Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor kring K800i

Tråden skapades och har fått 64 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Dålig fart på surfet

Ursprungligen av raZmus:

Jag surfar en hel del via 3G, men kan fan inte komma upp i någon hastighet. Blir bara ansluten med 2400bit eller så. Någon som vet exakt hur jag ska gå till väga för att använda k800i som modem till min Macbook Pro och komma upp i acceptabla hastigheter?

Prova med att kasta alla internet/Wap-inställningarna och beställa nya från din operatörs hemsida. Jag hade säkert 6-7st i telefonen och nånstans har det troligen ballat ur så att luren började surfa via GPRS istf 3G.

Modemet får ngn annan hugga

//Goflorp

för övrigt så tycker jag att dessa Tiger Themes för Mobilen är grymt nice ...

http://mobile.feisar.com/themes.html

  • Oregistrerad
  • 2006-07-24 23:13

precis köpt en k800 hos tre, en sak som stör mig är att det verkar ligga uppkoppla på nätet hela tiden, är en jordglob och nån blå sak i menyn hela tiden, ringde tre och fråga de sa att den va uppkopplad hela tiden och att det va alla deras SE telefoner. vad handlar detta om, går det verkligen inte stänga av?? Tar det inte bara extra batteri ???

Ursprungligen av nixon:

En tråd om K800i

Något Apple tema?

Här finns en rätt snygg Mac-tema till SE telefoner.
http://mobile.feisar.com/themes.html

  • Oregistrerad
  • 2006-07-29 10:35

Någon som vet var man får tag på ett 1Gb minneskort till K800i? De flesta leverantörer verkar inte få in några förrän i mitten av augusti.

Funderar på BT headset, antingen Jabra headset BT620s stereo eller SONY ERICSSON PORTABEL HF BLUETOOTH HBH-DS97. Någon som testat någon av dessa?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-29 15:58
Ursprungligen av Moi:

Någon som vet var man får tag på ett 1Gb minneskort till K800i? De flesta leverantörer verkar inte få in några förrän i mitten av augusti.

Funderar på BT headset, antingen Jabra headset BT620s stereo eller SONY ERICSSON PORTABEL HF BLUETOOTH HBH-DS97. Någon som testat någon av dessa?

Vet inte hur det är nu, men jag köpte mitt hos Teknikmagasinet för 699:- (eller om det var 649:-)...

  • Oregistrerad
  • 2006-07-29 16:25

Har beställt hos TBH för 499:-, men får se när det kommer...

Var ocj kollade på Jabra-setet men dt var alldeles för stort för mig. Vill ha ett mindre och diskretare. Alltså återstår SE HBH-DS97. Någon som har testat det?

Nu finns en version av PhoneAgent som också funkar mot K800i

Hej,

ville bara tipsa om att nu finns en ny version av PhoneAgent som också hanterar K800i. Versionen heter 1.3.0 och går att ladda ned från VersionTracker. Tyvärr vill skaparen ha betalt för uppdatering från den tidigare versionen till denna, men det är ju inga stora summor.

För den som inte känner till PhoneAgent, så är det ett program som gör det möjligt att byta filer mm mellan telefonen och datorn via Bluetooth. Man kan t.ex. redigera sin telefonbok (lägga till bilder etc). Dessutom kan man hantera sina SMS mm. Dessutom finns en editor för Teman, som är enkel att hantera. Själv har jag laddat ned ett tema som heter Aqua, vilket påminner om Macen. Dock var det lite mörkt, enligt min smak, så jag ville ha färgerna lite ljusare. Det var jättelätt ordnat med PhoneAgent. Programmet innehåller dessutom en rad finesser som jag jag inte prövat än som att göra färdiga MMS eller lägga upp WAP märken (som dras från Safaris bokmärkeslista)

Som flera sagt tidigare är K800i en mycket häftig telefon, men man skulle önska bättre integration med Mac-en. Jag får t.ex. inte patchen till iSynk att funka. Dessutom får jag konstiga felmedelanden när jag kopplar ifrån telefonen från USB anslutningen även om jag loggat ut den i vederbörlig ordning i Finder. Nån annan som har liknande problem?

Crister

Msi...

Ursprungligen av Moi:

Har beställt hos TBH för 499:-, men får se när det kommer...

Var ocj kollade på Jabra-setet men dt var alldeles för stort för mig. Vill ha ett mindre och diskretare. Alltså återstår SE HBH-DS97. Någon som har testat det?

Kolla gärna det här. Kör med Ericssons lurar (In-Ear) i kombination med detta.
Nyss stått i källaren med lurarna i örat, slipmaskinen i näven och ett par bra Podcaster igång i ca 2 timmar. Allt funkar klanderfritt.

http://www.99mac.se/mobiltelefoner/100957-vettigt-bluetoothheadset.html

Direkt till produkten:
http://www.msi.com.tw/program/products/communication/cmu/pro_cmu_detail.php?UID=619

Inköpsställe: Alternate.de

OBS! passar ej till Powerbook, men funkar bra ihop med telefonen.

//Goflorp

  • Medlem
  • 2006-08-02 21:36

Det finns ju ett alternativ i k800 som heter något i stil med "total återställning" (finns ju säkert i alla andra lurar också...). Eftersom jag inte är riktigt nöjd med de ikoner som tre har slängt in i menyn, undrar jag lite lätt om man skulle slippa dem genom att göra en sådan återställning, och i sådana fall om det är något som påverkar abonnemanget på något sätt? Någon som har en aning?

Total återställning

Ursprungligen av bing:

Det finns ju ett alternativ i k800 som heter något i stil med "total återställning" (finns ju säkert i alla andra lurar också...). Eftersom jag inte är riktigt nöjd med de ikoner som tre har slängt in i menyn, undrar jag lite lätt om man skulle slippa dem genom att göra en sådan återställning, och i sådana fall om det är något som påverkar abonnemanget på något sätt? Någon som har en aning?

Total återställning kommer inte att radera TRE¨s inlagda gunk.
För att göra en "unbranding" på luren måste du vända dig till nån firma som
kan göra sånt - t ex Mumien.se (det finns många), Det brukar kosta 2-300 spänn.
Man KAN göra det själv men jag vet folk som stått med en stendöd telefon eftersom man gjort nån liten sak fel...

"Total Återställning" gör att luren blev som när du plockade upp den ur kartongen.
Tre lägger in så massa skit att luren knappt går att använda.

Europolitan på sin tid gjorde så att det inte gick att ha ngn annan ringsignal än den som var nedladdad från dem själva till hutlöst pris...
Bakgrunder som ej kan raderas, internet-portal hos operatören (omöjligt att ändra) osv, detta är ett exempel på "branding".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-21 17:37
Ursprungligen av Goflorp:

Tre lägger in så massa skit att luren knappt går att använda.

Europolitan på sin tid gjorde så att det inte gick att ha ngn annan ringsignal än den som var nedladdad från dem själva till hutlöst pris...
Bakgrunder som ej kan raderas, internet-portal hos operatören (omöjligt att ändra) osv, detta är ett exempel på "branding".

Sysslar Telia också med sådant tjafs? Jag funderar på att skaffa en K800i, förlorar jag något (funktions- och handhavandemässigt) genom att köpa en telia-bunden lur (med bindningstid) jämfört med att köpa en icke-operatörsbunden från tex Dustin?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2006-08-22 22:38
Ursprungligen av tei:

Sysslar Telia också med sådant tjafs? Jag funderar på att skaffa en K800i, förlorar jag något (funktions- och handhavandemässigt) genom att köpa en telia-bunden lur (med bindningstid) jämfört med att köpa en icke-operatörsbunden från tex Dustin?

På min är det inget speciellt Teliatjafs (förutom surfport). Köpte den via telia med 18 mån bindning.

Tänk på att den levererades inte med memorystick micro och det är tydligen brist på dessa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-23 02:52
Ursprungligen av henil:

På min är det inget speciellt Teliatjafs (förutom surfport). Köpte den via telia med 18 mån bindning.

Tack Henrik, det var precis vad jag ville veta!

  • Oregistrerad
  • 2006-08-02 22:07

MSI Free Style FS110 verkar ju vara att vettigt alternativ. Men lurarna som kommer med är de något att ha?

Lurarna som kommer med är tämligen billiga lägga-i-örat lurar (INTE In-Ear som går in i hörselgången). Jag har inte ens öppnat plasten kring dem. Kopplar på ericssons små in-ear-lurar. funkar som ett spjut.

Jag med mina lätt hörselskadade verkstadsöron i 40årsåldern får säga att ljudet är mkt bra.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-08-11 00:26

Hur ska man bära sig åt för att kunna surfa med telefonen som modem?
Har pillat lite och det står bara att jag ska kontrollera telefonansutningen.

  • Medlem
  • 2006-11-06 23:52
Ursprungligen av norell:

Hur ska man bära sig åt för att kunna surfa med telefonen som modem?
Har pillat lite och det står bara att jag ska kontrollera telefonansutningen.

Undrar också hur man ska göra för att använda telefonen som modem via Blåtand och en MacBook Pro. Har Tele2 som leverantör. Någon som har några tips?

  • Oregistrerad
  • 2006-08-18 15:54

Äntligen fick jag mitt 1Gb kort.

Funkar bra med filöverföring via BT men går inte så fort, ett par minuter per låt!
Provade USB kabeln och PHONE kommer upp snyggt och prydligt på skrivbordet. Men jag kommer bara åt det interna minnet på 64Mb, inte 1Gb!

Har jag missat någon inställning?

Moi

Jag fick aldrig ngt att funka med kabel på mina tidigare SE-mobiler så jag sket helt och h ållet i det den här gången. Jag har en minneskortsläsare, tar ur kortet när jag behöver. Småsaker kör man med BT medans man fikar eller gör ngt annat. funkar för mig---

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-19 12:39

När jag pluggar in min k800i får jag två enheter monterade "Phone" och "Memory Card". Iphoto hittar foton i båda minnena automatiskt.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2006-08-19 22:01
Ursprungligen av kalleh:

När jag pluggar in min k800i får jag två enheter monterade "Phone" och "Memory Card". Iphoto hittar foton i båda minnena automatiskt.

Lovande.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-08-23 09:05

Jag vet att Telia har moddat K750i med en massa tjafs iaf, så jag skulle verkligen kolla noga innan jag köper en.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-04 16:40

Hallå mina MAC-vänner!

Hade tidigare en Nokia N80 men jag lackade så j**la hårt på den i helgen så jag stack och köpte mig en K800 i lördag.
Vilken mobil! verkigen skönt att köra SE igen, hade innan nokian en se W800 och var nöjd med den.
Det enda som är trist är att jag inte fick tag i något minneskort men jag får ta det senare.

Men nu till lite saker.
När jag pluggade in min mobbe till PB via USB så frågar den om jag vill köra tel eller minne (vad det exakt står kommer jag inte ihåg) så jag valde tel. Jaha det gick ju bra! för den mountade inte minnet som en HD vilket jag var van att W800 gjorde.
Så jag gjorde om processen och valde kort (eller vad det nu är) och då stänger den av så att jag inte kan ringa eller ta imot samtal
Finns det verkligen inget sätt att få så att man kan ha bägge liksom? precis som i W800.
Sen närjag kopplade lös mobben från PB så BOOOOMMMM!!! Kernal Panic.
Hur gör jag för att förhinda detta?

Sen undrar jag om det ä'r någon som har lyckats hitta eller gjort något iTunes skin (theme) till media spalaren i K800?
Jag har sett på nätet att det finns för K750 och W800..

Hoppas på alltid lika snabba svar.

MVH: Polka

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-04 16:51

I filöverföringsläge kan man inte ta emot samtal, så är det bara. Utnyttja möjligheten till ett par minuters ostörd fika

Vad gäller krasch se till att avmontera enheterna innan du drar ur kabeln. För mig har filöverföring och sync fungerar helt perfekt med denna lur (10.4.7).

  • Oregistrerad
  • 2006-09-04 17:59
Ursprungligen av kalleh:

I filöverföringsläge kan man inte ta emot samtal, så är det bara. Utnyttja möjligheten till ett par minuters ostörd fika

Vad gäller krasch se till att avmontera enheterna innan du drar ur kabeln. För mig har filöverföring och sync fungerar helt perfekt med denna lur (10.4.7).

Aha ok jag kanske hade lite för brottom.

Ja men shit vad drygt! det är väl klart att det måste finns något sätt att ha kunna ta i mot samtal?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-11 13:59

nu när ni ändå pratar om k800i så tänkte ja passa på att fråga...

jag fick en k800i häromdagen, fast den är låst på moviestar.. har kollat runt lite men hittar inget ställe som verkar kunna låsa upp den.. någon annan som vet nåt ställe?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-11-11 15:14

Det finns 3G-script för SE att hämta hos http://www.taniwha.org.uk/gprs.html.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-24 22:10

Gammal tråd men jag hittade ingen annan som beskrev poblemet.

Jag kör min k800i som PAN anslutning över Bluetooth men det drar ju hårt på batteriet så samtidigt har jag den ansluten via USB i telefonläge för att ladda batteriet.

Men när man tar loss USB-kabeln så krashar min Mac. Det händer även på andra macar om jag laddar där.

Någon som vet vad det beror på, inget annat från telefonen är ju anslutet. Alltså inte i diskläge, det finns inget att "dismounta".

Verkar som macen har något kopplat som skapar kraschen när man drar ur kabeln. funderar på att modda kabeln så att den bara ger strömförsörjning.

Janne

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-05-05 01:06

VARFÖR måste telefonfan bekräfta att filer tagits bort med en "dialogruta" (i telefonen!) när man raderar filer via "Bläddra på enhet"?! Jag plockar in alla bilder från telefonen, sedan vill jag med datorn radera dem - går snabbare än att plukxza (strulknappa) på telefonen. Men att den sen ska bekräfta detta gör mig galen. Om det råkar ringa samtidigt får telefonen tuppjuck...

Bevaka tråden