Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fyra år senare - Ska vi starta 99foto?

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • International user
  • 2006-08-16 11:07

Hur går det med 99Foto? Letar ni fortfarande teammedlemmar? Går det att smyga in någonstans för att se hur det går, eller har det helt lagts på is?
/Mattias

Ja, vore intressant med en liten uppdatering! Annars startar vi snart en "99foto rykten"-tråd så ni får lite press på er!

  • Avstängd
  • International user
  • 2006-08-18 09:23

**kompakt tystnad**

Ursprungligen av Mattias L:

**kompakt tystnad**

*host*

  • Avstängd
  • International user
  • 2006-08-18 14:29
Ursprungligen av irrelogical:

*host*

*harkel*

Ursprungligen av Mattias L:

*harkel*

*peta näsan*

Nä, nu lägger jag ner i alla fall. Men jag kommer att få svårt att hålla tystnaden tills Björnström eller någon annan lämnar besked.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-18 14:51

Vore kul att se ett 99foto. Björnström, hör av dig om du behöver tips/hjälp...

å fotosidan i all ära. Men att i mängder av trådar disskutera bildkvalitet på folks hundar blir i längden lite trist. Ett konkret info-forum där man kan ge tips och få hjälp á la 99mac tycker jag vore vettigare än hela communitybiten med bildtävlingar, betygsättande å annat skräp. Tycker jag iaf...

  • Avstängd
  • International user
  • 2006-08-22 16:04

Men va f*n! Finns det ingen ansvarig som vill öppna på förlåten? Inte ens ett "Ja snart", "Vi jobbar på det" elelr "Det dog ut..." Trist! Först skapa förväntningar sedan bara...

  • Oregistrerad
  • 2006-09-03 18:46

Vi kanske måste låta högre?
HALLÅ? VAD HÄNDER EGENTLIGEN MED 99FOTO? RÄDDA OSS FRÅN FOTOSIDANS GLÄDJEDÖDANDE MEDLEMMAR OCH SLÄPP IN OSS I EN VARMARE MILJÖ!
Puuh. Hoppas dom hörde.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-03 18:56
Ursprungligen av oskarrr:

HALLÅ? VAD HÄNDER EGENTLIGEN MED 99FOTO? RÄDDA OSS FRÅN FOTOSIDANS GLÄDJEDÖDANDE MEDLEMMAR OCH SLÄPP IN OSS I EN VARMARE MILJÖ!

word!

  • Oregistrerad
  • 2006-09-03 20:46

Word II

Med 99macs trevliga medlemsskara skulle ett fotoforum här rocka phett. 99mac har alltid varit oerhört seriöst, glatt och nyttigt! Jag är övertygad om att vid första dagen skulle det krossa fotosidans märkliga community... Jag sitter alltid lika förundrad när jag läser nån amatörfotografs, vars bilder består till 99% av sin hund, bildkritik till faktiskt riktigt bra fotografer. Slöseri med cyberspace. Det bästa med fotosidan är deras beggat-marknad. Det borde vi ha här på 99foto! Å beggat-delen borde skräddarsys mer än att bara ha samma funktioner som de andra trådarna i forumet. Borde funka som blocket eller bättre... DET skulle jag tycka om...

Har tagit bort ett antal inlägg som var utanför ämnet.

Mod

Vilket ämne? Jag har glömt!

Skämt åsido.....det vore jäkligt kul om det blir nå´t av.

// Stenbäck

Under tiden använder jag pbase.com som är en utmärkt sida att åtminstone visa upp sina alster och göra sökningar på bilder som är tagna med ett visst märke/modell eller objektiv.

www.pbase.com/trusted om Ni vill kika..

  • Avstängd
  • International user
  • 2006-09-21 09:08

Men allvarligt! Blir det något? Inget? Ok, då skaffar jag konto på FS och hänger där istället....

  • Oregistrerad
  • 2006-09-21 09:11

hahaha du kan få mitt konto så slipper du regga dig!

  • Avstängd
  • International user
  • 2006-09-21 10:13
Ursprungligen av dboy:

hahaha du kan få mitt konto så slipper du regga dig!

Bara om du är "Guld medlem"...

  • Oregistrerad
  • 2006-09-21 10:15

hahaha ja, jag är faktiskt det. Sad but true...

  • Avstängd
  • International user
  • 2006-09-21 10:18

hoppsan!

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2006-09-22 03:19

Behöver 99macgänget hjälp? Är det nåt vi andra "sysslolösa" kan hjälpa till med för att få igång det? Det vore nämligen väldigt roligt om det blev verklighet.

Nu har det varit stiltje länge angående 99FOTO.. Någon ansvarig som vill uttala sig..?

  • Avstängd
  • International user
  • 2006-10-24 10:28

//START//••Newsflash•• 99foto ligger nere till förmån för 99bonus. ••Newsflash••
Inget ytterligare kommer att meddelas. //END//

  • Oregistrerad
  • 2006-10-25 13:18

Haaaaaaaallååååå? VAKNA!

Inga nytt om sajten ska öpnnas elelr ej?

  • Medlem
  • 2006-10-25 21:16

När (eller om) det blir aktuellt lovar jag att det kommer att märkas.

Tills dess: ta det lugnt.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-11-03 11:39

En liten update. Det som saknas för att 99foto ska kunna bli verklighet är någon som drar igång allt, har idéer och tid, någon som vill vara med och bygga upp sidan, samt en crew.

För att citera Mats lite längre upp: "99foto kommer bli vad vi gör den till men det kommer krävas ett riktigt bra team för att göra det till verklighet."

Finns det ett intresse utav er som är intresserad utav sidan att bygga upp den också?

Ursprungligen av Sidde:

En liten update. Det som saknas för att 99foto ska kunna bli verklighet är någon som drar igång allt, har idéer och tid, någon som vill vara med och bygga upp sidan, samt en crew.

För att citera Mats lite längre upp: "99foto kommer bli vad vi gör den till men det kommer krävas ett riktigt bra team för att göra det till verklighet."

Finns det ett intresse utav er som är intresserad utav sidan att bygga upp den också?

Vad menar du med att bygga upp? Hundra timmar kodning eller mer att få igång forumet och kanske skriva lite artiklar och dylikt?

Jag hjälper gärna till, bara det inte blir något halvtidsjobb.

Första inlägget på sprillas nya 24" iMacen föresten!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-11-03 17:54
Ursprungligen av pertoyra:

Vad menar du med att bygga upp? Hundra timmar kodning eller mer att få igång forumet och kanske skriva lite artiklar och dylikt?

Jag hjälper gärna till, bara det inte blir något halvtidsjobb.

Första inlägget på sprillas nya 24" iMacen föresten!

Kodning mest för design/tema och vissa funktioner.
vBulletin finns till förfogande som på detta forum. Jag har inte 100% kolla på allt. Hoppas att Martin eller någon annan som har lite mer koll kan lägga till några få ord i vad som krävs.

Men nummer ett på listan är en/två personer som verkligen vet vad de vill och vill satsa på projektet. Annars finns det risk att allt bara faller samman.

Är gärna med på ett hörn, men har tyvärr inte tid dagligen + att jag ska vara på resande fot hela nästa höst...

Men hjälper gärna till som sagt med det jag kan...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-03 13:52

Absolut!

Bevaka tråden