den 18:e, och den verkar komma imorgon? Fungerade din kortbetalning/banköverföring?

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2006-05-28 15:59
Ursprungligen av desh:

Nehe? Shit va segt. Jag beställde också min den 18:e, och den verkar komma imorgon? Fungerade din kortbetalning/banköverföring?

Ja, det gjorde det. Riktigt segt, det har alltid gått snabbt att få hem iPods och andra grejer från Apple, men nu när man beställer sin första Mac så ska det gå segt

  • Oregistrerad
  • 2006-05-28 20:26

Är det någon som vet hur lång tid det tar ungefär att få en macbook vit 2.0 med 1gb ram och 80gb hårddisk från applestore? För jag funderar på att beställa en idag, men måste få den innan jag åker till usa den 17 juni. Tror ni att det är helt omöjligt att få den innan dess?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-28 20:53
Ursprungligen av David_Frick:

Är det någon som vet hur lång tid det tar ungefär att få en macbook vit 2.0 med 1gb ram och 80gb hårddisk från applestore? För jag funderar på att beställa en idag, men måste få den innan jag åker till usa den 17 juni. Tror ni att det är helt omöjligt att få den innan dess?

Nej, det tror jag inte. Däremot hade jag köpt den över disk, om jag ville veta en exakt tid.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-28 21:38
Ursprungligen av desh:

Nej, det tror jag inte. Däremot hade jag köpt den över disk, om jag ville veta en exakt tid.

Okey. Får hoppas att macoteket, humac eller någon annan affär i sthlm kan beställa hem en till mig fort som attan eller redan har fått in macbooks på lager:D

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-05-28 21:16

29 May 2006 01:48 Orebro Out For Delivery
29 May 2006 00:47 Orebro Import Received

Wee!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-28 21:22
Ursprungligen av jarviz:

29 May 2006 01:48 Orebro Out For Delivery
29 May 2006 00:47 Orebro Import Received

Wee!

Oh, fuck, du kanske vinner!! Min är
28 May 2006 16:51 Gothenburg Import Received
Får la se vilken tid den dyker upp imorgon I annat fall, masa dig hit ner så skall du få dig en riktigt kall Carlsberg Hof al.t Kronerbourg. BTW du känner ingen Thereze som jobbar på MackeDonkan lr?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-05-28 21:27
Ursprungligen av desh:

Oh, fuck, du kanske vinner!! Min är
28 May 2006 16:51 Gothenburg Import Received
Får la se vilken tid den dyker upp imorgon I annat fall, masa dig hit ner så skall du få dig en riktigt kall Carlsberg Hof al.t Kronerbourg. BTW du känner ingen Thereze som jobbar på MackeDonkan lr?

Ingen Thereze tyvärr.

Jepp, nu är det ett race till mållinjen!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-28 21:32
Ursprungligen av jarviz:

Ingen Thereze tyvärr.

Jepp, nu är det ett race till mållinjen!

Yes, IT IS! Men haha din är out for delivery då, så jag gissar att den kommer på en söndags natt. Men en till grej, din bild där, är det var det ser ut som? Någon som, ja vafan heter det, pojar? Skall bli så jävla gött nere på BoomFesivalen i Portual, massa sånt.. Men OOHH fan va GÖTT me en DATOR. Jag har lätt sabbat min Fysiktenta pga detta.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-05-28 21:39
Ursprungligen av desh:

Yes, IT IS! Men haha din är out for delivery då, så jag gissar att den kommer på en söndags natt. Men en till grej, din bild där, är det var det ser ut som? Någon som, ja vafan heter det, pojar? Skall bli så jävla gött nere på BoomFesivalen i Portual, massa sånt.. Men OOHH fan va GÖTT me en DATOR. Jag har lätt sabbat min Fysiktenta pga detta.

Råkar var en eldstav i den bild, väldigt roligt, lite farligt och fruktansvärt beroendframkallande. Har själv försummat mina uppsatser... Jaja, när den kommer så blir det väl mer skrivande av.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-29 00:12
Ursprungligen av jarviz:

Råkar var en eldstav i den bild, väldigt roligt, lite farligt och fruktansvärt beroendframkallande. Har själv försummat mina uppsatser... Jaja, när den kommer så blir det väl mer skrivande av.

Asså, nuu blire of topic, men ere du själv som grejar med det alltså? Öööhh och för att klämma in lite "vi som har köpt macbook" i detta inlägg så kan jag säga att jag kommer sitta som en nervös pyroman imorgon och vänta på El Cumputero.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-05-29 07:32
Ursprungligen av desh:

Asså, nuu blire of topic, men ere du själv som grejar med det alltså? Öööhh och för att klämma in lite "vi som har köpt macbook" i detta inlägg så kan jag säga att jag kommer sitta som en nervös pyroman imorgon och vänta på El Cumputero.

Jo, det är jag på bilden

Väntar också, hoppas bara att den inte dyker upp när jag är på jobbet...

  • Oregistrerad
  • 2006-05-29 08:24

Undrar om min macbook pro kommer överhuvudtaget

jag har bestält min macbook pro den 18 maj och fick bekräftelse att den kommer senast levereras den 6/6 som i förra veckan ändrades till senast 31/5. Men det är ju 29/5 idag och leveranser står fortfarande kvar sedan den 24/5 i Shanghai. Hinner dem eller har det blivit något fel?
En annan sak: när dras det pengarna från kontot när man har betalat med kort?
/Tomas

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-05-29 10:10
Ursprungligen av toox:

jag har bestält min macbook pro den 18 maj och fick bekräftelse att den kommer senast levereras den 6/6 som i förra veckan ändrades till senast 31/5. Men det är ju 29/5 idag och leveranser står fortfarande kvar sedan den 24/5 i Shanghai. Hinner dem eller har det blivit något fel?
En annan sak: när dras det pengarna från kontot när man har betalat med kort?
/Tomas

Hos mig skedde det per omgående.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-29 10:57
Ursprungligen av Spooky:

Hos mig skedde det per omgående.

Mina pengar drogs 4 dagar efter beställning. Och jarviz; FRÄCKT. Och ni andra; 29 May 2006 10:35 Gothenburg Out For Delivery

Weeha, HIT ME!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-29 13:23
Ursprungligen av desh:

Mina pengar drogs 4 dagar efter beställning. Och jarviz; FRÄCKT. Och ni andra; 29 May 2006 10:35 Gothenburg Out For Delivery

Weeha, HIT ME!

Okej, jag har en MacBook. Den är bäst. Den är inte för varm. Jag älskar den.. Varför skulle man vela ha en PC, jag undrar...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-29 13:27
Ursprungligen av effing:

Okej, jag har en MacBook. Den är bäst. Den är inte för varm. Jag älskar den.. Varför skulle man vela ha en PC, jag undrar...

HAHA, ojdå, inloggad med brorsan konto.. Men faktum kvarstår ^^^^^^^^^^^^. Jag ser ingen skäl till att inte äga denna datamaskin! Den är underbar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-29 01:08

Beställde min idag med superdrive och 2.0ghz, mighty mouse, apple tangentbord... beräknas levereras senast 14 juni står det än så länge...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-29 09:05

Hos mig belastades kortet omgående.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-05-29 09:18

Nu får apple ge sig. Först var leveransdatumet satt till 2:a juni, sen 5:e juni och nu står den på 6:e.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-29 11:24

desh, hoppas du inte beställt applecare då

Bevaka tråden